Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-04, 09:26
  #193
Medlem
Sinsisters avatar
Är det någon som vet hur man utvecklar sina indigo-förmågor? Jag har tvättat bort allting sånt eftersom jag trodde att det var fel (när jag var lite) och nu har jag inte många skills kvar.

Jag kan heala mig själv och andra, jag är extremt intuitiv men kan inte se auror eller nånting sånt.
Citera
2014-10-04, 09:39
  #194
Medlem
Såna här ämnen borde låsas direkt. Indigobarn, det där har jag hört.
Svartkonster säger jag. Healing? Vadå healing, ska någon healas så heala är själva från detta trams på en gång.
Ta era kort och gå hem, trollpackor.
Citera
2014-10-04, 13:15
  #195
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edulimefragetecken
Såna här ämnen borde låsas direkt. Indigobarn, det där har jag hört.
Svartkonster säger jag. Healing? Vadå healing, ska någon healas så heala är själva från detta trams på en gång.
Ta era kort och gå hem, trollpackor.

Haha

Indigobarn är New-Ages-folks väl definition på den nya generationen som växer upp i det sk. informationsamhället där barn i dagsläget suger in mer information än vad deras föräldrar gjort under hela sin livstid. Det är iaf min förklaring på detta indigobarn-dravel.

Det är lättare för en (ofta)lågutbildad att hänvisa till superkrafter (nytt dna? Wtf :P) än att hänvisa till det moderna samhällets utveckling antar jag

Men vem vet, kanske har kemikalierna i vår mat/omgivning gjort att människans DNA förändrats till att ge oss superkrafter Tänker lite på filmern Looper hehe.
__________________
Senast redigerad av flygandemalvakt 2014-10-04 kl. 13:31.
Citera
2015-02-03, 00:00
  #196
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casado
Anonymous Message to the Indigo Children of the world: http://youtu.be/G64-0TMW6_A

Är det någon mer än jag som tar till sig av meddelandet?

Kände inte mycket resonans med själva videon, men tack ändå, jag blev manad att skriva en kommentar i alla fall. Får se om det uppstår någon diskussion kring det.


Citera
2016-05-10, 16:27
  #197
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Tycker helt ärligt det är lite töntigt med snacket om kärlek till alla som jag själv sysslar med, även om jag fattar att det är mycket sanning i det, men vad fan, det är också hur man definierar kärlek...

Jag är inte så pass "ren" eller ickedömande så att jag kan slänga ut positiv energi och vara vad jag vill vara till allt och alla, för idén om mig själv bär fortfarande runt på saker jag inte kollat närmare på och klargjort för mig själv i mitt medvetande..... Lite rädslor, sorg och negativitet som jag naivt nog tror tjänar mig.. Garanterat inte länge till

Djur och natur, visst, men hos reflektionerna av mig själv genom kultur och andra människor så finns det fortfarande en del självgranskning och upplösning av utdaterade definitioner och subjektiva "sanningar" att ändra på..

Luckrar upp mer och mer för varje dag dock, och blir friare i ett stadigt tempo.
Citera
2017-11-08, 14:06
  #198
Medlem
Jag har läst en massa om att indigobarn finns till för att vägleda normala människor in i en ny era av fred. Samtidigt så är ett kriterium för indigo att man motsätter sig ledare och hierarkier, och att man har svårt för folk i allmänhet och inte kommer överens med dem.

Hur hänger det här ihop?
Citera
2017-11-08, 14:23
  #199
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har läst en massa om att indigobarn finns till för att vägleda normala människor in i en ny era av fred. Samtidigt så är ett kriterium för indigo att man motsätter sig ledare och hierarkier, och att man har svårt för folk i allmänhet och inte kommer överens med dem.

Hur hänger det här ihop?

Det låter lika sjukt som att albinobarns kroppsdelar skulle fungera som häxmediciner...
Citera
2017-11-08, 15:01
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det låter lika sjukt som att albinobarns kroppsdelar skulle fungera som häxmediciner...

Det var något indigobarn här i tråden som skrev att dess uppgift är att hjälpa alla människor få lika starka band till Moder Jord som indigobarnen har. Mycket märkligt, med tanke på att ett annat kriterium för indigo är att man känner att man inte hör hemma här på Jorden.

I övrigt så är dokumentärer om indigo på Youtube mycket intressanta. I 99% av fallen så är intervjuobjekten ensamstående mödrar som bestämt att deras döttrar är indigo. En del av mödrarna har söner, som enligt mödrarna inte är indigo alls. Det är uppenbarligen agg mot deras ex som driver deras illusioner.
Citera
2018-01-21, 20:33
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har läst en massa om att indigobarn finns till för att vägleda normala människor in i en ny era av fred. Samtidigt så är ett kriterium för indigo att man motsätter sig ledare och hierarkier, och att man har svårt för folk i allmänhet och inte kommer överens med dem.

Hur hänger det här ihop?

Der hänger ihop på så vis att indigo barnen som nu är och börjar bli vuxna ska vara de nya ledarna
Citera
2018-01-21, 20:40
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippigrammare
Der hänger ihop på så vis att indigo barnen som nu är och börjar bli vuxna ska vara de nya ledarna

Men de är ju emot auktoriteter. Eller är det okej med auktoritet när det är de själva som besitter den?
Citera
2018-01-21, 20:47
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men de är ju emot auktoriteter. Eller är det okej med auktoritet när det är de själva som besitter den?

Japp eftersom indigon också vet att de flesta människor är vilseledda och behöver ledas ifrån denna existensiella och självupptagna verklighet mot en ny era om frihet, kärlek och liv och att de är de nya sanna ledarna som bär på ansvaret att göra det. Vem annars? Indigon är verkliga superhjältar.
Citera
2018-01-21, 20:51
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippigrammare
Japp eftersom indigon också vet att de flesta människor är vilseledda och behöver ledas ifrån denna existensiella och självupptagna verklighet mot en ny era om frihet, kärlek och liv och att de är de nya sanna ledarna som bär på ansvaret att göra det. Vem annars? Indigon är verkliga superhjältar.

Har du aldrig varit ute på internet förut? 90% av västvärldens befolkning snackar om att folk är hjärntvättade och vilseledda. Är vi indigo allihop?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback