2026-04-29, 05:29
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Påstår du ”att lyckas” per automatik innebär att kvinnor parbildar med män. Att det är kvinnans huvuduppgift med livet?
Vad anser du då är mannens del i ”att lyckas”?
Nej. Det är ej poängen.
I ett heterosexuellt äktenskap, och familjebildning, så kompletterar mannen och kvinnan varandra.

Feminismen är besatt av att kvinnan ska vara ”självständig”, och också apa efter mannen.
För ett solitt och harmoniskt äktenskap behövs ingen kvinna som lajvar ”företagare”.
Citat:
Bianca är en företagare. Det vore orimligt och företagsdödande att inte leva ut sitt varumärke.
Vad är det du egentligen stör dig på med att hennes företag går bra, och tack vare att hon sköter sitt jobb exceptionellt?
Varumärke, Företagare

Vad jag stör mig på är att Bianca - och hennes beundrare, dig med andra ord - framställer henne som en kvinnlig Ingvar Kamprad, som utan någon som helst draghjälp byggt ett framgångsrikt exportföretag, som ger tusentals personer anställning och försörjning.

Hon är ingen företagare i ordets traditionella betydelse. Hon är en kändis, vilket är helt och hållet på grund av att hennes mor är en kändis, som i sin tur ärvde kändisskapet av Biancas mormor ..

De som försörjer sig tack vare nepotism skäms ofta, med rätta, och försöker påskina att de ”byggt något själva”.
Men de har inte talang eller intellekt; och avslöjar sin brist på kapacitet genom att följa i föräldrarnas fotspår.

Ozzy Osbornes barn, Bob Marleys barn. Naturligtvis skulle de bli musiker; och åstadkomma något ”eget”..Men de kan varken sjunga, spela instrument, eller skriva uppskattad musik, på en nivå som ens når gatumusikantens.
Fast alla vet att det är nepotismen som bereder plats runt grytan.. Inte ”talangen”.

Bianca är stöpt i samma form. Intalar sig själv - och uppenbarligen också andra - att hon åstadkommit eller byggt något själv ..
Men Medieexponeringen och sociala medier sköts av andra. Av proffs (precis som för Ozzys och Bobs barn, där musiken skrivs av andra).

Bianca (bara namnet, Bianca..) ser sig naturligtvis som något mer (än sina föräldrars avkomma); och tycker sig vara århundradets kap för högstatusmannen.

Hon har inte bara ett ”vackert ansikte” (och kändisföräldrar), utan hon är också en företagare!
Det måste säkert en eventuell make både uppskatta och respektera! Eller?

En framgångsrik högstatusman som vill gifta sig och bilda familj, vill göra det med en vacker, trogen kvinna, som visar tecken på att bli en bra mor till barnen. Punkt.

Kvinnor som Bianca, precis som feminismen föreskriver, anser sig ha mer djup än så, i och med sitt ”framgångsrika företagande”.
Men sanningen är däremot att hon inte når dessa - relativt enkla, men för mannen, ack så viktiga - ideal.
Citera
2026-04-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Nej. Det är ej poängen.
I ett heterosexuellt äktenskap, och familjebildning, så kompletterar mannen och kvinnan varandra.

Feminismen är besatt av att kvinnan ska vara ”självständig”, och också apa efter mannen.
För ett solitt och harmoniskt äktenskap behövs ingen kvinna som lajvar ”företagare”.

Det stämmer att kvinnor och män kompletterar varandra, precis som person och person kan komplettera varandra.
När det kommer till relationer har du det egna valet att leta upp en kvinna med samma värderingar till familjebildandet.
Feminism handlar om att kvinnan tillåts att välja själv ifall hon vill stå i en beroendeposition till dig som man.
Vi ska sas ha samma rättigheter oavsett kön.
Om både du och frugan trivs med det upplägget är det upp till er.
Nackdelen - ni normaliserar att kvinnan ska stå i en beroendeposition till mannen.
Fördelen - ni väljer själva.

Är själv uppvuxen med gamla normer och man kan väl anta att jag hade klättrat på väggarna ifall jag inte skulle fått utlopp för hela min personlighet.
Med andra ord, nåla inte fast dina döttrar. Risken finns att dom blir lika envetna som mig

Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Varumärke, Företagare

Vad jag stör mig på är att Bianca - och hennes beundrare, dig med andra ord - framställer henne som en kvinnlig Ingvar Kamprad, som utan någon som helst draghjälp byggt ett framgångsrikt exportföretag, som ger tusentals personer anställning och försörjning.

Hon är ingen företagare i ordets traditionella betydelse. Hon är en kändis, vilket är helt och hållet på grund av att hennes mor är en kändis, som i sin tur ärvde kändisskapet av Biancas mormor ..

De som försörjer sig tack vare nepotism skäms ofta, med rätta, och försöker påskina att de ”byggt något själva”.
Men de har inte talang eller intellekt; och avslöjar sin brist på kapacitet genom att följa i föräldrarnas fotspår.

Ozzy Osbornes barn, Bob Marleys barn. Naturligtvis skulle de bli musiker; och åstadkomma något ”eget”..Men de kan varken sjunga, spela instrument, eller skriva uppskattad musik, på en nivå som ens når gatumusikantens.
Fast alla vet att det är nepotismen som bereder plats runt grytan.. Inte ”talangen”.

Bianca är stöpt i samma form. Intalar sig själv - och uppenbarligen också andra - att hon åstadkommit eller byggt något själv ..
Men Medieexponeringen och sociala medier sköts av andra. Av proffs (precis som för Ozzys och Bobs barn, där musiken skrivs av andra).

Bianca (bara namnet, Bianca..) ser sig naturligtvis som något mer (än sina föräldrars avkomma); och tycker sig vara århundradets kap för högstatusmannen.

Hon har inte bara ett ”vackert ansikte” (och kändisföräldrar), utan hon är också en företagare!
Det måste säkert en eventuell make både uppskatta och respektera! Eller?

En framgångsrik högstatusman som vill gifta sig och bilda familj, vill göra det med en vacker, trogen kvinna, som visar tecken på att bli en bra mor till barnen. Punkt.

Kvinnor som Bianca, precis som feminismen föreskriver, anser sig ha mer djup än så, i och med sitt ”framgångsrika företagande”.
Men sanningen är däremot att hon inte når dessa - relativt enkla, men för mannen, ack så viktiga - ideal.

Idéer föder idéer. Ska alla företagare uppfinna hjulet för att du på individnivå ska godta idén?
Om du stör dig på något ligger problem hos dig.
Andra kommer inte att kuva sig för att du ska bli mer bekväm i dig själv.

Vi alla föds med olika förutsättningar.
När vi blir vuxna har vi valet att forma våra egna liv.
Och ja, vi som är uppvuxna utan att få det serverat, får högst troligt kämpa betydligt mycket mer.
Därför är det också högst motsägelsefullt att du anser det vara rimligt att försätta kvinnan i en beroendeposition till mannen, om nu nepotism stör dig.

———————————————————————————-

Vad mycket skattepengar vi skulle gått miste om ifall nu kvinnor inte lämpade sig åt att arbeta och företaga.
Sveriges utan våra företagare -> U-land.
Som företagare bidrar du till att Sverige går runt:
-Skapar arbetstillfällen
-Finansierar välfärden genom skatt
-Driver lokal ekonomisk tillväxt
-Innovation - nya idéer, produkter, tjänster
-Frihet - ökar konkurrensen vilket sätter press på produktskaparna med tillhörande personal och innehåll.
-Gemenskap - socialt, tillhörighet, syfte och mål. Vilket är grundläggande faktorer för den mänskliga överlevnaden.

Ska jag anta att dina polare tycker att det är rimligt att betala ut diverse ersättningar åt kvinnor (inklusive dina egna döttrar) som inte arbetar?
Idag står ca. 70% av Sveriges företag registrerade på män.
Om antalet kvinnliga företagare ökade hade inte antalet manliga företagare minskat. Enbart procentfördelningen hade ändrats.

Frågor:
-Vad grundar sig ditt behov av att smutskasta och leta fel på en företagare som gör alla rätt?
-Varför lägger du tid och energi på att gissa dig fram huruvida Bianca Ingrosso hade blivit en bra mor?
-En vuxen förväntas kunna ta hand om sig själv, för att i nästa steg kunna ta hand om sin avkomma.
Klarar du alla stegen?
Citera
2026-05-08, 09:48
Medlem
Vore bra om hon lade lika mycket kraft i sina egna förhållande som hon lägger tid på Pernilla och Bauer. Fattar att mycket är för tvsändning
Citera
2026-05-10, 21:47
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockers
En tanke som slår mig är hur det funkar att ha en relation med en sådan person?

Jag har varit ihop med många "narcissister", eftersom jag inte stör mig på det faktum att en person gillar sig själv. De är ganska enkla, du behöver ju bara ge dem komplimanger och vara grundläggande stabil, så är de lyckliga. Faktum är att kändisar är enklare att vara tillsammans med av den anledningen (ja, jag vet).

Men det är såklart samtidigt så att "det blåser på toppen" så generellt kan det ju sägas om kändisar att plötsligt kan de hamna i fängelse, vara otrogna eller dö i typ någon sjuk flygplansolycka, så det är ju mer händelserikt än att vara tillsammans med en vanlig tråksvensson - på både gott och ont.
Citera
2026-05-10, 23:48
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J.A
Vore bra om hon lade lika mycket kraft i sina egna förhållande som hon lägger tid på Pernilla och Bauer. Fattar att mycket är för tvsändning
När hon hjälper Pernilla och Bauer med deras problem slipper hon tänka på sina egna problem vad gäller förhållanden hon inte fått fungera och ev. framtida förhållanden. Lättare att hjälpa och förändra andra än att se till sig själv och vad man kan förändra.

Det komiska är att hon vet precis hur andra ska göra eller inte göra.
Senast redigerad av exoticspice 2026-05-10 kl. 23:50.
Citera
2026-05-11, 09:46
Medlem
Står du tryggt i dig själv. Självsäker, inte överdrivet svartsjuk och har lite go så kan det nog vara helt okej. Är du osäker i grunden, så blir det nog hemskt.
Citera
2026-05-11, 09:59
Medlem
LKKINGENs avatar
Tycker inte att det verkar som det funkar.
Citera
2026-05-11, 12:04
Medlem
Troligen inte alls eftersom det finns ungefär noll personer i världen som Bianca Ingrosso kan tänka sig vara ihop med.
Citera
2026-05-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Står du tryggt i dig själv. Självsäker, inte överdrivet svartsjuk och har lite go så kan det nog vara helt okej. Är du osäker i grunden, så blir det nog hemskt.

Är du trygg i dig själv och vill ha en genuin relation är du inte intresserad av en relation med någon som Bianca. Hur kan du tro att en person med gränser vill vara en del i den cirkus hon står för, totalt gränslös med ett ständigt kamerateam hemma medan hon berättar om sexlivet i minsta detalj.
Citera
2026-05-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippens
Är du trygg i dig själv och vill ha en genuin relation är du inte intresserad av en relation med någon som Bianca. Hur kan du tro att en person med gränser vill vara en del i den cirkus hon står för, totalt gränslös med ett ständigt kamerateam hemma medan hon berättar om sexlivet i minsta detalj.
Nu var ju frågan om hur det är att eventuellt vara ihop med någon av hennes kaliber. Jag svarade. Hon får extremt mycket uppmärksamhet på alla håll och kanter. Högst troligt tusentals meddelanden av killar i sin dm. Potentiellt en del som raggar offentligt, men dessa vill i slutändan troligen en sak.
Det var där jag trycker på att du behöver vara trygg i dig, för en osäker person skulle gå under så mycket uppmärksamhet en sådan dam får. Svartsjuka behöver i princip vara noll.
Citera
2026-05-11, 16:21
Medlem
erikp121s avatar
Det funkar som med alla andra bruttor, får man anta, i sin egendomliga inexperience? Är hon snygg skulle man ju kunna tänka sig henne, men det här bloggandet och liknande får hon lägga ned då, hehe.

Så den stora frågan är, är hon snygg, ni som skådat denna "Bianca"? På namnet låter hon vit åtminstone, vilket är pussytivt. Även om svärta är bättre, hah. Kamikaze nere, kamikaze il douche för å snacka lite "Bianca"-tugg.

Ingressen var seriös, sedan spårade det ur. Kontentan är; Hon är som alla andra, uppblåsta bimbos med för mycket luft som säkert gillar ditten och datten när det kommer till smink och glamour? Fast vad vet jag om det. Jag skålar och skolar (awoo) grabbzen.

Inlägget sponsrades av I Butelj
Citera
2026-05-11, 22:08
Medlem
Hon är otroligt stark mentalt för att orka med allt, hon har en manager som prakar på henne alla möjliga samarbeten, jag skulle aldrig orka med allt poserande, alla möten med följare, jippon med caia, men hon får nog sitt dopamin av det så det passar nog bättre än för många. Det är just tempot som är sjukligt.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in