Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2007-04-06, 18:36
  #109
Medlem
Hur fungerar spelet online egentligen? Har tankad version men ser ju klart och tydligt att det inte verkar vara byggt för online för det finns inga inställningar för IP utan mitt lokala IP-nummer till routern står bara. Undrar ens om det går koppla upp sig direkt till en annan spelare.

Finns det inget program eller hemsida där de listar olika servrar som anordnar turneringar eller liknande?
Citera
2007-05-09, 21:06
  #110
Medlem
Nhl 07

Jag tänkte spela lite NHL 07, jag kopplade in min Logitech handkontroll, men i menyerna i spelet så rullar den bara uppåt hela tiden, utan att jag gör något, den går automatiskt uppåt, kan någon säga varför och hur jag eventuellt får den att sluta?

MVH

Tim
Citera
2007-05-09, 21:12
  #111
Medlem
Klahzs avatar
Jag hade samma problem med Fifa07 kommer dock inte ihåg va jag gjorde för att bli av med det. Kanske kommer ihåg det under kvällen
Citera
2007-05-09, 21:14
  #112
Medlem
kontrollpanelen - spelenheter - kalibrera !
Citera
2007-05-09, 21:23
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
kontrollpanelen - spelenheter - kalibrera !

Och väl inne i Kalibreringen då, vart lite komplicerat detta

Citera
2007-06-26, 16:32
  #114
Awaiting Email Confirmation
Bumpar upp den här tråden lite..
Köpte en Xbox360 kontroll idag för att lira med till datorn, men när jag lirar NHL07 så envisas målvakten med att åka ut till båset hela tiden vilket inte är så bra. Känns som om målvakten drar när man trycker på mer än 2 knappar samtidigt.
Kan inte hitta någon inställning som tar bort problemet.
Citera
2007-06-26, 17:54
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi
Bumpar upp den här tråden lite..
Köpte en Xbox360 kontroll idag för att lira med till datorn, men när jag lirar NHL07 så envisas målvakten med att åka ut till båset hela tiden vilket inte är så bra. Känns som om målvakten drar när man trycker på mer än 2 knappar samtidigt.
Kan inte hitta någon inställning som tar bort problemet.

finns en fil man kan ladda hem och lägga i nhl-mappen, NHL07Tweak.exe. Där kan man iaf välja disable på att ta ut målvakten med gamepaden. Funkar iaf för mig, ditt problem låter konstigt om det är så att det sker automatiskt om du trycker ner flera knappar, men kan var ju vara värt att testa iaf.
Citera
2007-06-26, 18:16
  #116
Awaiting Email Confirmation
Schyst!
Tack för hjälpen!
Citera
2007-07-09, 03:24
  #117
Medlem
Heatlys avatar
Jag måste verkligen göra en whine post om detta SKIT spel.
Alltså EA Sports måste vara dumma i huvudet jag undrar om dom ens testar spelet överhuvudtaget.

1) Jag har spelat alla jävla NHL spel som finns och '07 är det sämsta skiten jag lirat på länge.
2) Ok ska peka ut lite som grejre som gör en tok förbannat.
Målvakts AI
VAFAN? Röka lite pipa och designa ett spel är toppen, denna AI är sämre än min mormors rullator, att rädda ett slagskott från blålinje under frisikt är fan inte så javla svårt, men nej världens bästa målvakt klarar inte ens av och stoppa detta. Patetiskt.................
Difficult
Ja nu snackar jag svårighetsgraden, wtf pröva håll nollan mot denna svårighetsgrad. Fucking omöjligt.. gör ditt eget lag som har 99 i overall och spela mot spelets sämsta, typ kazakstan med 70 något, du får så mycket spö att det inte ens är roligt och spela. Datorn fuskar med alla möjliga sett och gör det hur svårt som helst och ta iväg pucken i egen zon.
Den nya manuella "Skott" siktet
Detta måste vara det sämsta med spelet.... en måltavla kommer upp när du håller in knappen, ja så du kan sikta vart.. Men vänta, klockan står på 19:58 och du får passen, då ska du sikta, undvika, och skjuta på samma gång.. ?!?!?!?!!?!? Och om du inte gör utan bara trycker sönder slagskott/handledsskottet direkt så är det 95% chans att du skjuter över.
Haha finns rätt roliga scenarios pröva åka över blålinje med öppet mål (motståndare tagit utom målvakten) och tryck på skott knappen. Garanterat att du missar Moving on
Vad vill EA Sports ha ut med spelet?
Shit ffs!!!! Jag kan spela online, Dynasty, World Cup, Säsong, 5 olika ligor, göra en gubbe, lag osv!! Men dessa smarta jävlar har glömt det viktigaste, spelet...
Det finns massa kul "easter eggs" som jag brukar kalla det i '07
Du kan passa från mittcirkeln (under teknings) in i ditt eget mål
Du kan flytta målvakten själv genom att trycka typ byt spelare + en formation av pil tangenterna (väldigt smart gjort när man är i numerät underläge och spammar efter spelare.. oj målvakten.. Mål)
Du kan i princip passa pucken i mål (ja passningssytemet är tydligen designat så att du kan passa i mål, hahah riktigt kul ibland)
Du kan förlora mot det sämsta laget i spelet även fast du har ditt superhero lag med 99 spelare.
Ja asså listan är så jävla lång, folk som lägger pengar på det här spelet asså, jag tycker synd om er =(
En sak iallafall, ESPN NHL Hockey, borde släppas till PC, bästa hockey simulator spelet, ever.
Edit här;
Glömde nästan av dom två roligaste momenten i '07
Du kan komma i 130km\h med din 2.20m 120kg biff och kör en armbågstakling på din asiat motståndare med resultat att han fortfarande har pucken och du åker bakåt cirka 2meter
Du kan skjuta över 60 skott och få in 3mål (har screenshot på detta) då din motståndare bara behöver max 10 för att få in 5 (nej jag är ingen noob har spelat hockey spel sen vaggan...........)


