2026-05-31, 17:44
Avstängd
Jag har ibland startat trådar i uppklarade försvinnanden. Detta då jag läst i media om att en försvunnen person hittats men ingen tråd finns i försvunna petsoner. Ibland har personen hittats inom en timme.

Jag har även sökt till exempel på återfunnen person 2006 på google och hittat äldre återfunna försvunnna som jag postst där.Jag har givetvis alltid kollat upp att ingen tråd fanns på Fladhback när personen försvann och återfanns 2006.

Jag har fått krtik för att posta nya trådar i uppklarade försvinnanden.

Ett förslag är att bara moderatorerna kan flyytta trådar ftån försvunna personer dit och att medlemmar inte kan posta nya trådar i uppklarsde försvinnanden.

Vad tycker ni?

Eller kan det finnas artiklar av typen Försvann spårlöst för 45 år,sedan - nu är gåtan löst som förtjänas att postas som nya trådar där för dislussion om inte någon tråd redan finns i försvunna personer?
Senast redigerad av flyzz 2026-05-31 kl. 17:48.
Citera
2026-05-31, 17:50
Medlem
Klandalfs avatar
Nä, flashback behöver trådar om 40,000 uppklarade försvinnanden i Mexico.

Eller så ger du bara fan i ditt tvångsmässiga shitpostande av spamtrådar du oavsett inte har något intresse av att delta i?
Citera
2026-05-31, 18:29
Medlem
JustTrollings avatar
Jag tycker att man bör sätta en begränsning på mängden trådar användare kan starta.

3 trådar i vecken är en bra gräns tror jag. Ingen behöver starta fler trådar än så. Då skulle man slippa spammet av en massa skittrådar som får 1-3 svar och sedan dör.

Forumet behöver inte en tråd om varje litet skitbrott, insändare, etc., som publiceras i media.

Känns som att vi har ett dussin eller så autister som sitter på gruppboenden och maniskt spammar trådar om allt möjligt ointressant skit.

Finns ingen anledning att posta trådar om "uppklarade försvinnanden" från typ 1998.

Anledningen till att vi har delforumet är väl för att dölja trådar om personer som försvunnit och hittats, från folk som inte är inloggade.
Senast redigerad av JustTrolling 2026-05-31 kl. 18:31.
Citera
2026-05-31, 21:20
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Jag har ibland startat trådar i uppklarade försvinnanden. Detta då jag läst i media om att en försvunnen person hittats men ingen tråd finns i försvunna petsoner. Ibland har personen hittats inom en timme.

Jag har även sökt till exempel på återfunnen person 2006 på google och hittat äldre återfunna försvunnna som jag postst där.Jag har givetvis alltid kollat upp att ingen tråd fanns på Fladhback när personen försvann och återfanns 2006.

Ett förslag är att bara moderatorerna kan flyytta trådar ftån försvunna personer dit och att medlemmar inte kan posta nya trådar i uppklarsde försvinnanden.

Vad tycker ni?

Eller kan det finnas artiklar av typen Försvann spårlöst för 45 år,sedan - nu är gåtan löst som förtjänas att postas som nya trådar där för dislussion om inte någon tråd redan finns i försvunna personer?
Om något behöver begränsas är det kanske "nya" medlemmar som startar mer än 10 trådar i veckan, där dom flesta är dynga och ointressanta för andra än trådstartaren.

Jag tycker dessutom att du kunde kosta på dig en stavningskontroll, när du startar en ny skittråd.
Citera
2026-06-01, 03:57
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Vad tycker ni?

Det finns några få forum där nya trådar måste godkännas. Så rent tekniskt funkar det. Sedan om det är lämpligt att även underforumet för uppklarade försvinnanden har det vet jag inte, men jag har meddelat de som moddar där om denna tråd så får vi se vad de säger.

Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Om något behöver begränsas är det kanske "nya" medlemmar som startar mer än 10 trådar i veckan, där dom flesta är dynga och ointressanta för andra än trådstartaren.

Det finns redan. Max två trådar om dagen för nya medlemmar.

Citat:
Jag tycker dessutom att du kunde kosta på dig en stavningskontroll, när du startar en ny skittråd.

Jo, lite irriterade. Men det är sånt som händer. Jag har fixat det nu.
Citera
2026-06-01, 04:10
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
Enklare att förbjuda konton reggade efter 2020 från att kunna skapa nya trådar överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Jag tycker att man bör sätta en begränsning på mängden trådar användare kan starta.

3 trådar i vecken är en bra gräns tror jag. Ingen behöver starta fler trådar än så. Då skulle man slippa spammet av en massa skittrådar som får 1-3 svar och sedan dör.
Jag tycker att man helt borde ta bort möjligheten att starta nya trådar. För alla. Det finns ingen som behöver starta nya trådar när det redan finns en uppsjö av trådar att kommentera i.
Citera
2026-06-01, 06:36
Moderator
Ancistruss avatar
Vänligen, kan vi i denna tråd fokuserar på trådskaparens förslag om hur/om vi ska begränsa nya trådar i just forumet för Uppkallade försvinnanden.

Ni som istället önskar diskutera begränsningar för nya användare att starta nya trådar öht, var som helst på forumet, uppmanas att vänligen starta en ny tråd om det är ni jättesnälla.

/Mod
Citera
2026-06-01, 20:50
Avstängd
Här är ett konkret exempel.

Citat:
Två barn anmäldes försvunna i Borlänge – hittades av allmänhet
Uppdaterad idag 20:33Publicerad idag 20:25
Två barn anmäldes försvunna från sitt hem i Borlänge, och en större sökinsats inleddes av polisen. De två pojkarna, 7 och 8 år gamla, hade saknats sedan 18-tiden på måndagen. Men kort efter 20-tiden blev de hittade av allmänheten sedan polisen gått ut med information om försvinnandet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/tva-barn-forsvunna-i-borlange-polisen-har-inlett-sokinsats

Är det relevant att starta en tråd i uppklarade försvinnanden och diskutera vad pojkarna gjort under 2 timmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in