Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-27, 14:56
  #277
Moderator
OT raderat.

/Moderator
Citera
2020-11-05, 15:06
  #278
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
för några veckor sen var jag med om nått märkligt en new age intresserad vännina övertalade mig att följa med på ett newage fik. Min son ville följa med när vi kom dit var det en kvinna som reagerade märkbart på min son efter en stund kunde hon inte hålla sig längre utan började att berätta allt om hans personlighet in i minsta detalj. Hon påstod att hon såg på hans aura att han var ett indigobarn. Tilläggas skall att min son har aspbergerssyndrom och därför en väldigt komplicerad personlighet. Han skärpte sig på fiket och betedde sig inte onormalt och kvinnan har alsrig träffat honom förut. Nån här som kan det där med aura skådning

Hej,

Så här några år senare - har du fått någon mer klarhet i detta? Några fler eller färre tecken på hur bra detta stämde in på din son? Personligen är jag fullt övertygad om att barnen idag (i många fall) är flera generationer före sina föregångare i sin andliga utveckling, så därför tror jag att detta är fullt möjligt.
Citera
2020-11-15, 04:06
  #279
Medlem
För att få en faktisk diagnos behövs långa psykologsamtal osv ja. Men att få en aning om att någon är aspig eller "annorlunda" som denbhär kvinnan då fick är inte så svårt.
Människor är väldigt duktiga på att plocka upp just sociala små variationer och de får en aning av det ena eller det andra. Sen baserat på tidigare erfarenheter kan de bre ut karaktärsdrag osv. Det kallas fördomar med ett fulare ord.

Dessutom verkar det som att det faktiskt går att se autism på ansiktet.
https://www.cbsnews.com/pictures/is-...show-disorder/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback