2026-04-16, 20:12
Medlem
Förra året fick jag ett meddelande från en firma jag inte minns namnet på. Har för mig han hette Emil. Han hade tagit över firman från sin far.
Han skrev att han var i mitt område nästa vecka och utför service på vattenfilter för 2500

Jag sket i att svara då jag hade en döende förälder på sjukhus och orkade ingenting.

Förra veckan fick jag meddelande från JMS vattenservice att det är dags för service. Detta utfördes i början på denna vecka. Fick en räkning idag på 4300 och kommer givetvis inte låta JMS komma hit igen.

Så nu till min eftersökning. Någon som vet vem denne kille från Skövde är ? Han får framtida jobb hos mig om någon kan.hjälpa mig här
Citera
2026-04-16, 20:13
Medlem
Har för i övrigt testat att googla. Hittar inte
Citera
2026-04-16, 20:43
Medlem
dkas avatar
Vet tyvärr inte vem det är från Skövde.

Däremot jobbar jag också med service av vattenrening, håller mig mest söder om Jönköping dock.

Frågar mest för nyfikenhetens skull.
Vad var orimligt med 4300:-?
Om du har lust får du gärna speca fakturan
Citera
2026-04-16, 21:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dka

Däremot jobbar jag också med service av vattenrening, håller mig mest söder om Jönköping dock.

Det "orimliga" är väl att han tidigare fått priset 2500 från ett annat företag.
Citera
2026-04-16, 21:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
Förra året fick jag ett meddelande från en firma jag inte minns namnet på. Har för mig han hette Emil. Han hade tagit över firman från sin far.
Han skrev att han var i mitt område nästa vecka och utför service på vattenfilter för 2500

Jag sket i att svara då jag hade en döende förälder på sjukhus och orkade ingenting.

Förra veckan fick jag meddelande från JMS vattenservice att det är dags för service. Detta utfördes i början på denna vecka. Fick en räkning idag på 4300 och kommer givetvis inte låta JMS komma hit igen.

Så nu till min eftersökning. Någon som vet vem denne kille från Skövde är ? Han får framtida jobb hos mig om någon kan.hjälpa mig här

Säker på att det just var Skövde? Det kan inte handla om EMP i Götene? Det är ju bara fyra mil dit.
Citera
2026-04-17, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

A men om du läser så var jag nästan dagligen på sjukhus och hade ångest att hantera. Orkade inte tänka på hans erbjudande för 2500

När jms skrev att det är dags för service så tänkte att aja. Det är väl lika bra att få det utfört. Och så fick man en faktura på 4300.
Citera
2026-04-17, 06:10
Medlem
Citat:
Säker på att det just var Skövde? Det kan inte handla om EMP i Götene? Det är ju bara fyra mil dit.
Du kan nog ha rätt att han var från Götene ja. Och den firman är konkurs nu ja ? Minns i hans sms att han skrev att han hade tagit över efter sin farsa
Citera
2026-04-17, 06:11
Medlem
Citat:

Eftersom dom inte bytt några reservdelar så är det dyrt. Synd som sagt att jag inte hade någon sinnesnärvaro förra året
Citera
2026-04-17, 06:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
Du kan nog ha rätt att han var från Götene ja. Och den firman är konkurs nu ja ? Minns i hans sms att han skrev att han hade tagit över efter sin farsa

Aktiebolaget kursade men det startades ett HB istället.

https://www.skaraborgsnyheter.se/ekonomi-och-naringsliv/vattenfilterforetag-i-konkurs-nystart-lika-fort/

Citat:
Verksamheten verkar dock inte ha upphört för att EMP Miljöteknik AB gått i konkurs. Under november kom nämligen EMP Miljöteknik Handelsbolag till.
Citera
2026-04-18, 23:31
Medlem
dkas avatar
Citat:

Beror väl helt och hållet på.
Han som gav priset på 2500 kan ligga alldeles för lågt för sin egen skull.

Men nu är det inte vad som är skäligt eller ej som OP frågar efter.
Det var bara jag som var nyfiken på hur mycket JMS tar betalt.
Citera
2026-04-19, 14:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Beror väl helt och hållet på.
Han som gav priset på 2500 kan ligga alldeles för lågt för sin egen skull.

Så lär det absolut vara men det har ju inte med saken att göra här. Det var bara det priset TS jämförde med. Därav också mitt "orimliga".
Citera
2026-06-02, 15:22
Medlem
Tror de är j&e vattenvård du letar efter från mariestad. Killen där heter emil iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in