2026-05-02, 15:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Mitt intryck är att socialdemokraternas hegemoni sker på flera nivåer samtidigt för att de vill på så sätt äga både frågans innehåll och hur den debatteras.

Ja det är ett effektivt retoriskt knep som Gudrun Schyman och Bengt Westerberg var mästare i. Man planterar ett problem som om det vore sanning och levererar argument som andra då ska förhålla sig till. Anders Lindberg vid Aftonbladet är en annan idag som använder sig av den metoden. Det är inte alldeles lätt eftersom man måste låta trovärdig. Idag kan dock allt fler genomskåda den här retoriken och syna bluffen vilket leder till pinsamma situationer i en debatt.
Citera
2026-05-02, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
När hon efter valet pratade om typ "fortsatt ha stram migrationspolitik" så tolkade jag det som en återgång till deras "strama".

Hon har nyligen sagt att S är ett förändrat parti och att stram migration är en del av den förändringen. Frågan jag och många ställde sig då var: "Men har du inte sagt att ni alltid varit för en stram migration"?
Citera
2026-05-02, 16:00
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2026-05-02, 16:06
Medlem
Amsvartners avatar
Det har blivit nån djävla prestige att "hata sd" för man har alltid gjort det och även om man vet att dom har rätt i vissa saker, inte alla, så kan man helt enkelt inte erkänna det, ens för sig själv, för det skulle göra så djävla ont i hjärnan på en.

Samma med Trump

Se TDS.
Citera
2026-05-02, 19:23
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Det har blivit nån djävla prestige att "hata sd" för man har alltid gjort det och även om man vet att dom har rätt i vissa saker, inte alla, så kan man helt enkelt inte erkänna det, ens för sig själv, för det skulle göra så djävla ont i hjärnan på en.

Samma med Trump

Se TDS.
Det är väl snarare så att man är rädd för sina egna väljare? Att en partiledare inser att ett hatat parti kan ha rätt i vissa frågor, har litet värde om samma partiledare riskerar att bli avsatt av pöbeln som inte har samma insikt, eller är målfokuserade på hata-hata.

Ebba var faktiskt modig när hon före alla andra motsatte sig detta. Det är förvånande att partier fortfarande går till val på att utesluta andra partier (med många väljare) från inflytande, som en valfråga.
Citera
2026-05-02, 19:57
Medlem
Pungsvings avatar
Sossarna är ondskan. Alla som röstar S har mentala problem.
Citera
2026-05-02, 20:29
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Därför är det ovärdigt att som partiledare för Sveriges största parti försätta sig i ett känsloläge med mer djuriska instinkter för att tala om vems fel det är.
Det är genom att vädja till Flockens djuriska in-stink-ter som starka Ledare får majoriteten med sig med högafflar och br@ndb0mber.

Därtill så vinns riksdagsval med det. Osäker på, om Magdalena (s) djup-studerat Mackanwelli men hon förefaller oss ha stenkoll på vad printblaskan 'Der Stürmer' sent 30-tal i Tyskland betydde för att mobilisera massorna att fokusera på en utpekad demoniserad syndabock.

(Sd) är för Sveavägen 68 utpekade syndabocken, guldkalven, som de räknar med att de själva kommer vinna valet i september med att skrämma väljarna med.

Konkret exempel från de rödas valargumentation våren år 2026: "Om inte alla svenskar röstar rött så kommer Ricke Jamshof bli utrikesminister och B jörn Södher bli justitieminister."

Vi känner igen 'Der Stürmer' var gång den reinkarneras i ny tappning med annan matte lr husse.
Det gick dock iLLa för originalblaskans chefredaktör i Nürnb3rg år 1947.
Citera
2026-05-03, 08:52
Avslutad
Naturligtvis stämmer det. Sd har under decennier nu spridit skit, aggressivt debattklimat, press på olika medier, nu från regeringsposition där man attackerar och förstört svt. Helt uppenbart är det som Magdalena Andersson säger.

Vissa snorungar kanske tycker det är roligt, men sd har förråat politiken, debatten, media, samtalsklimatet osv å det grövsta. Det är inte roligt och det drabbar många enskilt.
Citera
2026-05-03, 09:25
Avslutad
Fjanten Åkesson klagar på bostadsbristen i sitt tal igår såg jag. VAD har han gjort åt det och vad har han haft för politik mot det senaste 4 åren??? Eller gällande skolan, sjukvården osv. Han har ju ingen sådan politik, han har inte gjort ett skit utom att försumma och därmed försämra det.
Citera
2026-05-03, 09:41
Medlem
SD har ju sedan de kom in i riksdagen blivit bespottade av 7klövern och nu vänder S och säger att det är SD som sätter samtalstonen... Maggan är en hycklare och lögnerska
Citera
2026-05-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Det är ett helt vanligt koncept av S, beskylla andra för det man själv håller på med.

Tror det arbetssättet är direkt taget från ideologin i Sovjet
Hon har gått kursen i DDR om jag inte missminner mig.
Citera
2026-05-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Hon har gått kursen i DDR om jag inte missminner mig.
Japp, helt rätt, Maggan studerade i gamla kommunistiska DDR
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in