Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-16, 19:41
  #1
Banned
Josef V Tobins avatar
http://www.folkpartiet.se/upload/Dok...kkommision.pdf

Kan de reda ut sina problem med kriminalitet och fusk?

Hur bör Folkpartiet göra för att rädda ett parti som är så genomruttet som FP?

Bör Hells Angels också ha en etikkommision?

Kort sagt är det för lite, för sent?
Citera
2006-09-16, 19:44
  #2
Medlem
nymans avatar
Lägg ner partiet för det är genomruttet.
Citera
2006-09-16, 19:48
  #3
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef V Tobin
http://www.folkpartiet.se/upload/Dok...kkommision.pdf

Kan de reda ut sina problem med kriminalitet och fusk?

Hur bör Folkpartiet göra för att rädda ett parti som är så genomruttet som FP?

Bör Hells Angels också ha en etikkommision?

Kort sagt är det för lite, för sent?
Kommissionens rapport kommer att heta "Svett och etikett". Tycker att det känns lite som spel för galleriet, ett sätt att rädda ansiktet så här dagarna inför valet. Kommisionen läggs nog i malpåse på måndag.
Citera
2006-09-16, 19:50
  #4
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef V Tobin
http://www.folkpartiet.se/upload/Dok...kkommision.pdf

Kan de reda ut sina problem med kriminalitet och fusk?

Hur bör Folkpartiet göra för att rädda ett parti som är så genomruttet som FP?

Bör Hells Angels också ha en etikkommision?

Kort sagt är det för lite, för sent?

Jag läste dokumentet. Det är ju bra att de tar tag i sina problem. Egentligen borde alla partier rannsaka sig själva och ta tag i "spelreglerna". Det är inte bara jag som är trött på all smutskastning. Jag vill ha sakfrågor, allt annat är att lura väljarna.
Citera
2006-09-16, 19:50
  #5
Medlem
skinner5000s avatar
Folkpartiet är en jävligt pinsam historia. Har aldrig tyckt om partiet och detta med SSU intrånget gjorde nog inte saken bättre.
Det ska tilläggas att jag inte är så förtjust i Svett-Lars heller.
Citera
2006-09-16, 19:58
  #6
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Lägg ner partiet för det är genomruttet.
Som man borde gjort med vpk efter murens fall?
Citera
2006-09-16, 19:59
  #7
Medlem
beyonds avatar
Jag tycker också att Folkpartiet är onödigt dödkött som Alliansen tyvärr måste släpa på, men att ifrågasätta deras utredning av fiffel i dessa dagar där bl.a. Danielsson, Sjödin, Byggfyllona (här kan man fylla på i all evighet) tillåts passera utan så mycket som en axelryckning från moderpartiet är väl aningen magstarkt?
Citera
2006-09-16, 20:01
  #8
Medlem
nymans avatar
Lobengula alla partier träffades före valrörelsen och kom överens om att hålla valrörelsen ren och då hade FOLKpartiet redan tagit sig in i sossarnas dator så FOLKpartiets partisekreterare ljög dom andra partierna rakt upp i ansiktet på det mötet då han sa att valrörelsen skulle hållas ren.
Så FOLKpartiet är genomruttet och jag kan inte förstå folk som röstar på dom när det finns andra borgerliga partier som inte är kriminella lögnhalsar.
Citera
2006-09-16, 20:10
  #9
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Lobengula alla partier träffades före valrörelsen och kom överens om att hålla valrörelsen ren och då hade FOLKpartiet redan tagit sig in i sossarnas dator så FOLKpartiets partisekreterare ljög dom andra partierna rakt upp i ansiktet på det mötet då han sa att valrörelsen skulle hållas ren.
Så FOLKpartiet är genomruttet och jag kan inte förstå folk som röstar på dom när det finns andra borgerliga partier som inte är kriminella lögnhalsar.

Ja men och andra sidan så hade Sveavägen 68 då skickat fejkade angreppsmejl till Reinfeldt.

Alla partier bör inte bara komma överens mellan partierna. Partierna bör ha ett strikt etiskt regelverk om vad som är tillåtet och inte tillåtet. En lägsta ribba är att man inte får begå lagbrott. Egentligen självklart. Att fejka avsändare på mejl är ett gränsfall. Men sedan blir det svårare. Ska man tillåta att någon blir medlem i ett motståndarparti för att agera spion?

Inte olagligt, men kanske oetiskt.
Citera
2006-09-16, 20:58
  #10
Banned
Josef V Tobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Kommissionens rapport kommer att heta "Svett och etikett". Tycker att det känns lite som spel för galleriet, ett sätt att rädda ansiktet så här dagarna inför valet. Kommisionen läggs nog i malpåse på måndag.



Vad kommisionen kommer fram till tror jag mycket beror på valresultatet. Förlorar borgarna och FP halveras kommer nog (svettiga) huvuden att rulla.
Citera
2006-09-16, 21:02
  #11
Banned
Josef V Tobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag läste dokumentet. Det är ju bra att de tar tag i sina problem. Egentligen borde alla partier rannsaka sig själva och ta tag i "spelreglerna". Det är inte bara jag som är trött på all smutskastning. Jag vill ha sakfrågor, allt annat är att lura väljarna.

Märker du inte hur de försöker förringa händelsen? "En ung folkpartist" och "en socialdemokrat bla bla bla"....

Känns inte ärligt för fem öre.

PS Jag gillar smutskastningen, satte fart på en ljum valrörelse.
Citera
2006-09-16, 21:03
  #12
Banned
Josef V Tobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Som man borde gjort med vpk efter murens fall?

Man bytte bara namn. Kanske ryker ordet liberalerna ur FP:s namn?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback