2026-06-03, 10:35
Medlem
Alltså lita på din magkänsla helt enkelt, behöver inte ställa frågor för det.
Du tycker det verkar Shady! utgå ifrån det och säg åt köparen att du godkänner bara med pengar på ditt konto.
Citera
2026-06-03, 10:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det allra mest troliga är att du inte vet vad du pratar om.

Vet du överhuvudtaget något om hur handel med svarta hyreskontrakt går till?

Har du någon som helst aning om vad ett svart hyreskontrakt kostar i olika delar av Sverige?

Har du någon aning om vad bostadsrätter kostar i olika delar av Sverige?

Jag är inte sämre än att jag kan erkänna när jag har fel. Jag trodde i min enfald att det inte fanns en BR för <100 tkr men en titt på Hemnet visar på motsatsen. My bad.

Vad gäller svartkontrakt däremot, där vet jag mer än jag skulle önska att jag gjorde.

// CC
Citera
2026-06-03, 12:11
Medlem
Sinraths avatar
Alla stora affärer som måste lösas skyndsamt av oklara anledningar är enbart bedragare som kommer blåsa dig på ett eller annat sätt.
Allt handlar om att du inte ska upptäcka hur du blir blåst innan köpet är klart. Gör inte misstaget att gå med på något bara för du också egentligen vill sälja snabbt.

Spekulationer hur det skulle kunna vara legitimt eller inte om du bara gör x och y samt är beredd på z är bara ett rent kast med tärningen.
Citera
2026-06-03, 12:21
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Be han växla på Forex. Annars får du 3 usd sedlar med Trump nuna påtryckt i en laserskrivare.
Hear, hear... det låter som ett bedrägeriförsök.
Citera
2026-06-07, 13:00
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Alla stora affärer som måste lösas skyndsamt av oklara anledningar är enbart bedragare som kommer blåsa dig på ett eller annat sätt.
Allt handlar om att du inte ska upptäcka hur du blir blåst innan köpet är klart. Gör inte misstaget att gå med på något bara för du också egentligen vill sälja snabbt.

Spekulationer hur det skulle kunna vara legitimt eller inte om du bara gör x och y samt är beredd på z är bara ett rent kast med tärningen.

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Hear, hear... det låter som ett bedrägeriförsök.

Ja, hur hamnade dessa USD i Sverige?

Jag misstänker starkt att köparen försöker tvätta pengarna här.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in