Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Utan RUT-avdrag. Min pappa hyrde lägenheten och har avlidit. Som jag förstår det innebär detta att vi inte kan utnyttja RUT-avdraget?
Din pappa är avliden, men saker som händer efter hans död måste ändå deklarareras till SKV nästa år, så det skall inte vara något problem med avdrag då. Så saker som görs nu skall gå att dra av trots att han är avliden.
Jag har skött två dödsbon och där fick jag göra RUT-avdrag på flyttstäd, målning, golv, mm i dom deklarationer som gjorde på dom avlidna året efter.
Alternativt, beställ i ditt namn eller din brors och betala så får du/han dra av i era egna deklarationer nästa år. Onödigt krångligt men fullt möjligt.
Ring SKV och kolla om du är osäker. Dom har bra koll och ger dig alla svar du söker.