2026-05-06, 20:17
Medlem
Imnshos avatar
Borde ge fler internationella impulser till södra Stockholm, många kontaktytor mellan kulturer och en fruktbar smältdegel i det nya Sverige.

Inte minst behövs nya restauranger i området med nya spännande maträtter. Vi svenskar är så kräsna med råvaror, här finns möjligheter till välkryddade anrättningar av diverse halalslaktade pälsdjur.
Citera
2026-05-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vad betyder OP?
Original Post(er) = första inlägget
Citera
2026-05-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vem tror du kommer betala hyran för Afrikanerna och sandfolken? Inte dom själva i alla fall, det kommer du göra över skattsedeln. Kallas bostadstillägg och försörjningsstöd. Fast allt det vet du redan.
Majoriteten bruna jag känner arbetar och betalar sin hyra själv. Känner också etniska svenskar som är beroende av bidrag för att betala hyran. Det är inget fel att gå på bidrag (tvärtom brukar folk som gör det ha det väldigt kämpigt, skulle vara avskyvärt om man inte hjälpte folket till att överleva så en liten klick rika as ska bli ännu rikare) men kasta inte sten i glashus, något högern är expert på när vi pratar om bidrag. SD är partiet med flest arbetslösa egentligen och många av dessa går på bidrag.

Om vi slopar och minskar bidrag kommer det leda till ett mer förfallet, splittrat och mindre tryggt samhälle, med mycket mer kriminalitet.

TS får sluta med sina alarmistiska domedagsprofetsior för det ser patetiskt ut. Rasisterna har skrikit sig hesa om jordens undergång i 30 år men ändå fortsätter livet som vanligt för absolut största majoriteten och för folket som det inte går det, är det ofta självförvållat (antingen jävlas man med invandrare som ger igen eller så inbillar man sig sina problem, då man tror det är ett problem när man ser bruna ha mänskliga rättigheter).
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-06 kl. 20:42.
Citera
2026-05-06, 20:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Etnisk rensning.
Judarna använder liknande metoder i Israel för att ta över områden och tvinga bort ursprungsbefolkningen från sina hem.
Inte etnisk rensning. Alla skall ha det lika dåligt Alla skall med! Var det någon sosse som sa.

I övrigt håller jag inte med om liknelsen med judar. De ligger i konstant krig och rensar bort fienden. Så skulle jag också göra. Men det är bara min åsikt.
Citera
2026-05-06, 20:32
Medlem
Citat:
Inte etnisk rensning. Alla skall ha det lika dåligt Alla skall med! Var det någon sosse som sa.

I övrigt håller jag inte med om liknelsen med judar. De ligger i konstant krig och rensar bort fienden. Så skulle jag också göra. Men det är bara min åsikt.

Lögn. Högern förespråkar att rika ska vara rikare och fattiga fattigare och visar detta i sina handlingar när man tar från folket som har det som sämst (diverse nedskräningar) och ger till folket som har som mest i form av skattesänkningar eller andra bidrag/positioner som betalar mycket. Medan vänstern kämpar för jämställdhet och mindre klyftor i samhället. Men svin som du tycker det är så dåligt när man ger till folket som behöver och är i nöd, har det som sämst. Du hatar nog Jesus värderingar likt majoriteten högerextrema gör.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-06 kl. 20:36.
Citera
2026-05-06, 20:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Majoriteten bruna jag känner arbetar och betalar sin hyra själv. Känner också etniska svenskar som är beroende av bidrag för att betala hyran. Det är inget fel att gå på bidrag (tvärtom brukar folk som gör det ha det väldigt kämpigt, skulle vara avskyvärt om man inte hjälpte folket till att överleva så en liten klick rika as ska bli ännu rikare) men kasta inte sten i glashus, något högern är expert på när vi pratar om bidrag.

TS får sluta med sina alarmistiska domedagsprofetsior för det ser patetiskt ut. Rasisterna har skrikit sig hesa om jordens undergång i 30 år men ändå fortsätter livet som vanligt för absolut största majoriteten och för folket som det inte går det, är det ofta självförvållat (antingen jävlas man med invandrare som ger igen eller så inbillar man sig sina problem, då man tror det är ett problem när man ser bruna ha mänskliga rättigheter).
Poängen i mitt tidigare inlägg var att soc. "bokar" lägenheter i nybyggda hus som knappt någon vanlig löneslav har råd med. Kontentan blir att löneslavarna betalar för att de med försörjningsstöd skall bo flott. För 30-40 år sedan köpte soc även upp bostadsrätter och förstörde på så sätt homogent integrerade områden. Vet inte hur det är nu.

Hade aldrig några problem med de få utlänningar som köpt sin lägenhet och betalade sina räkningar på den tiden. De som soc. placerade in var det däremot stora problem med och jag valde att sälja och flytta.
Citera
2026-05-06, 20:39
Medlem
FunAndGamess avatar
Jag trodde att hur de rasistiska vitingarna driver de nobla svartingarna till vansinne med sin blotta närvaro var orsaken till att de sistnämnda begår brott och är allmänt ociviliserade. Men tydligen är lösningen att ge svartingarna obehindrad tillgång till vitingarna.
Citera
2026-05-06, 20:39
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Lögn. Högern förespråkar att rika ska vara rikare och fattiga fattigare och visar detta i sina handlingar när man tar från folket som har det som sämst (diverse nedskräningar) och ger till folket som har som mest i form av skattesänkningar eller andra bidrag/positioner som betalar mycket. Medan vänstern kämpar för jämställdhet och mindre klyftor i samhället. Men svin som du tycker det är så dåligt när man ger till folket som behöver och är i nöd, har det som sämst. Du hatar nog Jesus värderingar likt majoriteten högerextrema gör.
Rika är oftast rika av en anledning, de har ett driv att föra samhället framåt. För drivet straffas de med mera skatt. Vem fan vill göra något då liksom? Mar arbetar ju för sig själv och inte för folk som kommer till Europa i gummibåtar.

