Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-31, 14:58
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jaha, så vaknar man förkyld i dag. Det känns som att den kommer bli ganska mild med lite rinnig näsa och lätt hosta, vad tror ni om att dosa i kväll? Varit sugen jävligt länge så kommer säkert köra oavsett så länge förkylningen inte förvärras, men vore trevligt att höra vad ni tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Enligt mina erfarenheter är det mer värt att vänta på att bli frisk. Iallafall när det gäller stimulanter. Man mår inte lika bra som man gör när man är frisk även när man är påtänd. Sen mår man jävligt mycket sämre dagarna efter också.
Benso och opiater är bättre när man är sjuk!
Jag bollade också med den tanken när jag vaknade förkyld och lite halv febrig för ungefär en, två veckor sedan. Hur som helst så körde jag på för fullt på bra vaket, Det konstiga var att jag var i princip helt frisk dagen efter på kvällen, jag tror tamefan jag lyckades knarka bort den förkylningen då jag kunde känna hur förkylningen sakta men säkert försvann..
Citera
2016-12-31, 16:27
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag bollade också med den tanken när jag vaknade förkyld och lite halv febrig för ungefär en, två veckor sedan. Hur som helst så körde jag på för fullt på bra vaket, Det konstiga var att jag var i princip helt frisk dagen efter på kvällen, jag tror tamefan jag lyckades knarka bort den förkylningen då jag kunde känna hur förkylningen sakta men säkert försvann..
Kan stämma att du drogade bort förkylningen.
Annars tänkte jag att när du fick at dagen efter, tog den känslan över förkylningen typ eller hur man ska säga. För en liten förkylning är fan inget för oss missbrukare, iallafall inget om man jämför med alla avtändningar med genomlidit. Det blir liksom som att man knappt märker att man är förkyld.
Så mer droger ju sjukare man är!
Citera
2016-12-31, 16:43
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Kan stämma att du drogade bort förkylningen.
Annars tänkte jag att när du fick at dagen efter, tog den känslan över förkylningen typ eller hur man ska säga. För en liten förkylning är fan inget för oss missbrukare, iallafall inget om man jämför med alla avtändningar med genomlidit. Det blir liksom som att man knappt märker att man är förkyld.
Så mer droger ju sjukare man är!
Jo det är sant, man blir härdad. Avtändningen hann jag aldrig känna av då jag köpte på mig en burk Rivotril och landade på några såna. Men inga efterkänningar av någon förkylning iallafall. Min teori är att jag kanske svettades bort förkylningen då den fortfarande var i ett tidigt stadie. I don't know
Citera
2016-12-31, 18:06
Medlem
spajjes avatar
Känns som det var längesen jag fick ett sånt där rejält härligt dropp i halsen. Kan det ha och göra med jag brukar blanda med vallar och alkohol?
Citera
2017-01-01, 08:16
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Enligt mina erfarenheter är det mer värt att vänta på att bli frisk. Iallafall när det gäller stimulanter. Man mår inte lika bra som man gör när man är frisk även när man är påtänd. Sen mår man jävligt mycket sämre dagarna efter också.
Benso och opiater är bättre när man är sjuk!

Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

Kan meddela att det gick galant! Kände mig inte det minsta sjuk, varken under ruset eller när avtändningen började krypa på. Lite ont i halsen nu men har sjungit, pratat extremt mycket, skrikit vid tolvslaget och är ju dessutom torr i munnen och halsen. Har i övrigt en tendens att få lite ont i halsen en kort period efteråt ändå. Glad att jag körde på.
Citera
2017-01-01, 16:20
Medlem
tjo, dragit i mig en del under natten, nu spyr jag så fort jag äter eller dricker något (kan inte ens behålla vatten)
förkyld dessutom så är slemmig i halsen,vidrigt. brukar må illa på AT men sällan spy.
nån som sitter på tips om vad man göra för att lyckas behålla NÅGOT i magen så att man inte blir ännu mer tappad? mvh
Citera
2017-01-03, 11:32
Medlem
Anarchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamichula
tjo, dragit i mig en del under natten, nu spyr jag så fort jag äter eller dricker något (kan inte ens behålla vatten)
förkyld dessutom så är slemmig i halsen,vidrigt. brukar må illa på AT men sällan spy.
nån som sitter på tips om vad man göra för att lyckas behålla NÅGOT i magen så att man inte blir ännu mer tappad? mvh

Lite sent svar, men något jag brukar köra på är kall mjölk + väldigt lite flytande honung (värm honungen om den är för fast för att blanda i mjölken) och avsluta med krossad is. För att göra det lättare att få i sig så hjälper det att dricka ur ett sugrör.
Citera
2017-01-03, 12:02
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muteme
Hur hårt drar du? I filmer drar dom för kung och fosterland. haha

Och hur illa är det att det åker ner i sväljet så man typ sväljer? Biotillgängligen är långt mkt sämre menar jag.

Drar inte hårdare än vad jag andas vanligtvis. Få i svalget avskyr jag.
Citera
2017-01-03, 12:03
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchs
Lite sent svar, men något jag brukar köra på är kall mjölk + väldigt lite flytande honung (värm honungen om den är för fast för att blanda i mjölken) och avsluta med krossad is. För att göra det lättare att få i sig så hjälper det att dricka ur ett sugrör.

Sugrör hjälper väldigt mycket. Hatar yoghurt, men använder sugrör som jag har långt bak i munnen så yoghurten åker rätt ner i halsen.
Citera
2017-01-03, 18:42
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaFlaska
Drar inte hårdare än vad jag andas vanligtvis. Få i svalget avskyr jag.

Ja, drar myckt lugnar än din standard Tony Montana som tyckker det är aaaaascoolt att dra snabbt.
Det endra tråkiga är att det itne scider lika myckt.
Citera
2017-01-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamichula

Druvsocker är ett bra knep!
Citera
2017-01-04, 16:27
Medlem
Om det är kletigt, vad ska man göra för att torka det hela bäst? Bara att lägga det på en tallrik och vänta någon timme?

Tack på förhand
Senast redigerad av Xparn 2017-01-04 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in