2018-11-28, 09:59
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
"Ja ba kötta" är nog för att övertyga mig! Dags för pannan att pangas!

Borde inte frysa vara lika effektivt?

Många bakterier överlever infrysning. Hög värme (kokning) en stund är säkert.

Jag är dock rädd att själva tjacket klarar värme dåligt.

Följaktligen skulle jag rekommendera annan ROA än IV.
Citera
2018-11-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
"Ja ba kötta" är nog för att övertyga mig! Dags för pannan att pangas!

Borde inte frysa vara lika effektivt?
Aldrig hört talas om "frysning". Jag hade kokat det lite och struntat i förlusten, hellre förlora lite än o ligga o må dåligt
Citera
2018-11-29, 15:51
Medlem
starsucks avatar
bakterierna vilar väl bara i frysen om ämnet är kontaminerat redan

minns det gamla tipset om att ha stinkande skor eller skitiga jeans i frysen. När dom tinat var dom lika äckliga som fört
Citera
2018-11-30, 10:37
Medlem
Saruman87s avatar
Är det ovanligt att få blackout av stora mängder alkohol+ca 1g tjack?

Jag har orsakat totalt kaos med flickvän, och andra personer i detta tillstånd, men har inte ett minne av natten. Vaknade efter typ 4 timmars sömn, av anklagelser via messenger, och gråtande flickvän, men minns inte ett piss.
Citera
2018-11-30, 11:36
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87

Jag har orsakat totalt kaos med flickvän, och andra personer i detta tillstånd, men har inte ett minne av natten. Vaknade efter typ 4 timmars sömn, av anklagelser via messenger, och gråtande flickvän, men
Skevt och läskigt det där. Även jag som är världens lugnaste människa har flippat ur helt på Amfetamin och Alkohol men då har Bensodiazepiner alltid varit med i bilden.

Det kanske var något med tjacket. Hur var kvalitén på det? Addera en fylla på (konstigt) fultjack så kan vad som helst hända.
Citera
2018-11-30, 11:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:

Jag har orsakat totalt kaos med flickvän, och andra personer i detta tillstånd, men har inte ett minne av natten. Vaknade efter typ 4 timmars sömn, av anklagelser via messenger, och gråtande flickvän, men minns inte ett piss.
Det är ju vanligt med enbart stora mängder alkohol, så varför undrar du? Tror du att tjacket skulle göra det mindre vanligt?
Citera
2018-11-30, 12:19
Medlem
st33rs avatar
Tror tjack ökar risken att få nån sorts blackout av alkohol efterdom man tål mer.

Var med om nåt sånt när vi gick på en hemmafest grundade på stora bomber tjack. Sen på natten satt jag tydligen i TIMMAR och tjatade om och om igen om att jag var ”ett träd”. Minns ingenting av detta. Pinsamt.
Senast redigerad av st33r 2018-11-30 kl. 12:36.
Citera
2018-12-01, 12:04
Medlem
rebekks avatar
Citat:

Rent teoretiskt kan jag tänka mig att det finns en punkt där fyllan blir brutal, såpass att man däckat eller autopiloten börjat traska hemåt, men pga. tjacket så är man till synes pigg och på benen, men mentalt helt förstöd. Alltså som att ta för mycket benso och leva rövare, utan att minnas varken bak eller fram.
Citera
2018-12-01, 12:38
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det är ju vanligt med enbart stora mängder alkohol, så varför undrar du? Tror du att tjacket skulle göra det mindre vanligt?

Tar man ett gram tjack under kväll tenderar ju det att ta över i princip alla fylla, så lite konstigt är det.
Citera
2018-12-01, 16:17
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Tar man ett gram tjack under kväll tenderar ju det att ta över i princip alla fylla, så lite konstigt är det.
Jo men tjacket börjar ju släppa i effekt efter ett visst antal timmar
Då slår fyllan på, och då kanske man druckit dubbelt så mycket som man tål i vanliga fall
Citera
2018-12-01, 17:47
Medlem
Någon som vet ifall lyrica hjälper mot ATn?
Citera
2018-12-01, 19:32
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52

Har såklart haft minnesluckor på alkohol förr. Men nu pratar jag noll minne från ca 21 på fredag till 11 på morronen dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in