2026-05-09, 00:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Jag kan inget om damfotboll. Men de presterade kanske bättre än någon yngre förmåga och var med därför? Saknas knappast konkurrens inom fotbollen så de förtjänade säkert sin plats.

Exemplen jag tog upp i bordtennisen var säkert de bästa som fanns att tillgå för respektive nation. Men här var det snarare bristen på konkurrens som gjorde att de togs ut.

Förstår du skillnaden?
Jag kan inget om Ukrainsk bordtennis. Men hon presterade kanske bättre än någon yngre förmåga och var med därför? Du drar upp åldern som en indikation på att konkurrensen skulle vara dålig, jag visade att det inte har någon större bäring genom att visa hur det är i fotbollen.

Förstår du resonemanget?
Citera
2026-05-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
BBC iPlayer sänder turneringen. Du får beväpna dig den vägen (eller hur jag ska uttrycka mig).

Okej, tack!
Citera
2026-05-10, 00:59
Medlem
Tavastehuss avatar
Damernas final blir spännande, även om jag inte sett en match med Kina än. Japan - Tyskland var både välspelad och spännande. 3-0 till Japan men serien var jämnare än resultatet skvallrar om.

Harimoto (17 år!) var överlägsen mot sin mer än dubbelt så gamla motståndare, men i match två stod det 2-0 i set för Winter. Hayata kunde dock samla sig och göra en reverse sweep som var fantastiskt imponerande. Efter den maratonmatchen gick luften ur Tyskland.

Hoppas Japan kan rå på den kinesiska muren.

Slår mig nu att jag inte har nån aning vilka Kina möter i herrfinalen…
Citera
2026-05-10, 12:04
Medlem
Tavastehuss avatar
Blir det någon action i tråden under finalerna?

Herrlaget Kina förlorade två matchserier i seedningsomgången och även om dessa var betydelselösa bör det väl åtminstone betyda att att man inte gör rent hus med Japan och vinner 3-0.

Har följt japanska damerna och deras segertåg. Tror inte Harimoto förlorat en match än. Kan hon vinna sina båda matcher?

Man vill ju alltid se den kinesiska muren rivas.
Citera
2026-05-10, 18:13
Medlem
Bara jag som stör mig sjukt mycket på annamaria som kommentator?
Citera
2026-05-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laserlasse1
Bara jag som stör mig sjukt mycket på annamaria som kommentator?

Bara att gå tillbaka i tråden och läsa. Hon är inte bra - på någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in