2026-05-08, 11:52
Medlem
Hej
Har börjat titta lite på hyundai's lyxmärke genesis och insett att man inte princip kan köpa en high end lyxbil från Tyskland från ca 36 000 euro . Det jag undrar över är hur är det med service och försäkring med bilar som inte säljs i sverige längre . Eller tar hyundai hand om dessa med? Exempel på bil

I found an interesting offer! Take a look:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=451645214&utm_campaign=socialbutto ns&utm_source=other&utm_medium=social&utm_content= app_android_vip

Mvh
Citera
2026-05-08, 12:39
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej
Har börjat titta lite på hyundai's lyxmärke genesis och insett att man inte princip kan köpa en high end lyxbil från Tyskland från ca 36 000 euro . Det jag undrar över är hur är det med service och försäkring med bilar som inte säljs i sverige längre . Eller tar hyundai hand om dessa med? Exempel på bil

I found an interesting offer! Take a look:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=451645214&utm_campaign=socialbutto ns&utm_source=other&utm_medium=social&utm_content= app_android_vip

Mvh
Det fixar en Hyundai-verkstad.
Citera
2026-05-08, 15:24
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Det jag undrar över är hur är det med service och försäkring med bilar som inte säljs i sverige längre . Eller tar hyundai hand om dessa med? Exempel på bil

En Hyundaiverkstad kan fixa servicen, jag tror att alla försäkringsbolag kan försäkra bilen (efter ursprungskontroll och registreringsbesiktning).
Citera
2026-05-09, 08:44
Medlem
RostigHinks avatar
Jag skulle tro att även en Kiaverkstad kan ta det. Kolla med Kia och Hyundai vilka de har som auktoriserade verkstäder.
Citera
2026-05-09, 18:38
Medlem
Vilken verkstad som helst kan göra service
Citera
2026-05-10, 11:24
Medlem
Finns det någon som testar eller recenserat en av dessa bilar i sverige ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in