2026-05-08, 17:20
  #13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
- - -

Nej men Paul är och är ersatt av en dubbelgångare. - - -

Tearsinrain! Har läst din spoiler (till skillnad från... vissa andra! Så läser jag tråden... Tack för ditt bidrag men etymologin bakom "Ringo" redan utredd) så jag fortsätter skoja, hur vet vi att Pålle inte är en dubbelgångare? Endast den riktige skulle gift sig m Heather utan äktenskapsförord!

//Sorry för OT.
Citera
2026-05-08, 17:23
  #14
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tearsinrain! Har läst din spoiler (till skillnad från... vissa andra! Så läser jag tråden... Tack för ditt bidrag men etymologin bakom "Ringo" redan utredd) så jag fortsätter skoja, hur vet vi att Pålle inte är en dubbelgångare? Endast den riktige skulle gift sig m Heather utan äktenskapsförord!

//Sorry för OT.
Det vet vi inte. Men om det skulle stämma (vilket jag absolut INTE tror) så lyckades de ersätta honom med en av världens bästa musiker genom tiderna.

Har som jag skrev sett Paul live och jag har varit på många konserter i mitt liv men den sticker verkligen ut. Minns jag rätt var han på plats för tidigt(!) med typ 10min i en värld då artister brukar vara sena, gick fram till mikrofonen utan att ha sagt ett ord till publiken och började sjunga "ooh I need your love babe.." Mäktigaste öppningen på en konsert jag sett. Sen snackade han mycket, en del svenska och viftade med svenska flaggan och underhöll i typ 3 timmar.
__________________
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-05-08 kl. 17:27.
Citera
2026-05-08, 18:24
  #15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Det vet vi inte. Men om det skulle stämma (vilket jag absolut INTE tror) så lyckades de ersätta honom med en av världens bästa musiker genom tiderna.

Har som jag skrev sett Paul live och jag har varit på många konserter i mitt liv men den sticker verkligen ut. Minns jag rätt var han på plats för tidigt(!) med typ 10min i en värld då artister brukar vara sena, gick fram till mikrofonen utan att ha sagt ett ord till publiken och började sjunga "ooh I need your love babe.." Mäktigaste öppningen på en konsert jag sett. Sen snackade han mycket, en del svenska och viftade med svenska flaggan och underhöll i typ 3 timmar.

Jo, antar att du menar den i Globen? Den var bra. Alla (8?) jag varit på sedan turnén 89 har varit kanon. Enda jag kan gnälla på är att han jäktade sig igenom såväl "She´s a Woman" som "The Long and Winding Road" på Ullevi 04 (eller om det var 03). Finsmakaren kan även gnälla på att inget är spontant, jag har hört hur Jimi Hendrix ville få Clapton att stämma hans gura tror jag tre gånger...

Alltid 2,5 timmar plus, alltid två encores -> glöm förband, sånt kan 80-talister hålla på med. Bäst var han i Wien, dessutom svinbilligt, ville hellre fylla Ernst Happel-stadion än att vinstmaximera, oerhört snyggt.

OT-sorry!
Citera
2026-05-08, 20:05
  #16
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jo, antar att du menar den i Globen? Den var bra. Alla (8?) jag varit på sedan turnén 89 har varit kanon. Enda jag kan gnälla på är att han jäktade sig igenom såväl "She´s a Woman" som "The Long and Winding Road" på Ullevi 04 (eller om det var 03). Finsmakaren kan även gnälla på att inget är spontant, jag har hört hur Jimi Hendrix ville få Clapton att stämma hans gura tror jag tre gånger...

Alltid 2,5 timmar plus, alltid två encores -> glöm förband, sånt kan 80-talister hålla på med. Bäst var han i Wien, dessutom svinbilligt, ville hellre fylla Ernst Happel-stadion än att vinstmaximera, oerhört snyggt.

OT-sorry!
Nä menar på Tele 2 (numera 3 arena) år 2015.

Aja får se om låten är bra sen då. Har knappt hört en enda bra låt släppas de senaste åren. Kommer på riktigt bara på en enda släppt senaste 5åren (Rich men north of Richmond) Får se om Paul har den där magin kvar. Sen har såklart inte alla låtar han skrivit varit helt fantastiska men han (och John såklart) är ju världens bästa sångskrivare genom tiderna så bättre än majoriteten av all skit som släpps idag kan man väl förvänta sig iaf.
Citera
2026-05-08, 20:23
  #17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nä menar på Tele 2 (numera 3 arena) år 2015.

Aja får se om låten är bra sen då. Har knappt hört en enda bra låt släppas de senaste åren. Kommer på riktigt bara på en enda släppt senaste 5åren (Rich men north of Richmond) Får se om Paul har den där magin kvar. Sen har såklart inte alla låtar han skrivit varit helt fantastiska men han (och John såklart) är ju världens bästa sångskrivare genom tiderna så bättre än majoriteten av all skit som släpps idag kan man väl förvänta sig iaf.

Rätt av dig - Tele2 var efter Globen.

Här sitter jag och anklagar andra för att läsa tråden slarvigt... mitt "gillar låten" avser
Days We Left Behind men Two of Us (äntligen on-topic! ) är tråkig - tyvärr, tyvärr, tyvärr.

De senaste 29 åren är med ålderns rätt ganska trista - sista riktigt starka plattan fylld av mästerverk är Flaming Pie från 97. Helt apropå ingenting, för den som vill utforska Macca post-Beatles (som Benny Andersson sa, "tar man bort hälften är återstoden oerhört bra") rekommenderas Band on the Run och London Town som intro att börja med.

Får väl bli ett OT-sorry på den????
Citera
2026-05-09, 18:13
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nej men Paul är och är ersatt av en dubbelgångare. Jag såg dubbelgångaren senast han var i Sverige. En av de bästa konserterna jag varit på.


Blev bara fundersam eftersom en del i tråden skrev om honom som vore han det. Alltså i var-form. Men de kanske bara hade Beatles-tiden i åtanke.
Citera
2026-05-09, 18:22
  #19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
”Home to us”.
https://open.spotify.com/track/6dG0y3fCXIc5rl56dhQfuX?si=Km9aXQYDTFmNCPpgIzIPYg

Den var grei, men jeg likte «Days we left behind» bedre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in