2026-05-21, 10:08
Medlem
Haddock93s avatar
https://x.com/CathsAgainstJws/status/2056913694571872262/video/1?s=46

Jag tycker det är ett fascinerande klipp som talar mycket om samtiden. Det får en också att börja ifrågasätta allt vi lärt oss om Tyskland och judar.

Men det gör också en att förstå att vi lever under exakt samma förhållande som Tyskland levde i och det får en att känna empati för tyskarna, de kände sig tvingade för de insåg hotet av att judarnas intressen kolliderade med oss vita och vårt folk. Massinvandring till väst är ett form av folkmord och vi kommer slutligen känna oss tvingade till samma drastiska åtgärder som tyskarna, och det är de som han nog vill få fram i klippet.

Det gör mig också ledsen för hur mycket vårt folk lidit under kontrollen av dessa grupper.

Vad tycker ni om klippet?
Citera
2026-05-21, 10:15
Medlem
Haddock93s avatar
https://x.com/DerBearDeutsch/status/2057310561847968081/video/1?s=46

Eller att bara lyssna på AI översatta tal från Hitler gör att hela illusionen och hjärntvätten från mina yngre år i skolan helt släpper.

Vi har blivit matade lögner så att de rikaste agenda kan fortsätta extrahera resurser från folket för att berika sig själva. De gör allt för att splittra folket och familjen genom diverse medel. Antagligen genom massinvandring eller kulturkriget. Ett splittrat folk kommer inte resa sig mot de styrande medan de fullkomligt kör över svenska arbetar och medelklassen. Splittrar du folket splittrar du fackrörelsen. Splittrar du fackrörelsen kan du börja lönedumpa.

Fel sida vann kriget.
Citera
2026-05-21, 10:41
Medlem
grungewhores avatar
Det fanns förvisso rika judar under Weimarrepubliken (ca 1/4 av de 800 rikaste i landet), ett relativt nytt fenomen som konvergerade med en svår tid för Tyskland.

Men, de var också drabbade i medelklassen, likt tyskar, och 1/4 av den judiska medelklassen gick på soc-bidrag 1930.

Hitlers antisemitism började under studentåren i Wien, då han lyssnade mycket (och senare lånade en del) från lokala agitatorer som var proto-nazister. Detta var innan Weimarrepubliken.

Det som alltid förvånar mig med antisemiter är de självemotsägelser som alltid uppstår. Om judar styrde landet, hur kom Hitler till makten? Om NSDAP kontrollerades av judar, WWII startades av judar o s v, varför lät man då judar stoppas i masugnar? Om det är en lögn att man dödade 6 miljoner ( eller 2 miljoner eller vad det nu är som Zündel menade råkade dö av difteri) varför vill man alltid ha 6 miljoner till?

Det mest patetiska är antisemiterna på vänsterkanten, då Stalin aldrig övergav idén om tsarpolisens välspridda text om Sion Vises Protokoll, och använde sig ironiskt nog av Frankfurtskolans idéer om att kontrollera språk genom omkodning för att särskilja sig från nazismen. De tror någonstans, precis som Stalin, att om rätt ord och tonfall används så är man inte en foliehatt.

Nazisterna har ändå haft den intellektuella hederligheten att om någon man inte tycker om men som inte är jude, så beter sig denne judiskt. Gott så. In i ugnen bara.

Ernst Zündel var ingen intellektuell gigant, han var alltid i skuggan av seriösa revisionister som David Irving.
Citera
2026-05-21, 14:17
Moderator
MrFishboys avatar
Utan att ha sett klippet, men genom att ha grundläggande kunskap i historia kring första och andra världskrigen. Så ställer jag mig skeptisk till premisserna, däremot inte slutsatsen. Premisserna bygger på att mångetniska samhällen blir dysfunktionella när ekonomin blir sämre och etniska konflikter blir en realitet genom försämrad ekonomi, som i Weimar republiken. När i realiteten så är mångetniska samhällen dysfunktionella per default, det är en vänsterliberal doktrin som påstår att det är ekonomiskt betingat. Jag skulle påstå att dysfuntionallieten finns där oavsett ekonomi, den syns och finns kontinuerligt.

Så där jag kritisk till att Zundel förespår något som redan är en realitet. Mångetniska samhällen är konfliktsamhällen oavsett om det är positiva eller negativa ekonomiska förhållanden, slutsatsen Zundel bör dra är att oavsett så är mångetniska samhällen determinerade att upphöra. Det har inget att göra med de ekonomiska förhållandena som blev en realitet i Weimar republiken. Så drar han slutsatsen om att konflikterna är en realitet, så är slutsatsen rätt, men jag bestrider premisserna att det är nödvändigt med sämre ekonomiska förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in