2019-10-05, 17:39
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C1rby
(Förlåt MOD för 2 separata inlägg, jag vet ej hur man citerar 2 pers i samma!)

Ha ha, ja på AT:n tror man alltid man ska dö av en eller annan anledning! (Där tram kommer in för mig). Ang. Tram är jag lite som användaren du svarade, hehe. Men andra opiater hade varit säkrare som du säger ja!
Men jag överstiger inte heller 100 mg.

Hmm. Tar du inte något på AT:n? :-O Eller du använder opiater istället för benzo?

Jag tycker om att ha en lågdos opiater till hands. Men även någon benzo. Oftast alprazolam, (Ksalol) jag brukar ta 1mg ,bita den i 2 delar med framtänderna, ta en klunk vatten om munnen är torr, sedan låta bitarna smälta under tungan. Tar bara 1 min. Känns som AT oron släpper supersnabbt då. Det o lågdos opiater så känns det rätt OK =)

Testat ikto eller stesolid om du ej gillar ”benzo som bara går på psyket”? ej haft så ofta men blev nästan lite mysigt på ATn. Dock vinner opiater i mysighet, såklart!

Inte alltid jag behöver mer än en holk på AT:n, men brukar har någon form av "nödlösning" hemma om det skulle vara allt förjävligt! ¨

Mitt problem är att jag har enorm tolerans på benso efter ett långvarigt missbruk, därför brukar det blir någon opiat/opioid, föredrar oxycontin eller subutex (fast subutex håller i sig lite väl länge). Men självklart är heroin det som hjälper bäst men vafan, kan man inte stå ut med AT:n så ska man inte knarka!

Edit : Haha, jag är inte påtänd just nu, natten var relativt vild dock! Finns faktiskt vänliga själar här på flashback också
Citera
2019-10-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Inte alltid jag behöver mer än en holk på AT:n, men brukar har någon form av "nödlösning" hemma om det skulle vara allt förjävligt! ¨

Mitt problem är att jag har enorm tolerans på benso efter ett långvarigt missbruk, därför brukar det blir någon opiat/opioid, föredrar oxycontin eller subutex (fast subutex håller i sig lite väl länge). Men självklart är heroin det som hjälper bäst men vafan, kan man inte stå ut med AT:n så ska man inte knarka!

Edit : Haha, jag är inte påtänd just nu, natten var relativt vild dock! Finns faktiskt vänliga själar här på flashback också

Ah. Förstår! :-) Jag var själv beroende av Tram för att klara vardagen. Bestämde mig för att sluta med det sommaren -16.
Det var så jag hittade till amfetamin.. Jag läste nämligen här att det inte var beroendeframkallande ^^. Kände i princip inte ens av Tram-AT:n så tyckte det var fantastiskt..
Konsekvensen blev, lindrig i avseende på beroende tack o lov, men att man alltid tänker på amf. när man behöver få något riktigt jobbigt gjort.

Hehe, ja du verkar ha rätt, du var väldigt trevlig och han andra med:-D (antar ni är killar bara. Jag är tjej men inte direkt haft så många frågor-svar med likasinnade i någon tråd).

Nä det vore en blandning det, amf. & H. ;D

På så sätt:-D ha ha. Jag är väl ”på” men inte värsta ruset eller för att jag ska iväg ikväll - Jag behövde städa lägenheten!!!
;-)
Citera
2019-10-05, 19:27
Medlem
Pandarns avatar
För att lite random hoppa in i diskussionen så kan jag stärka rekommendationen ang ikto, stesolid eller andra sorters bens än just alprazolam. Just då de är muskelavslappnande och påverkar mer än bara skallen.

