Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Detta är bara ett exempel från UK. I dagarna har åtal väckts i fallet Henry Nowak.
För liksom sammanfatta det. En 18-åring engelsk snubbe på väg hem från krogen. Blir attackerad och mördad av en invandrare. Det anmärkningsvärda i detta. är att han dog i handfängsel. Mördaren skrek rasist och den engelska polisen först på plats handfängslande en döende yngling. Det var liksom som ordet rasist trumfade att jag håller fan på att dö!
Nu utifrån rättsläkare. Hade 18-åringen dött ändå. Men sett till hur polisen agerar. Det var alltså värre i deras ögon detta med att det var en rasist än att personen fucking dör?
Bara ett exempel på hur sjukt det är i UK. Enligt min mening?
Det fallet du tar upp är ju anekdotiskt som det brukar kallas och bevisar ju inte något om hur illa ute Storbritannien är. Men som anglofil är jag mycket bekymrad för att inte säga desillusionerad.
Det spelar ingen roll vilken del av samhället man tittar på så ser det eländigt ut, alltifrån det krackelerande kungahuset till pubdöden. Listan kan göras lång över alla missförhållanden och problem men jag ids inte lista dem. Alla som följer utvecklingen i GB vet.
Här en video om det högtidliga öppnandet av parlamentet. Det är så vi såg på Storbritannien förr. Nu framstår det bara som en kontrast till det "moderna Storbritannien", en hjärtskärande jämförelse. Hur det var och hur det är nu utanför Westminster palace.
https://www.youtube.com/watch?v=kgO_cWg0m-k
Det är sant att alla var inte lorder förr och hade röda mantlar och peruk men ståten var som en symbol för en stolt nation med gamla anor och en beundransvärd brittisk kultur. Nu är det mest elände vart man vänder sig. Kensington High Street kunde lika gärna vara en gata i Calcutta.