Därför kommunism aldrig någonsin fungerat, det bygger bara på att någon "annan" skall göra så du får det bra. Ingen ids göra någon när 1000 parasiter skall leva på ens livsverk.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-05-06 kl. 20:42.
Citera
2026-05-06, 20:41
Medlem
Citat:
Poängen i mitt tidigare inlägg var att soc. "bokar" lägenheter i nybyggda hus som knappt någon vanlig löneslav har råd med. Kontentan blir att löneslavarna betalar för att de med försörjningsstöd skall bo flott. För 30-40 år sedan köpte soc även upp bostadsrätter och förstörde på så sätt homogent integrerade områden. Vet inte hur det är nu.

Hade aldrig några problem med de få utlänningar som köpt sin lägenhet och betalade sina räkningar på den tiden. De som soc. placerade in var det däremot stora problem med och jag valde att sälja och flytta.

Inte alls sant. Soc försöker ta det billigaste alternativet som finns tillgängligt, och enbart när det inte finns några andra alternativ blir det lite dyrare sådana.

Finns problematiska människor bland alla slags folkgrupper, det representerar inte invandrare/bidragstagare (som ofta är höger). Man måste tänka nyanserat och långsiktigt.

Vad tycker du, att man ska slänga ut människor på gatan istället? Neka försörjningsstöd så man tvingas till kriminalitet för att överleva? Välfärden är extremt viktig i Sverige och en stor del av varför Sverige är bra som ett land, det sociala skyddsnätet (som högern vill motarbeta) borde alla värna om, om man inte är en landsförrädare då.

Sedan tycker jag det är en bättre idé om man sprider ut dessa höghus bättre istället för att ha det samlat på enstaka platser. Tycker inte heller att man bör placera problematiska kriminella sådana där, blir inte rättvist mot andra som bor där.

Citat:
Rika är oftast rika av en anledning, de har ett driv att föra samhället framåt. För drivet straffas de med mera skatt. Vem fan vill göra något då liksom? Mar arbetar ju för sig själv och inte för folk som kommer till Europa i gummibåtar.

Därför kommunism aldrig någonsin fungerat, det bygger bara på att någon "annan" skall göra så du får det bra. Ingen ids göra någon när 1000 parasiter skall leva på ens livsverk.
Rika är oftast rika p.g.a. tur och inget man valt själv.
Finns folk som kämpar riktigt hårt men ändå har det väldigt knapert. I din fantasivärld kan väl alla bli läkare och advokater, sjukdomar och limiteringar existerar inte.
Jag är inte kommunist så det är helt oväsentligt att ta upp det. Nazism har aldrig fungerat någonsin och har inte ens fördelar som kommunism har beroende på vilken del av det.
Oärligt och falskt att kalla alla meningsmotståndare för kommunister. Jag kallar nazister för nazister när dessa uppvisar fascistiska och nazistiska tendenser.

Många människor är sjuka och kan inte jobba trots man önskar att man kunde. Testa leva på bidrag i några år så kommer du se hur svårt det är. Bara idioter tror man lever lyxigt på bidrag, folk som inte är verklighetsförankrade.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-06 kl. 20:51.
Citera
2026-05-06, 20:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Inte alls sant. Soc försöker ta det billigaste alternativet som finns tillgängligt, och enbart när det inte finns några andra alternativ blir det lite dyrare sådana.

Finns problematiska människor bland alla slags folkgrupper, det representerar inte invandrare/bidragstagare (som ofta är höger). Man måste tänka nyanserat och långsiktigt.

Vad tycker du, att man ska slänga ut människor på gatan istället? Neka försörjningsstöd så man tvingas till kriminalitet för att överleva? Välfärden är extremt viktig i Sverige och en stor del av varför Sverige är bra som ett land, det sociala skyddsnätet (som högern vill motarbeta) borde alla värna om, om man inte är en landsförrädare då.

Sedan tycker jag det är en bättre idé om man sprider ut dessa höghus bättre istället för att ha det samlat på enstaka platser. Tycker inte heller att man bör placera problematiska kriminella sådana där, blir inte rättvist mot andra som bor där.
Så var tycker du man skall placera problematiska kriminella då?
Citera
2026-05-06, 20:47
Medlem
Typiskt högern att gnälla över att nån bygger lägenheter under rådande bostadsbrist. Är det "tvångsblandning" som är det egentliga problemet eller att det blir svårare att hyra ut sina extra lägenheter till ockerhyror?
Citera
2026-05-06, 20:47
Medlem
Citat:
Så var tycker du man skall placera problematiska kriminella då?

Områden som inte anses dyra/lyxiga, men helst ska man lösa problematiken och försöka rehabilitera det som går att rehabilitera. Jag bor i en multikulturell stad och det funkar bra, inte alla hatar folk baserat på hudfärg. Jag dömer folk efter deras handlingar. Många invandrare är en del av Sverige, bidrar och är en bra kraft.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-06 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in