Har försökt testa att landa på oxy några gånger men min kropp hanterar verkligen inte opiater. Blir illamående och kräks om jag inte ligger blickstilla.. senast för någon månad sen tog jag 5 mg oxynorm och sagt och gjort kräktes jag efter ca 2 h. Har därför bara hållit mig till bens när det är dags att kliva av tjacket

Sen kör jag alltid ordentligt med magnesium, vatten, frukt, vitaminer och GRÖNT TE (utan koffein) när kvällen ska varvas ner.
Citera
2019-10-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
För att lite random hoppa in i diskussionen så kan jag stärka rekommendationen ang ikto, stesolid eller andra sorters bens än just alprazolam. Just då de är muskelavslappnande och påverkar mer än bara skallen.

Har försökt testa att landa på oxy några gånger men min kropp hanterar verkligen inte opiater. Blir illamående och kräks om jag inte ligger blickstilla.. senast för någon månad sen tog jag 5 mg oxynorm och sagt och gjort kräktes jag efter ca 2 h. Har därför bara hållit mig till bens när det är dags att kliva av tjacket

Sen kör jag alltid ordentligt med magnesium, vatten, frukt, vitaminer och GRÖNT TE (utan koffein) när kvällen ska varvas ner.

Oj, stackare! Nej då hade inte jag heller velat ta oxy xD
Kan det bero på tom mage? Tar jag en ynka kapsel 50 mg tram, på helt tom mage så spyr nästan jag med! Så måste trycka i mig något innan!

Bra det med magnesium! Jag brukar försöka få med det oxå! Ja, och vatten:-) Är jag hemma brukar jag fylla ett stort dricksglas med saft/pepsi max/brustablett vitamin/juice vad som helst så jag kommer ihåg att dricka. Då dricker man faktiskt, hittar alltid glaset tomt efter ”en stund”! Sen orkar man inte fylla på hela tiden..
Smart med frukt. Skär man det i bitar o lägger i skål som nån tipsa är det ju lätt o få ner. Den riktiga törsten brukar ju mer komma typ 2 dagar efter tjacket är slut. Herregud vad gott kallt vatten är då, plötsligt xD
Citera
2019-10-05, 21:42
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Oj, stackare! Nej då hade inte jag heller velat ta oxy xD
Kan det bero på tom mage? Tar jag en ynka kapsel 50 mg tram, på helt tom mage så spyr nästan jag med! Så måste trycka i mig något innan!

Bra det med magnesium! Jag brukar försöka få med det oxå! Ja, och vatten:-) Är jag hemma brukar jag fylla ett stort dricksglas med saft/pepsi max/brustablett vitamin/juice vad som helst så jag kommer ihåg att dricka. Då dricker man faktiskt, hittar alltid glaset tomt efter ”en stund”! Sen orkar man inte fylla på hela tiden..
Smart med frukt. Skär man det i bitar o lägger i skål som nån tipsa är det ju lätt o få ner. Den riktiga törsten brukar ju mer komma typ 2 dagar efter tjacket är slut. Herregud vad gott kallt vatten är då, plötsligt xD

Har testat att inte ta på tom mage men det är ändå samma visa. Min mor har haft samma problem när hon opererat sig och fått olika morfinpreparat, hon blir bara illamående och nära att kräkas. Har även syskon med samma problematik så tror det är någon form av ärftlig överkänslighet. Hört om sånt förut med just opiater så är nog bara en nitlott man fått.

Ja, att skära upp lite frukt innan man börjar tjacka eller ev medan man fortfarande har energi och tycker det är trevligt att stå och pilla med något är guld. Speciellt mjuk och saftig frukt som lätt går ner, typ melon, mango, apelsin etc. Hårdare som äpple eller päron har jag ibland varit svårt att äta då det blir mer tuggande. Brukar alltid försöka satsa på så lättuggad mat som möjligt för att minimera risken att det blir sådär när det bara växer i munnen och aldrig tar slut.. Tänker genast på pommes eller bröd, det är fan TOTALT OMÖJLIGT att få ner
Senast redigerad av Pandarn 2019-10-05 kl. 21:45.
Citera
2019-10-05, 22:14
Medlem
Citat:
Har testat att inte ta på tom mage men det är ändå samma visa. Min mor har haft samma problem när hon opererat sig och fått olika morfinpreparat, hon blir bara illamående och nära att kräkas. Har även syskon med samma problematik så tror det är någon form av ärftlig överkänslighet. Hört om sånt förut med just opiater så är nog bara en nitlott man fått.

