2007-04-07, 09:18
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Har dålig ekonomi, någon som har tips på hur jag ska förbättra den?
Bygg ekonomiska byggnader i dina städer (jordbruk, vägar, marknader, hamnar osv)
Se till att alla bosättningar, som rent strategiskt inte måste vara slott, är städer =mer cash
Ha inte för måna arméer igång om de inte används till att erövra bosättningar för upkeepen kan döda en tunn ekonomi
Skeppa iväg ett GÄNG mechants till nånstans andra sidan kartan (ngefär) och sätt dem på lite feta resources så drar de in gött med cash.

bara mina fem cent
Citera
2007-04-07, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Bygg ekonomiska byggnader i dina städer (jordbruk, vägar, marknader, hamnar osv)
Se till att alla bosättningar, som rent strategiskt inte måste vara slott, är städer =mer cash
Ha inte för måna arméer igång om de inte används till att erövra bosättningar för upkeepen kan döda en tunn ekonomi
Skeppa iväg ett GÄNG mechants till nånstans andra sidan kartan (ngefär) och sätt dem på lite feta resources så drar de in gött med cash.

bara mina fem cent

Tack för tipsen!

En annan fråga, vad menar du med att sätta merchen på en resource?
Citera
2007-04-07, 14:46
Medlem
Citat:
Tack för tipsen!

En annan fråga, vad menar du med att sätta merchen på en resource?

Du tar merchantsen och så klickar du på resources som finns lite överallt. Tyg, järn osv osv.
Citera
2007-04-07, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Du tar merchantsen och så klickar du på resources som finns lite överallt. Tyg, järn osv osv.

Ok, första gången jag spelar, inte så jävla bra. Men är det en speciell knapp jag ska trycka på ovanför resourcen? För jag ser inget järn, tyg eller liknande
Citera
2007-04-07, 15:42
Medlem
Blizzs avatar
Citat:
Ok, första gången jag spelar, inte så jävla bra. Men är det en speciell knapp jag ska trycka på ovanför resourcen? För jag ser inget järn, tyg eller liknande

det är bara att högerklicka på resorcen..
akta dig för konkurerande merchants..
Citera
2007-04-07, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blizz
det är bara att högerklicka på resorcen..
akta dig för konkurerande merchants..

Sen bara stå där med min merchant?
Citera
2007-04-08, 22:40
Medlem
Citat:
Sen bara stå där med min merchant?

Japp.
Citera
2007-04-08, 22:45
Bannlyst
Var blev patchen av?

// Roger P.
Citera
2007-04-10, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Här är ett tips jag fått från www.totalwar.org ang köpmän

Bygg ett fort ovanpå en resurs som köpmän använder för att skaffa pengar. För in så många köpmän som möjligt i detta fort.

De kan inte attackeras av andra köpmän och datorn undviker att anfalla fort(idiotiskt, jag vet)

Hur bygger man fort?
Citera
2007-04-11, 00:47
Medlem
Behöver hjälp. Ibland kommer det fram en slags konsol som heter typ " MedievalShell", en svart ruta. Ljudet stängs av och jag måste sätta på det i options. Vadan detta? Det kommer upp någon ruta med kontroller också. Verkar inträffa när jag trycker pil upp. Orkar inte ominstallera igen, redan behövt göra det en gång.
Citera
2007-04-11, 11:56
Medlem
Fan, ingen som vet?
Citera
2007-04-11, 23:31
Moderator
farbror_barbros avatar
Snabbfråga:
Har någon ett tips på vad man gör åt Timuridernas j-a elefanter?

Jag har drillat upp mina fransmän innan mitt privata korståg och skickar i det heliga landet på honom Scot's Guard, missilryttare och för säkerhets skull en culverin med "explosive shots". Efter ett bra tag blir det lite "amok" men då har jag tappat 50% av mitt övriga rytteri. J-t segt.
Funderar på att skicka mer artilleri, men de verkar inte träffa pellefjanterna i alla fall. Tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in