Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-17, 18:32
  #25
Medlem
ziggythemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Skugge
Den gode Marulk som figurerar på detta forum ringde in till henne när hon hade en show på ZTV och bad henne om en spådom. Hon frågade om hur gammal han var och vad han gjorde och han svarade 20 och arbetslös (det var nästan 15 år sen) och sen började hon svamla i väldigt generella termer om att han kanske ville ut och resa, träffa en tjej osv. Marulk svarade nej på allt och kärringen blev svettigare och svettigare.
Det var verkligen svinroligt.

Jag tycker jag känner igen namnet, och om hon har eller haft sin mottagning i gamla stan tidigare så har jag råkat ut för kärringen.
För ca 10år sedan var vi 3 kvar i en dokusåpa. Produktionen ville att vi skulle spå oss för att få veta vem som skulle vinna finalen. Jag gick in först. Hon tog upp en kortlek med alla stjärntecken, läste dem högt och placerade alla i 4 olika högar. Jag pekade på den högen där mitt stjärntecken låg, det var 3 kort i den. Hon tittade på de tre korten med stjärntecken och sa -Du är vädur! -Nej, sa jag. Hon tittade på 2 kvarvarande korten och log självsäkert, -Ja, just det ja, nu ser jag att du ju en oxe! - Nej det är jag inte! Va, sa hon, och tittade på det sista kortet med lejonet! - Få se på dina händer, sa hon lite spakt. - Ja nu ser jag ju vilka fina tassar du har, det är klart att du är ett lejon ju!

Fan vad jag garvade.. Tyvärr klippte produktionen bort det, säkerligen för att skona kärringen. Resten av spådomarna i Tarotkorten var fullständigt intetsägande för jag mindes ett skit när jag kom ut. Floskler o plattityder i den berömda mittenfåran som kunde passa in på alla i stort sett.
Citera
2012-01-17, 23:20
  #26
Medlem
Propagandadas avatar
En polare hade hennes specialdesignade Hans Arnold-tarot för en massa år sedan och hävdade med bestämdhet att Rosie och den gamle skräckmästarn låg med varanda på stadig basis. Stackars, stackars Arnold, han måste fan tvingats i nån "kärleksdryck".
Citera
2012-03-01, 00:46
  #27
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BustaNut
Minns ni Peter Seipens utmärkta parodi på hennes program som hette Juan med träbenet? Där han spådde i gayporrkort o bara snackade skit. Riktigt roligt var det. ... OT: ...vafan har hänt med den mannen

Ja kan inte någon gräva fram något gammalt vhs klipp med karln ?
Citera
2012-11-23, 11:02
  #28
Medlem
Hon är på TV4 och debattarer någonting med Chrster Sturmark i skrivande stund. Men vad har hänt med henne??? Hon är om jag förstår det rätt född runt 1958 och därmed runt 54 år, men ser ut som 74 år minst. Så där kan man ju inte se ut om man inte går på tunga droger, eller?
Citera
2013-01-07, 12:06
  #29
Medlem
Benny76s avatar
Tv4 1jan

http://avpixlat.info/2013/01/07/sier...#disqus_thread
Citera
2013-03-13, 15:46
  #30
Medlem
Solbeas avatar
Citat:
Nog om henne nu, vad kan ni säga om Rosie Björkmans kollega, Madame Oili? Finns det något av intresse där då?
[/quote]

Jag gick till Madame Oili förra året. Hon satt och höll till på en basar. Det kostade tror jag 350 för 20 minuter eller 30 min kommer inte ihåg. Hon snackade något om ett hus och jag bara va? men sen kom det att faktiskt make sense. Jag kom att bli student på en instutution på en pampig byggnad och hänga mycket där. SEn fick hon kontakt med min döda mor och berättade lite om mitt kärleksliv och ekonomi och sånt. Som person var Oili mkt varm och trevlig och inspirerande. Kan rekomenderas och jag har varit hos ganska många sierskor.
Citera
2013-03-14, 09:29
  #31
Medlem
Liliththewitchs avatar

Jag gick till Madame Oili förra året. Hon satt och höll till på en basar. Det kostade tror jag 350 för 20 minuter eller 30 min kommer inte ihåg. Hon snackade något om ett hus och jag bara va? men sen kom det att faktiskt make sense. Jag kom att bli student på en instutution på en pampig byggnad och hänga mycket där. SEn fick hon kontakt med min döda mor och berättade lite om mitt kärleksliv och ekonomi och sånt. Som person var Oili mkt varm och trevlig och inspirerande. Kan rekomenderas och jag har varit hos ganska många sierskor.[/quote]

Madame Oili gör ett helt annat intryck än Rosie Björkman. Madame Oili verkar rar och genuint omtänksam. Annars en av de få som stod ut att jobba med Rosie på Jolanda den tredje. Rosie Björkman blåste sina spådamer på löpande band och hade ofta problem att bemanna lokalen i Gamla stan. Ett av hennes många fulknep var att alltid ta de bästa tiderna själv - när folk fått löning t ex. Januari lurade hon gärna på någon annan som fick betala hyra för att sitta där även om ingen kom.
Citera
2016-11-13, 11:10
  #32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liliththewitch
Jag gick till Madame Oili förra året. Hon satt och höll till på en basar. Det kostade tror jag 350 för 20 minuter eller 30 min kommer inte ihåg. Hon snackade något om ett hus och jag bara va? men sen kom det att faktiskt make sense. Jag kom att bli student på en instutution på en pampig byggnad och hänga mycket där. SEn fick hon kontakt med min döda mor och berättade lite om mitt kärleksliv och ekonomi och sånt. Som person var Oili mkt varm och trevlig och inspirerande. Kan rekomenderas och jag har varit hos ganska många sierskor.

