Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-12, 10:39
  #1
Medlem
insideouts avatar
Vad tror ni kommer hända om och vilka förändringar kommer vi få se om:

A. Vänstern vinner med socialdemokraterna i spetsen.

B. Högern vinner med moderaterna i spetsen.

Man får ju komma ihåg att vi är på toppen av en högkonjunktur och det talar väl för att vi kommer att dippa lite framöver...
Citera
2006-09-12, 10:46
  #2
Medlem
Flasherns avatar
A. Göran inser att vad han än gör så har han väljarnas stöd. Alltså kan han spendera fyra år till med att bara göra skit. Bl.a såklart höja skatter och påpeka hur bra alla bidragstagare faktiskt har det. För dom ska man ju inte sparka på, som redan ligger.

B. Med tanke på hur mycket skit M fick efter sin förra regeringstid kommer dom värna mycket mer om sina val denna gång, för att se till att folk ska få det bättre. Hoppas att det går bra för dom, det enda jag är orolig över är min bil och min sporthoj som antagligen kommer bli svindyra att äga
Citera
2006-09-12, 10:48
  #3
Medlem
lepops avatar
Om vänstern vinner blir det väl inga stora förändringar.
Om högern vinner så får fler möjlighet att äga sitt boende och förhoppningsvis satsas det mer i skolorna, Ams och LAS hoppas jag också försvinner. Telia och Vattenfall står på tur att säljas, förhoppningsvis så försvinner sprit och spelmonopolet.
Citera
2006-09-12, 10:48
  #4
Medlem
insideouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashern
A. Göran inser att vad han än gör så har han väljarnas stöd. Alltså kan han spendera fyra år till med att bara göra skit. Bl.a såklart höja skatter och påpeka hur bra alla bidragstagare faktiskt har det. För dom ska man ju inte sparka på, som redan ligger.

B. Med tanke på hur mycket skit M fick efter sin förra regeringstid kommer dom värna mycket mer om sina val denna gång, för att se till att folk ska få det bättre. Hoppas att det går bra för dom, det enda jag är orolig över är min bil och min mc som antagligen kommer bli svindyra att äga

jag håller med om dina beskrivningar, usch jag är fanimej bokstavligt talat rädd för att vänstern kan vinna detta...


lite off-topic, vad har du för hoj? själv kör jag vfr 800fi -01...
Citera
2006-09-12, 10:52
  #5
Medlem
Ankdammsmans avatar
A. Persson låter sig utnämnas till statminister och partiordförande på livstid. Katrineholm döps om till Perssonstad. Medlemskap i SSU och Unga Örnar blir obligatoriskt.

B. Reinfeldt försöker tappert genomföra några blygsamma reformer men störs och saboteras hela tiden av facket och diverse vänsterextrema organisationer. Läget är oroligt och kravaller utbryter i flera svenska städer. Nyval utlyses. Media skriker efter en stark man och in på scenen träder...
Citera
2006-09-12, 10:57
  #6
Medlem
insideouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
A. Persson låter sig utnämnas till statminister och partiordförande på livstid. Katrineholm döps om till Perssonstad. Medlemskap i SSU och Unga Örnar blir obligatoriskt.

B. Reinfeldt försöker tappert genomföra några blygsamma reformer men störs och saboteras hela tiden av facket och diverse vänsterextrema organisationer. Läget är oroligt och kravaller utbryter i flera svenska städer. Nyval utlyses. Media skriker efter en stark man och in på scenen träder...


usch fy...tyvärr verkar bägge 2 ganska troliga
Citera
2006-09-12, 11:36
  #7
Medlem
Mysonoxens avatar
A Ökad invandring

B Ökad invandring
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback