2026-05-03, 23:16
Medlem
Fick meddelande på kivra innan med mina "kontoutdrag" två gånger. Sen efter brevet att jag måste betala så har jag fått ett till med kontoutdrag.

Jag behöver hjälp. Det står inte varför jag har en skuld.? Snälla någon hjälp...
Senast redigerad av Grubblar 2026-05-03 kl. 23:18.
Citera
2026-05-03, 23:23
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubblar
Fick meddelande på kivra innan med mina "kontoutdrag" två gånger. Sen efter brevet att jag måste betala så har jag fått ett till med kontoutdrag.

Jag behöver hjälp. Det står inte varför jag har en skuld.? Snälla någon hjälp...

Vadå kontoutdrag? Från skatteverket?

Du har väl betalat för lite skatt och måste betala tillbaka.
Citera
2026-05-03, 23:24
Medlem
Jag ser ingenting varför när jag loggar in på skatteverket. Står inte något nytt meddelande
Citera
2026-05-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Vadå kontoutdrag? Från skatteverket?

Du har väl betalat för lite skatt och måste betala tillbaka.

Kanske är ju arbetslös just nu
Citera
2026-05-03, 23:28
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Jag ser ingenting varför när jag loggar in på skatteverket. Står inte något nytt meddelande

Kanske förstår du om du tittar på ditt skattekonto och/eller på din deklaration.
Citera
2026-05-03, 23:29
Medlem
Du har underskott på skattekontot ? det måste ju ha med din deklaration att göra.. kolla det...
sen är det bråttom att betala.. de skickar inget till inkasso osv.. direkt till kronis...
Citera
2026-05-03, 23:32
Medlem
Ska betala 2 615 kronor iaf. Vet ej om det är något som byggts upp fick meddelande i april och nu har det gått till kronfogden

Kollade skatteverket: Du behöver anmäla bankkonto för skatteåterbetalning.

Du behöver anmäla bankkonto för att få dina skattepengar utbetalda automatiskt till ditt konto, det gör du under menyvalet Bankkonto.
Har du anmält bankkonto efter den 1 mars syns inte uppgiften om anmält bankkonto än. Eventuell utbetalning görs till det konto du anmält.

Sen ser jag också : Preliminär skatteuträkning
Belopp att betala: 319 kr
För detaljer, se Skatteuträkning
Senast redigerad av Grubblar 2026-05-03 kl. 23:35.
Citera
2026-05-03, 23:58
Medlem
Är det bäst och lättas att bara betala det swish nu direkt? vad säger ni.. Eller ska jag forska vidare imorgon.
Citera
2026-05-04, 00:00
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Kanske är ju arbetslös just nu
Någon som du fått inkomst från arbetsgivare försäkringskassa eller vad det nu är har dragit för lite skatt o således lär du nu betala underskottet o gör du inte det driver kronofogden in skulden tex genom utmätning av egendom eller lön
Citera
2026-05-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orco2
Någon som du fått inkomst från arbetsgivare försäkringskassa eller vad det nu är har dragit för lite skatt o således lär du nu betala underskottet o gör du inte det driver kronofogden in skulden tex genom utmätning av egendom eller lön

Jag har inte jobbat senaste 1-2 åren. Studerade slutade för några månader sedan. Ska börja ett program där jag får betalt men har inte fått några pengar ännu så vet inte vad det är.

För flera år sedan åkte man till ett ställe för arbetsintervju han var mitt i sitt jobb och fick komma och möta mig med bilen. I bilen så intervjuade han medans han körde hem mig igen, sen fick anställningspapper osv med mig osv som jag skulle skicka in med post typ om jag minns rätt. Hörde inget mer av det senare...
Citera
2026-05-04, 00:18
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Jag har inte jobbat senaste 1-2 åren. Studerade slutade för några månader sedan. Ska börja ett program där jag får betalt men har inte fått några pengar ännu så vet inte vad det är.

För flera år sedan åkte man till ett ställe för arbetsintervju han var mitt i sitt jobb och fick komma och möta mig med bilen. I bilen så intervjuade han medans han körde hem mig igen, sen fick anställningspapper osv med mig osv som jag skulle skicka in med post typ om jag minns rätt. Hörde inget mer av det senare...

Du lever ju så du lär fått inkomst eller bor du hos mamma?
Citera
2026-05-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orco2
Du lever ju så du lär fått inkomst eller bor du hos mamma?

Jag bor hemma. Men inkomst från hur länge sedan?.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in