2026-05-16, 11:35
Medlem
Försöker skriva ut ett dokument i OpenOffice Calc. De sidorna som är emellan syns inte i förhandsgranskningen och går inte att skriva ut. Kommer ihåg att jag förra året gjorde en "spara som" i PDF-format, men det står fortfarande Open Document kalkylblad på den i "typ"-kolumnen, på det dokumentet från ifjol.

Skrev inte upp hur jag gjorde i fjol. Har bara detta minne om att jag sparade som PDF. Men det har jag provat i år, fungerar inte. Var ursprungligen ett dokument i Microsoft Office, kan det ha med det att göra?

När jag trycker på förhandsgranska finns bara tre sidor med. Det är sidorna 1,2 och 7, när jag jobbar i dokumentet. Har försökt att googla på problemet men får ingen träff.
Citera
2026-05-16, 11:43
Medlem
triptykens avatar
OpenOffice är abandon wear för det första - det existerar för att folk som inte kan skit tipsar om det. Det har tusen och en buggar.

Libreoffice, samma, gratis, open source men faktiskt uppdaterat sen 2011. Testa att öppna dokumentet där.

https://www.libreoffice.org/
Citera
2026-05-16, 11:50
Medlem
Har alltså ett dokument som heter filnamnSkrivaUt.ods har försökt att skriva om innehållet på sidan fyra och skriva ut den. Det fungerar inte. Kommer ingenting ut ur skrivaren.
Citera
2026-05-16, 11:55
Medlem
triptykens avatar
Genom att ladda ner Libreoffice, spara en kopia och öppna där och försöka skriva ut därifrån så kommer det antingen funka eller så vet du att programmet inte är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in