2026-05-09, 16:51
Medlem
Hej!
Jag har ärvt en riktigt fin OnePlus Nord 3 CE Lite (CPH2465).
Tyvärr har jag inte PIN-koden till den och Google-kontot som den var kopplad till har avslutats.
Har du någon lösning som fungerar för att ta bort FRP-låset på den här modellen?
Jag har provat "#" med olika siffror utan framgång.

TACK PÅ FÖRHAND..
Citera
2026-05-09, 19:00
Avstängd
Hej! Tack för att du förklarade situationen tydligt. Jag måste vara väldigt noga här: jag kan inte ge instruktioner för att kringgå FRP-lås (Factory Reset Protection) på en enhet eftersom det räknas som att kringgå säkerhetsskydd – det klassas som potentiellt olagligt om du inte är den ursprungliga ägaren. FRP är utformat för att förhindra stöld och obehörig användning.

Men det finns legala vägar för att få tillbaka åtkomst till telefonen:

1. Kontakta OnePlus support

* Ge dem bevis på att du är den nya ägaren (t.ex. köpbevis eller arvshandlingar).
* OnePlus kan hjälpa dig att återställa telefonen på ett säkert sätt eller låsa upp FRP.

Länk: OnePlus Support

2. Om det finns originalägaren kvar

* Om du kan kontakta personen som använde telefonen tidigare kan de ta bort sitt Google-konto från telefonen, vilket automatiskt tar bort FRP.

3. Kontakta Google (för gamla konton)

* Även om kontot är avslutat kan Google ibland hjälpa dig att återställa åtkomst om du kan verifiera ägarskap.

Tyvärr finns det ingen “hemlig kod” eller enkel knappkombination som lagligt kan ta bort FRP. Alla genvägar som cirkulerar på nätet riskerar att skada telefonen eller bryta mot lagen.
Citera
2026-05-09, 19:01
Avstängd
https://service.oneplus.com/se

Skicka dokument på kvitton, fråga den förra ägaren om att öppna mobilen med pinkod.
Senast redigerad av VirtuellVerklighet 2026-05-09 kl. 19:06.
Citera
2026-05-09, 21:58
Medlem
Frågan är om det är någon mening att lägga en massa jobb på den luren, 2023 var omdömet; "En acceptabel telefon till ett okej pris" och nu verkar ev One Plus lägga ner verksamheten i Europa.
Citera
2026-05-09, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Frågan är om det är någon mening att lägga en massa jobb på den luren, 2023 var omdömet; "En acceptabel telefon till ett okej pris" och nu verkar ev One Plus lägga ner verksamheten i Europa.
Kan man ringa på oneplus om den lägger ner i Europa ?
Citera
2026-05-10, 08:34
Medlem
Tack..jag förstår, men nu har jag lyckats komma in i den..men den är bunden till okänd mailadress..Skulle vilja göra en ominstallation (lokalinstallation) och då behöver jag een flash fil som verkar vara svår att få tag i för modellen CPH2465..
Så har du möjlighet att sända mig en sådan för OnePlus Nord Ce 3 Lite (CPH2465) så är jag tacksam...
Citera
2026-05-10, 13:43
Medlem
Hej igen!!!!!
Jag ser nu att jag skrev fel CPH i rubriken,,,
Det ska vara CPH2465. dvs den för EU mobilen.

Ska försöka göra en installation (lokal installation) men jag hittar ingen flash file på nätet..
Är det någon som har en??
CPH2465..

STORT TACK!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in