2006-09-16, 15:38
Bannlyst
Såg inget ämne om detta så jag tar mig friheten att starta en egen.

http://www.skolproj.se/stadion_ny.html

Verkar lovande, lite tråkigt dock att det verkar bli enbart sittplatser...

Taket är ju mer än välkommet, då slipper vi förhoppningsvis konstgräs-lallandet.

Nu är ju detta bara ett förslag på arenan och långt ifrån något slutgiltigt, men tåls att diskuteras ändå.
Citera
2006-09-17, 01:14
Medlem
Mr Magoos avatar
Gärdet???
Citera
2006-09-17, 09:11
Medlem
apgujeongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Taket är ju mer än välkommet, då slipper vi förhoppningsvis konstgräs-lallandet.

På vilket sätt skulle ett tak förhindra "konstgräs-lallandet"?????????
Citera
2006-09-17, 14:15
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Gärdet???

Om du läser länken står det mycket tydligt vart den ska ligga
Citera
2006-09-17, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apgujeong
På vilket sätt skulle ett tak förhindra "konstgräs-lallandet"?????????

Då skyddar taket planen från snö och regn istället?
Citera
2006-09-18, 14:12
Medlem
apgujeongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Då skyddar taket planen från snö och regn istället?

Ahaaa.. Solljus då???
Citera
2006-09-18, 14:31
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ahaaa.. Solljus då???

Det är ingen inomhushall, taket kan man dra över vid regn annars är det himmel över.
Citera
2006-09-18, 16:32
Medlem
Djurgårdens arena ska byggas på Östermalms IP och Hammarbys i Globenområdet. Enligt Billy Östh ska kommunen stå för kostnaden med delfinansiering från båda klubbarna. Själva driften av arenorna ska klubbarna sköta. - Jag är försiktig optimist!
Citera
2006-09-18, 16:35
Medlem
Vryzass avatar
http://sr.se/cgi-bin/radiosporten/nyheter/artikel.asp?artikel=944764

Hur det står till hos Bajen vet jag inte, deras tidigare ideér har väl varit att FÅ en arena av staden, så det skulle inte förvåna mig/någon om bajen inte har någon finansiering. Hos DIF ser det enligt mina tidigare uppfattningar bra ut då man tydligen haft en hel del finansiärer klara ett tag. Men det finns inga färdiga fakta om något så än så länge såtr det mesta till hoppet, men det börjar se ljust ut.

Allt som allt, bra!

Edit: Såg just att kommunen skulle betala det mesta, och då var det avklarat!
Citera
2006-09-18, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ahaaa.. Solljus då???

Precis som Ahruon skrev, taket går att ta bort.
Citera
2006-09-18, 17:13
Medlem
gorgons avatar
Förstår inte vitsen med att bygga en egen arena med 25tusen platser, när vi ligger på 10 tusen i dagsläget? Visst är det fina visioner, men förhoppningsvis stannar det just som en vision, då det i praktiken lär bli ett storstilat fiasko. Det var ju inte allt för länge sedan man valde att lägga matcherna på råsunda, just för att få in fler betalande. Men resultatet blev den samma, tio tusen. Men varför inte bygga upp en arena likt söderstadion med 16tusen, mer verklighetsbaserat. För alla dessa pelare på den gamla brädgården är inte alltid så trevligt att ha i blickfånget. Så en förändring ser jag fram emot, men inte den som förslaget visar, utan mer en mindre gemytlig arena.
Citera
2006-09-18, 17:21
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Förstår inte vitsen med att bygga en egen arena med 25tusen platser, när vi ligger på 10 tusen i dagsläget? Visst är det fina visioner, men förhoppningsvis stannar det just som en vision, då det i praktiken lär bli ett storstilat fiasko. Det var ju inte allt för länge sedan man valde att lägga matcherna på råsunda, just för att få in fler betalande. Men resultatet blev den samma, tio tusen. Men varför inte bygga upp en arena likt söderstadion med 16tusen, mer verklighetsbaserat. För alla dessa pelare på den gamla brädgården är inte alltid så trevligt att ha i blickfånget. Så en förändring ser jag fram emot, men inte den som förslaget visar, utan mer en mindre gemytlig arena.

*Av de 10.000 så är det bara 8000 som är acceptabla platser.
*Att man flyttade till Råsunda berodde på en konflikt med Stockholms Stad. Och måååånga valde att inte gå på Råsunda i protest.
*Ny arena lockar framförallt marginalare då standarden på Stadion liknar Sovjet.
*Eftersom arenan är i ett etage och med hörn så får du en mer "gemytlig" känsla kontra t ex Råsunda.
*Ny arena kommer kortsiktigt att höja publisnittet markant. Om DIF tar till vara på det kommer snittet att höjas. Precis som AIK som jobbat hårt i flera år för att nå sitt höga snitt.
*Egen drift kan ge stora ekonomiska vinster. Framförallt behöver man inte betala hyra.

Summa summarum: Finns BARA positiva saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in