Citat:
Det här är dubbelmoral i sin renaste form.
När unga män blir så hjärntvättade av status- och utseendehets att de börjar prata käkoperationer och “bonesmashing”, då är de “tragiska”, “autistiska”, “idioter” och “manosfärens offer”.
Men när kvinnor lägger 80 000 och mycket mer på tuttar, fillers, BBL, näsa, designer vagina, botox och fettsugning, ja, då är det plötsligt ”självförverkligande”, “girl power” och “att ta kontroll över sin kropp”.
Exakt samma beteende, samma drivkraft, dvs social konkurrens och sexualmarknad, men männen blir. hånade och kvinnorna får applåder.
Det här är inte “manlig demoralisering”. Det är ett samhälle som lärt män att deras värde sitter i prestation, och kvinnor att deras värde sitter i utseende, och sedan låtsas alla bli chockade när båda börjar operera sig.
Enda skillnaden är bara att män får skam och kvinnor får bekräftelse.
När unga män blir så hjärntvättade av status- och utseendehets att de börjar prata käkoperationer och “bonesmashing”, då är de “tragiska”, “autistiska”, “idioter” och “manosfärens offer”.
Men när kvinnor lägger 80 000 och mycket mer på tuttar, fillers, BBL, näsa, designer vagina, botox och fettsugning, ja, då är det plötsligt ”självförverkligande”, “girl power” och “att ta kontroll över sin kropp”.
Exakt samma beteende, samma drivkraft, dvs social konkurrens och sexualmarknad, men männen blir. hånade och kvinnorna får applåder.
Det här är inte “manlig demoralisering”. Det är ett samhälle som lärt män att deras värde sitter i prestation, och kvinnor att deras värde sitter i utseende, och sedan låtsas alla bli chockade när båda börjar operera sig.
Enda skillnaden är bara att män får skam och kvinnor får bekräftelse.
Jag håller SJUKT mycket inte med dig. Men i viss mån, på ett annat sätt.
MEN hade en diskussion med en polare om det här: looksmaxxing som kom ut från incel, redpill och manosfär-rörelsen borde ses som ett självskadebeteende. Jag menar han clavicular som tutade i sig en total jävla självmordscoctail för nån vecka sen och överdoserade (han är 20, att överdosera är ett hästjobb i den åldern om det inte är rena opioider). Hans USP är att slå sig själv i ansiktet med en hammare visserligen för att "bli vackrare" men med grundtanken från redpill-rörelsen att han liksom andra är så fula att dom inte förtjänar att bli älskade.
Vad är det förutom självskadebeteende?
Kvinnligt självskadebeteende är ofta synligt, oförfalskat och ett klart rop om hjälp. Manligt självskadebeteende döljs bakom vår uppfostran att inte vilja verka svaga. Att inte be om hjälp. Alkohol, våld, självisolation, självskadebeteende har ursäktats av vårt samhälle som en del i vår könsroll. Att det är naturligt att vi män ska skada oss så här, att vi ska gömma oss med våra smärtor.
Att det är fånigt av oss att ens ha dom.
Clavicular är 20. Det är en jävla pojkunge. Hans coctail av droger innehåller meta-amfetamin och steroider för att se vacker ut. För att känna sig attraktiv och värdig kärlek.
Och ja, det är feminism och jag är feminism - men att tvingas in i en könsroll som förklarar för en att man ska vara en liten krigare som inte bara tar all skit världen kan kasta på en i tystnad utan också förväntas lösa det själv, utan att be om hjälp, eller säga att man mår dåligt leder till den här skiten.
Clavicular, som är en fitta, det ska man inte sticka under stolen (han är 20, och jag tror att jag var en störig fitta som 20 också) har i sin jakt på att bli accepterad skadat sin kropp på ett sätt som är nästan oöverskådligt. Att INTE jämföra det med kvinnor som skär sig av ångest är att pissa på män som grupp enligt mig.
Ja, det är komiskt för att dom också gillar att sparka neråt på andra grupper (andra män, kvinnor mm) och det är roligt för att dom blir mindre attraktiva för kvinnor genom att försöka göra sig mer attraktiva för kvinnor men det är en jävla fittvärld som inte kan se en 20-årig pojke förgöra sin egen kropp för att känna sig älskvärd och kalla det nåt annat än självskadebeteende eller rop på hjälp och sen snarare garva åt han än ge han stöd.
(ooooof är medelålders, blödig, litet full och har ledigt imorrn, men ska lyssna på "What a wonderful world" nu)
EDIT: är arg på könsroller så måste fylla i. Manlig ensamhet diskuteras på det här forumet av bra orsaker. Det är en jävla epidemi, men utanför oss så ses det nästan som ett litet skämt.
Män som är uppfostrade att inte ta hand och vårda sina vänskaper isoleras när relationer dör ut, och isolation är en av dom ledande orsakerna till saker som självmord. Men det är nästan en garvis bland andra.
Vi blir itutade att som män är "ensam stark" att man inte ska böla, klaga eller böga sig. Och när notan av den logiken ska betalas och vi mår piss ensamma och isolerade och sköra ... då är vi ett skämt.
Sen undrar ett helt samhälle "varför är män så överrepresenterade i självmordsstatistiken?"
Senast redigerad av triptyken 2026-04-29 kl. 23:26.
Senast redigerad av triptyken 2026-04-29 kl. 23:26.
Men visst är väl bättre än att gå under kniven och slå sig själv med en hammare i ansiktet som inte fungerar, "wolffs law", jag vet inte om jag ska skratta eller gråta det enda du kommer få om du hamrar dig i ansiktet är frakturer.