Citat:
1. Total intetsägande information när vi inte vet vad budgeten var. Det är inte alls konstigt om några naiva bolag satte en för snäv budget tidigt. De kanske trodde att det räckte med en standard-"Seat" på Github Enterprise för $20, när den löpande kostnaden vid normal användning blir betydligt högre. Tjänsten är utan vidare värd minst $500/dev/mo när produktiviteten går upp med 10x. Alla som inte förstår det eller som tycker att allt på Internet ska vara gratis begriper inte grundläggande matematik eller ekonomi och har inte i branschen att göra.
Din dumma jävel.
New:
@ServiceNow
is the latest major public company to say it’s blown through its full year budget for AI coding tools from Anthropic in the first few months of 2026, just like
@Uber
CTO
@praveenTweets
said abt his company. “It’s a really hard problem,” CIO Kellie Romack said.
Precis som jag hävdat. AI är dyrt. Ni tror att de sitter och arbetar med 20-dollar prenumerationer. Jag arbetar också professionellt med AI.
Att tänka sig att du som "expert" hänvisar till en artikel som handlar om "tech layoffs" där företag pga av CAPEX sparkar anställda med förhoppningen om att AI ska ersätta de, vilket de inte gjort.
Ni korkade svenssons som sitter med någon llm under jobbet och tror att ni är "experter" för det
New:
@ServiceNow
is the latest major public company to say it’s blown through its full year budget for AI coding tools from Anthropic in the first few months of 2026, just like
@Uber
CTO
@praveenTweets
said abt his company. “It’s a really hard problem,” CIO Kellie Romack said.
Precis som jag hävdat. AI är dyrt. Ni tror att de sitter och arbetar med 20-dollar prenumerationer. Jag arbetar också professionellt med AI.
Att tänka sig att du som "expert" hänvisar till en artikel som handlar om "tech layoffs" där företag pga av CAPEX sparkar anställda med förhoppningen om att AI ska ersätta de, vilket de inte gjort.
Ni korkade svenssons som sitter med någon llm under jobbet och tror att ni är "experter" för det

2. Det finns många bra tricks för att hålla nere token count som man bör använda.
Det senaste jag har sett är ganska roligt:
caveman
why use many token when few do trick
cuts ~75% of output tokens, keeps full technical accuracy.
Brain still big. Mouth small.
https://github.com/JuliusBrussee/caveman
why use many token when few do trick
cuts ~75% of output tokens, keeps full technical accuracy.
Brain still big. Mouth small.
https://github.com/JuliusBrussee/caveman
I ditt fall gäller det motsatta.
Mouth still big. Brain small.