Ja, att skära upp lite frukt innan man börjar tjacka eller ev medan man fortfarande har energi och tycker det är trevligt att stå och pilla med något är guld. Speciellt mjuk och saftig frukt som lätt går ner, typ melon, mango, apelsin etc. Hårdare som äpple eller päron har jag ibland varit svårt att äta då det blir mer tuggande. Brukar alltid försöka satsa på så lättuggad mat som möjligt för att minimera risken att det blir sådär när det bara växer i munnen och aldrig tar slut.. Tänker genast på pommes eller bröd, det är fan TOTALT OMÖJLIGT att få ner

Ha ha, nej fy, är bara lite ”på” just nu men tanken på pommes eller bröd är hemsk ja! Men ja, väldigt lättuggad mat som inte är torr, precis som du säger!
Yoghurt o dylikt är super, om man tar väldigt mycket och slevar i sig... Glass kan va rätt gött ;D men man ångrar sig alltid som tusen dagen efter, när smaklökarna och sötsuget är tillbaka, att man ”slösade” den där goda Ben&Jerry’s:en när den inte ens smakade, bara för att få kalorier ;-P

Hmm ja, det låter som någon överkänslighet. Jag är nog känslig generellt, kanske för jag är tjej, men tycker ändå jag behöver ta väldigt små mängder av de flesta tabletter o ändå få önskad effekt. Tjack däremot brukar jag ta väldigt stora mängder av. Ha ha. Förstår du håller dig till benzo då btw Gör oftast jag med. Bara tram funkar ju inte.

Ha en trevlig kväll, Pandarn! Sett dina inlägg förr vill jag minnas, tror i många tråder om liknande ämnen även jag kollat i, för känner igen ditt användarnamn :-D Så, trevligt att hälsa xD
Citera
2019-10-05, 23:46
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ha ha, nej fy, är bara lite ”på” just nu men tanken på pommes eller bröd är hemsk ja! Men ja, väldigt lättuggad mat som inte är torr, precis som du säger!
Yoghurt o dylikt är super, om man tar väldigt mycket och slevar i sig... Glass kan va rätt gött ;D men man ångrar sig alltid som tusen dagen efter, när smaklökarna och sötsuget är tillbaka, att man ”slösade” den där goda Ben&Jerry’s:en när den inte ens smakade, bara för att få kalorier ;-P

Hmm ja, det låter som någon överkänslighet. Jag är nog känslig generellt, kanske för jag är tjej, men tycker ändå jag behöver ta väldigt små mängder av de flesta tabletter o ändå få önskad effekt. Tjack däremot brukar jag ta väldigt stora mängder av. Ha ha. Förstår du håller dig till benzo då btw Gör oftast jag med. Bara tram funkar ju inte.

Ha en trevlig kväll, Pandarn! Sett dina inlägg förr vill jag minnas, tror i många tråder om liknande ämnen även jag kollat i, för känner igen ditt användarnamn :-D Så, trevligt att hälsa xD

Mitt personliga bästa tips när det kommer till mat efter/under tjackrace är att göra en ordentlig smoothie. Bra med frukt/fruktjuice, någon mättande yoghurt (t.ex turkisk yoghurt/kvarg) eller liknande och sen ha i någon form av nötsmör (hasselnöt, mandel etc) då det ofta innehåller en del protein, finns även proteinkrämer som funkar bra. Mandelflarn funkar också bra. Frysta bär är också najs att slänga i mixen. Väldigt lätt att få i sig och relativt bra med näringsämnen så kroppen klarar sig undan den värsta AT:n.

Ja, asså jag är ju också tjej så är nog inte helt osannolikt att det gör att jag är en aning känsligare. Men har generellt hög "tolerans" mot de flesta substanser och har krävts väldigt mycket mer för att jag ska bli beroende av något (t.ex bens). Men sen är jag även ginger och har många gånger hört att de med ginger-genen ofta har högre tolerans på substanser och bl.a kräver mer narkos än andra. Men just gällande opiater så har jag knappt känt mig påverkad innan jag bara blir illamående och då går det knappt att känna något annat haha. Men tjack/bens/röka har jag alltid kunnat ta väldigt stora doser på utan att bli märkbart påverkad. Har dock även ADD vilket gör ju att tjacket påverkas av det naturligtvis
Citera
2019-10-06, 12:53
Medlem
Kan tjackmissbruk orsaka Hypotyreos?
Citera
2019-10-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Kan tjackmissbruk orsaka Hypotyreos?

Hej! Är ingen expert, men är en biomedicinare. Jag TROR inte det, däremot kraftigt sänkt immunförsvar under missbrukstiden, som ev kan resultera i alla möjliga konstiga infektioner person med friskt immunförsvar inte drabbats av.

Däremot hjärtat kan nog ta skada, samt dopaminrelaterade beteende-förändringar som dock inte är permanenta (Dopamin kan inte ”ta slut” som serotonin, sett folk påstår det men funkar ju inte riktigtså).

Binjurarna kan dock drabbas vet jag. De utlöser ju kortisol (vårt ”stresshormon” och amfetamin stressar ju verkligen kroppen. ”Trötta” binjurar kan inte reglera kortisol i de nivåer som anses adekvata (kortisol=del av att vi blir pigga när vi behöver tsms med peptidhormon som adrenalin o dopamin) och kan visa sig kroppsligt, i utmattning o depression.

Sry om du redan visste allt detta! Försökte bara dra mig till minnes ifall nåt kunde hjälpa.
Vid blandmissbruk är dock problem med sköldkörteln förekommande TROR jag (?) men har ingen aning.. Kan ej uttala mig o minns inte om det har nåt samband men kanske har :-( Sköldkörteln med sina thyroid-hormon ... Usch ja minns ej , vad gör dem? Kan kolla upp i en bok ja har om du vill ang. din fråga.
Senast redigerad av C1rby 2019-10-06 kl. 15:56.
Citera
2019-10-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ja, asså jag är ju också tjej så är nog inte helt osannolikt att det gör att jag är en aning känsligare. Men har generellt hög "tolerans" mot de flesta substanser och har krävts väldigt mycket mer för att jag ska bli beroende av något (t.ex bens). Men sen är jag även ginger och har många gånger hört att de med ginger-genen ofta har högre tolerans på substanser och bl.a kräver mer narkos än andra. Men just gällande opiater så har jag knappt känt mig påverkad innan jag bara blir illamående och då går det knappt att känna något annat haha. Men tjack/bens/röka har jag alltid kunnat ta väldigt stora doser på utan att bli märkbart påverkad. Har dock även ADD vilket gör ju att tjacket påverkas av det naturligtvis

Hej! Försökte PM:a dig för var rädd det blev för mkt ”chatt” här (fått tillsägelse en gång pga det^^) men har ej gjort 50 inlägg så får inte det. Ville bara hälsa och säga vad roligt med en till tjej här!! :-)
Citera
2019-10-06, 22:27
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Bara FYI, men grönt te är inte koffeinfritt. Rekommenderar istället kamomillte eller annat örtte.
Citera
2019-10-06, 22:45
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barshageudd
Bara FYI, men grönt te är inte koffeinfritt. Rekommenderar istället kamomillte eller annat örtte.

Grönt te är väldigt nyttigt och kroppen mår bra av att få i sig en redig dos antioxidanter så den återhämtar sig bättre. Det finns koffeinfritt grönt te, eller iaf mikroskopisk mängd koffein som inte påverkar sömnen. Därför jag skrev att det ska vara utan koffein
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in