DÖ EA SPORTS
Citera
2007-07-09, 03:32
  #118
Medlem
Exteruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thastrom
Jag tänkte spela lite NHL 07, jag kopplade in min Logitech handkontroll, men i menyerna i spelet så rullar den bara uppåt hela tiden, utan att jag gör något, den går automatiskt uppåt, kan någon säga varför och hur jag eventuellt får den att sluta?

MVH

Tim
Det är tyvärr en ofixbar "bugg" i spelet. Det har något att göra med att spelet i grunden använder sig av fel sorts styrning eller nåt, så logitech-gamepads är inte kompitabla.
Citera
2007-07-09, 07:59
  #119
Medlem
ojala77s avatar
jag använder ett program som heter NHL07TWEAK då funkar mina ps2 kontroller
Citera
2007-07-09, 12:10
  #120
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heatly
Jag måste verkligen göra en whine post om detta SKIT spel.
Alltså EA Sports måste vara dumma i huvudet jag undrar om dom ens testar spelet överhuvudtaget.

1) Jag har spelat alla jävla NHL spel som finns och '07 är det sämsta skiten jag lirat på länge.
2) Ok ska peka ut lite som grejre som gör en tok förbannat.
Målvakts AI
VAFAN? Röka lite pipa och designa ett spel är toppen, denna AI är sämre än min mormors rullator, att rädda ett slagskott från blålinje under frisikt är fan inte så javla svårt, men nej världens bästa målvakt klarar inte ens av och stoppa detta. Patetiskt.................
Difficult
Ja nu snackar jag svårighetsgraden, wtf pröva håll nollan mot denna svårighetsgrad. Fucking omöjligt.. gör ditt eget lag som har 99 i overall och spela mot spelets sämsta, typ kazakstan med 70 något, du får så mycket spö att det inte ens är roligt och spela. Datorn fuskar med alla möjliga sett och gör det hur svårt som helst och ta iväg pucken i egen zon.
Den nya manuella "Skott" siktet
Detta måste vara det sämsta med spelet.... en måltavla kommer upp när du håller in knappen, ja så du kan sikta vart.. Men vänta, klockan står på 19:58 och du får passen, då ska du sikta, undvika, och skjuta på samma gång.. ?!?!?!?!!?!? Och om du inte gör utan bara trycker sönder slagskott/handledsskottet direkt så är det 95% chans att du skjuter över.
Haha finns rätt roliga scenarios pröva åka över blålinje med öppet mål (motståndare tagit utom målvakten) och tryck på skott knappen. Garanterat att du missar Moving on
Vad vill EA Sports ha ut med spelet?
Shit ffs!!!! Jag kan spela online, Dynasty, World Cup, Säsong, 5 olika ligor, göra en gubbe, lag osv!! Men dessa smarta jävlar har glömt det viktigaste, spelet...
Det finns massa kul "easter eggs" som jag brukar kalla det i '07
Du kan passa från mittcirkeln (under teknings) in i ditt eget mål
Du kan flytta målvakten själv genom att trycka typ byt spelare + en formation av pil tangenterna (väldigt smart gjort när man är i numerät underläge och spammar efter spelare.. oj målvakten.. Mål)
Du kan i princip passa pucken i mål (ja passningssytemet är tydligen designat så att du kan passa i mål, hahah riktigt kul ibland)
Du kan förlora mot det sämsta laget i spelet även fast du har ditt superhero lag med 99 spelare.
Ja asså listan är så jävla lång, folk som lägger pengar på det här spelet asså, jag tycker synd om er =(
En sak iallafall, ESPN NHL Hockey, borde släppas till PC, bästa hockey simulator spelet, ever.
Edit här;
Glömde nästan av dom två roligaste momenten i '07
Du kan komma i 130km\h med din 2.20m 120kg biff och kör en armbågstakling på din asiat motståndare med resultat att han fortfarande har pucken och du åker bakåt cirka 2meter
Du kan skjuta över 60 skott och få in 3mål (har screenshot på detta) då din motståndare bara behöver max 10 för att få in 5 (nej jag är ingen noob har spelat hockey spel sen vaggan...........)


DÖ EA SPORTS

Det låter som du är jävligt dålig på sport-spel helt enkelt....
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback