Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Klart en liten mängd går ur snabbare än en stor, men varför i helvete riskera att pissa negativt för 50mg? :O Kände du ens nått på det lilla?
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Tramadol påverkar monoaminerga system i hjärnan vilket leder till interaktioner med amfetamin som också går på dessa system. Vi pratar främst om noradrenalin och serotonin. Risken för anfall/serotonergt syndrom/kramper ökar.
Buprenorfin har inte tramadolens verkan på detta system och anses därför säkrare att kombinera.
Kan tillägga att det inte är så jävla nice heller. Jag gjorde visserligen åt andra hållet och tog tjacket efter, men fan va skit jag mådde. Det är ingen konst att lära sig att landa mjukt utan preparat, men måste man verkligen ha nått så kör på benso.
Citat:
Ursprungligen postat av pyreet
tjena. vet inte redigt om ja ställer rätt fråga på rätt ställe.
men tog tjack ca 0,6-0,7 i tisdags runt 22.30 och hade bara ätit lite mat kl 18.00 samma kväll
och kunde inte äta på hela natten och inget på hela dagen efter heller, måde desutom nått fruktansvärt dåligt i 2 dagar efter, och vart dålig i magen.
så min fråga är om de är normalt o inte kunna äta på så lång tid efter och att ja mådde så fruktansvärt dåligt, om de kan vatt att ja tog för mycket första gången .
och vad skulle ja kunna göra för att minska den brutala AT,n ?
MVH önskar seriösa o snabba svar tack !
Hahaha fan va jag inte saknar det där

Tänker du fortsätta med tjacket så tvinga dig själv att äta, det är något du måste lära dig för annars kommer du må så här jämt. Jag tycker inte ens tjacket är roligt längre utan mat, jag blir helt off och gnällig. Drick inte så jävla mycket vatten om du inte käkar heller för det fuckar bara saltbalansen i kroppen. Skaffa vätskeersättning.
Du bombade antar jag? Första gången jag tog så gjorde jag det också och jag kunde inte heller käka på två dygn efter och mådde så sjukt jävla illa. Väldigt mycket är dock hjärnspöken som man lär sig att kontrollera. Det tillsammans med att jag lärt mig käka även om ingenting är direkt gott gör att jag tycker att landningen är ganska behaglig. Fan så mycket bättre än att vara ren iaf.
Citat:
Rekommenderar dig att inte ta oralt. Om du gör det ska du dock ta det tillsammans med bikarbonat (~2g bikarbonat). Allt annat är slöseri på dos då biotillgängligheten (% amfetamin som når blodbanan) är bra mycket sämre vid oral tillförsel gentemot nasal.
Metylfenidat har väldigt liknande effekter som amfetamin. De flesta är dock överens om att amfetamin helt klart har skönare rus. Men det varierar från person till person.
Att du säger att det är bra behöver inte betyda att det är bra. Alla som säljer säger att det är bra grejer, annars vore de dåliga säljare. Jag utgår därför att det är standard grejer. Då rekommenderar jag att du börjar på 200-250 mg om du snortar, 300-350 mg om du tar en bomb. Om det nu verkligen är bra grejer och kanske t.o.m. blandat med metamfetamin rekommenderar jag att du börjar med 100 mg vid snort och 150-200 mg vid bomb.
Det är rätt svårt att rekommendera doser då jag inte vet din kroppskomposition. Det är dock i regel omöjligt att överdosera gatuamfetamin så det behöver du inte oroa dig för.
Du känner själv när du "behöver" fylla på då du börjar må sämre än tidigare. Vissa känner det väldigt tydligt, andra inte alls. Oftast krävs det påfyllning var tredje timma om du vill behålla euforin. Speedad kommer du vara i över 12 timmar men det är ju inte samma sak som välmående.
Moralkaka: Tänk på att amfetamin ökar din impulsivitet och är kraftigt beroendeframkallande. Risken för komplikationer finns alltid.
Här håller jag inte med dig om nästan någonting alls förutom att det är svårt att rekomendera doser.
Snorta är det sämsta av alla intagningsätt och det är nog nästan så jag hellre skiter i tjacket om det vore enda alternativet. Nu vet jag inte på vetenskaplig nivå med biotillgänglighet och liknande, men att knapra tycker jag funkar mycket bättre än att snorta, och det sitter längre än IV. Jag vet många som börjar käka efter ett par dagar för att effekten av IV avtar och ådrorna blir keffa.
Dos ska du ha så stor som möjligt utan att få så mycket så du blir dålig. Hjärtklappning kan vara ett helvete, speciellt i början med alla hjärnspöken. Jag vet inte hur många gånger jag trott att jag skulle bli den första i världen att dö i en överdos.
Är du inte så väl connected att du känner folk ända tillbaks till tillverkningen kan jag säga att det är 90% säkert att det är en stor del metamfetamin i. Jag gillar dock meta så mig gör det inget. En polare som fick ge blodprov efter någon veckas race hade 0.8microg amfetamin i blodet, men 28microg meta. Nu är det ju inte alltid så, men i 9 fall av 10 så är det även meta i påsen, vad nu det skulle spela för roll.
Fylla på var 3:e timme tycker jag är lite väl tätt, speciellt om man bombar. Jag skulle nog såga var 5:e timme, men att man känner själv har du rätt i. Gillar du när det börjar snurra i hjärnan efter vakenheten så ska du vänta så länge som bara möjligt om du inte är jävligt tät.
Beroende blir du inte mer än du blir på alkohol och det är ju en drog som de flesta känner till. Impulsiv blir man inte heller, fast jag har väl troligtvis adhd som de flesta andra tjackisar.
Citat:
Inte farligt alls om du syftar på interaktioner med ditt SSRI preparat.
Beroendemässigt är det farligt i likhet med opiater.
Alltså, vad har du fått det där ifrån? Nu har jag jävligt dålig erfarenhet av opiater men där kan man få fysiska abstinensbesvär efter bara någon veckas brukande, och de som väl är beroende bir riktigt jävla sjuka utan opiater. Tjack får du gå regelbundet jävligt länge på om du ska uppnå något fysikt abstinens. Bland de bekanta är det jävligt många som hållit på över 30 år och jag har inte stött på någon som har annat än psykiskt beroende.