Madame Oili gör ett helt annat intryck än Rosie Björkman. Madame Oili verkar rar och genuint omtänksam. Annars en av de få som stod ut att jobba med Rosie på Jolanda den tredje. Rosie Björkman blåste sina spådamer på löpande band och hade ofta problem att bemanna lokalen i Gamla stan. Ett av hennes många fulknep var att alltid ta de bästa tiderna själv - när folk fått löning t ex. Januari lurade hon gärna på någon annan som fick betala hyra för att sitta där även om ingen kom. [/quote]

Ursäkta att jag skrattar, men.. hon pratade alltså om ett "hus"..? Du blev förvånad, men sen fattade du: Du kom att studera i ett Hus! Hon hade rätt! Bitarna föll på plats.

Lilla vän, all de här spådamerna bluffar, precis exakt varenda en. Lägg dina pengar på annat
Citera
2017-12-19, 01:18
  #33
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Rosie borde dom anv i det okända eller varför inte en natt på slottet kanske? *fniss*
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2017-12-19 kl. 01:21.
Citera
2017-12-19, 01:20
  #34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
...
Citera
2018-03-30, 10:18
  #35
Medlem
Utnyttjad av Rosie Björkman

Jag har blivit väldigt illa behandlad av Rosie Björkman, hon försökte göra mig till hennes hemliga elev/lärjunge eftersom hon tyckte att vi hade liknande förmågor. Hon ville lära mig shamanism men jag avbröt snabbt pågrund utav hur hemligt allt skulle vara och hur förminskande hon var. Hon skulle absolut inte berätta för mig hur studieplanen såg ut utan jag skulle lita på henne blint, eftersom hon visste bäst. Hon försökte sälja in sig själv som en ihärdig försäljare hos mig om att hon var den rätta läsaren för mig, hon försökte övertyga mig om att jag var en jätte bland insekter och så mycket annat som kunde bygga upp en falsk självkänsla. Så fort jag avbröt och ifrågasatte så blev hon väldigt elak och förminskande. Hon ville absolut inte ta betalt i pengar av mig utan hon ville ta av min livsenergi. Hon liknar ner och mer ett ont fantasimonster enligt min erfarenhet. Hon utnyttjar unga snälla tjejer som elever tydligen på löpande band enligt en säker källa.

Hon berättade för mig vid ett tillfälle att hon hade en svart bok där hon skrev ner sitt svartmagi arbete som hon gjorde tillsammans med andra svartmagiker, det var något hon var stolt över, fö henne låg det makt i att kunna vara elak och trycka ner andra. Såna enorma mängder maktmissbruk och hierarki har jag aldrig varit med om tidigare.

Senare skulle hon lägga sig i mitt privatliv och försökte övertyga mig att jag skulle gifta mig med en man som hon älskade väldigt mycket, dom försökte lura mig att han var den enda rätta för mig, och att vi skulle spender våra liv ihop, endast för att han ville ha mig. Mordhot och extrema trakasserier blev efterföljden eftersom jag inte var intresserad utav att ge det en chans. Enligt dom hade vi levt tidigare liv tillsammans osv...helt sjuka lögner som dom försökte övertyga mig med...så tacksam över att jag inte gick med på detta försök till övertalning.
__________________
Senast redigerad av Seethroughthelie1 2018-03-30 kl. 10:25. Anledning: Mer utförlig information
Citera
2018-03-31, 18:35
  #36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seethroughthelie1
Jag har blivit väldigt illa behandlad av Rosie Björkman, hon försökte göra mig till hennes hemliga elev/lärjunge eftersom hon tyckte att vi hade liknande förmågor. Hon ville lära mig shamanism men jag avbröt snabbt pågrund utav hur hemligt allt skulle vara och hur förminskande hon var. Hon skulle absolut inte berätta för mig hur studieplanen såg ut utan jag skulle lita på henne blint, eftersom hon visste bäst. Hon försökte sälja in sig själv som en ihärdig försäljare hos mig om att hon var den rätta läsaren för mig, hon försökte övertyga mig om att jag var en jätte bland insekter och så mycket annat som kunde bygga upp en falsk självkänsla. Så fort jag avbröt och ifrågasatte så blev hon väldigt elak och förminskande. Hon ville absolut inte ta betalt i pengar av mig utan hon ville ta av min livsenergi. Hon liknar ner och mer ett ont fantasimonster enligt min erfarenhet. Hon utnyttjar unga snälla tjejer som elever tydligen på löpande band enligt en säker källa.

Hon berättade för mig vid ett tillfälle att hon hade en svart bok där hon skrev ner sitt svartmagi arbete som hon gjorde tillsammans med andra svartmagiker, det var något hon var stolt över, fö henne låg det makt i att kunna vara elak och trycka ner andra. Såna enorma mängder maktmissbruk och hierarki har jag aldrig varit med om tidigare.

Senare skulle hon lägga sig i mitt privatliv och försökte övertyga mig att jag skulle gifta mig med en man som hon älskade väldigt mycket, dom försökte lura mig att han var den enda rätta för mig, och att vi skulle spender våra liv ihop, endast för att han ville ha mig. Mordhot och extrema trakasserier blev efterföljden eftersom jag inte var intresserad utav att ge det en chans. Enligt dom hade vi levt tidigare liv tillsammans osv...helt sjuka lögner som dom försökte övertyga mig med...så tacksam över att jag inte gick med på detta försök till övertalning.

Huu.. låter som en riktig häxa det där..
Jag köpte hennes bok om häxkonst och shamanism den var bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback