2026-06-02, 21:04
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Ni som försvarar det här - hur fan tänker ni?
Citera
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glochester
Jag hoppas att frun tar ut skilsmässa ock byter efternamn
Varför ska hon göra det? De har inte samma namn.
Citera
Medlem
Man kan inte låta bli att skratta åt eländet liksom. Rubbestad och Grubb var ute förra mandatperioden och föreläste i många sd föreningar om "från blöja till moppe". Då snackade han särskilt om förskolan, så intresset har varit där ett bra tag.

Tänk hur många förskolor har släppt in denna mannen ? "besök från riksdagen"

HTML-kod:
https://x.com/rubbestad/status/1237046012469968897
Senast redigerad av lolpojk 2026-06-02 kl. 21:07.
Citera
2026-06-02, 21:06
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ok, då kan vi alltså enas om att material som finns ute gratis tillgängligt för alla inte skall vara brottsligt att titta på.

Kanske skulle du ta och prata med ett av alla de barn som utsatts på de filmerna och höra om det barnet tycker det känns mindre fel att någon betalat för att se dem våldtas eller om det är gratis?
Citera
Medlem
Citat:
Din första mening kan jag hålla med om, därför skall de som framställde bilderna straffas, inte de som tittar på dem.
Att enbart titta på bilder som redan finns ute gratis tillgängliga för alla skadar inte någon och främjar ingenting.
Med din logik så skulle jag bidra till folkmord om jag tittar på en bild av ett hakkors eller bild från förintelsen?

Så endast den som odlar knark ska dömas? Dom som säljer i förorten är oskyldiga, dom säljer en redan tillverkad produkt.
Citera
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolpojk
Man kan inte låta bli att skratta åt eländet liksom. Rubbestad och Grubb var ute förra mandatperioden och föreläste i många sd föreningar om "från blöja till moppe". Då snackade han särskilt om förskolan, så intresset har varit där ett bra tag.

Tänk hur många förskolor har släppt in denna mannen ? "besök från riksdagen"

Horribelt. På riktigt helt sjukt.
Citera
2026-06-02, 21:07
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Det är såssarnas fel eller muslimernas fel eller vad det nu för namn SD troll kommer hitta på

Helt galet!

pila på nakna barn!

SD skandal växer nu!

Är du helt sjuk ? Skandalen växer inte ett skit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Tror du på något sätt att bara för att det är gratis är det okej?

Varför skulle det inte vara "ok" att bara titta på en bild? Skall det enligt dig vara förbjudet att titta på en bild från koncentrationslägren? Är det inte den som framställde materialet som skall sättas dit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Horribelt. På riktigt helt sjukt.

därför borde Jimmie avgå omedelbart!
Citera
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag vet inte exakt vilka verktyg NCMEC jobbar med men gissningsvis "trålar" de en del själva och får även in tips från allmänheten. Man skulle exempelvis kunna tänka sig att MR haft kontakt med någon via valfri meddelandetjänst och att det som skrevs eller delades där sedan dök upp i ett tips till NCMEC. Ett annat alternativ är att NCMEC samarbetar med något större teknikföretag och sköter den manuella analysen av misstänkt material åt dem.

Hur mycket som krävs för att svensk polis ska agera vet jag heller inte men om vi leker med tanken på att de får larm om att någon delat bilder på nakna barn eller ungdomar, utan någon vidare kontext än så, tar de kanske det säkra före det osäkra med inledande förhör och husrannsakan.

Misstag har skett förr och man bör vara källkritisk men vad som i min mening talar emot att detta skulle vara något rent misstag är som sagt MR:s agerande i efterhand.

Slutligen finns det förstås gradskillnader även när det kommer till brott av det här slaget och man kan inte, enbart utifrån vad som hittills är känt, dra några slutsatser om hur grovt detta ärende faktiskt är. Det kan handla om allt ifrån några relativt harmlösa nakenbilder till gigantiska mängder övergreppsmaterial.

Jag har suttit och lattjat en del med generativ AI och har kört diverse textbaserade rollspel och dylikt via Sillytavern och API anrop.

Hade ett långt Rollspel där jag spelade en kvinnlig Paladin, i ett scenario så hamnade min karaktär i ett erotiskt scenario tillsammans med min Kajhit bard, Malena Ehrnman och Beata Ehrnman.
Detta triggade efter ett tag en CSAM varning på grund utav att mor och dotter var i samma erotiska scenario.
Bör jag vara orolig för husrannsakan nu?
Citera
2026-06-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Är du helt sjuk ? Skandalen växer inte ett skit

Inte ?

Kolla här:
https://x.com/rubbestad/status/1237046012469968897

Bara inse att han hade hans om "förskolan" förra mandatperioden.
Citera
2026-06-02, 21:09
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Varför skulle det inte vara "ok" att bara titta på en bild? Skall det enligt dig vara förbjudet att titta på en bild från koncentrationslägren? Är det inte den som framställde materialet som skall sättas dit?

Har du inte svaret på det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in