2026-05-20, 09:29
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/elev-attackerade-personal-pa-skola-i-huskvarna

”En elev på en skola i Huskvarna grep tag i en personals hår och vägrade släppa. Innan annan personal hann ingripa hade han hunnit skaka personalens huvud fram och tillbaka och slagit denne i ansiktet flera gånger.”

”Medarbetaren fick en blåtira vid ögat, flera bulor och ömhet i huvudet till följd av slagen och ryckandet i håret. Händelsen inträffade i slutet av april på en åk 1-9-skola i Huskvarna.”

Vilken skola gäller detta? Hur kan en så pass instabil elev få vara ensam med en lärare?
Citera
2026-05-20, 09:47
Medlem
67arigGubbes avatar
En lärare ska väl generellt klara av att hålla nere en som går i åk 1-9? Jag menar vad är det 7-15 år? Varför gjorde lärarinnan inget?
Citera
2026-05-20, 10:08
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Eleven, som undervisades var själv med personalen.

Det här väcker min nyfikenhet, var det värsta dampungen som inte går att ha i en vanlig klass eller?
Citera
2026-05-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
En lärare ska väl generellt klara av att hålla nere en som går i åk 1-9? Jag menar vad är det 7-15 år? Varför gjorde lärarinnan inget?

Absolut. Därav att flera frågor väcks. Dock kan ju en 15-åring vara väldigt fysiskt utvecklad men en så pass instabil elev bör ju knappast lämnas ensam med en lärare. Finns dessutom inte alls mycket information trots att det bör vara ganska anmärkningsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in