2026-04-16, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Att hon bestämde sig för att lägga sig i Gaza-konflikten var ett stort snedsteg. Hon borde ha fokuserat på miljön istället.

Jag var också besviken över att hon skulle hoppa på alla vänstertrender, istället för att fokusera på miljöfrågor. Sen är det väl också synd att hon inte jobbar mer med lobby eller som politiker efter att hon fått en röst.

Att hon någonsin kommet att bli klar med en undersköterska utbildning och jobba som det återstår att se. Jag skulle inte satsa så mycket pengar på det. Men det skulle vara värdigt.
Citera
2026-04-16, 07:13
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbo.pooli
Greta får skylla sig själv. Hon blandade sig i allting. Hon är inte bara klimat aktivit nu
längre. Gaza , Cuba & andra staters politik är ingen leksak .

Med andra föräldrar och vänner hade hon snöat in 100% på andra grejor, som fågelskådning, japanskt tecknad fil eller eller cosplay.
Citera
2026-04-16, 07:36
Medlem
Storsejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Greta Thunberg känner sig inte trygg i Sverige längre enligt SVT, via ETC.

Klimataktivisten Greta Thunberg läser i dag till undersköterska på distans. Vart hon konkret funderar på att flytta vill hon inte säga. – Planen är väl mest att leva i en ryggsäck och sova på vänners köksgolv, säger Greta Thunberg till tidningen.

”Accepterat att jag inte kommer leva särskilt länge” säger hon. "Media och politiker" har arbetat emot oss för länge.

Gretas bekant Ell Jarl berättar om den långa kampen tillsammans med Greta: Extremhögerns trakasserier. "Alla ville ha något från oss". Ell är icke-binär och anslöt sig till Gretas initiala strejk för att komma vidare ur en utmattning. Än idag lider Ell Jarl (hen) av hjärntrötthet, utmattning och har praktik på Live green.

Greta och hennes bekanta fick genomgå trakkasserier av extremhögern menar hon, som när Kvartal omhuldade nazisten Christian Peterson. Fridays for future blev attackerade av Tobias Anderssons personliga trollarmé, vittnas det om.

Dokumentärfilmaren Helena Molin bekänner att hon aldrig försökt granska Fridays for Future - "Om något är det världsledarna som ska granskas och inte Gretas rörelse"

"Tårarna rinner ner för den 23-åriga aktivistens kinder. Greta Thunberg reflekterar över de extrema politiska tillvaro hon, och världen, befinner sig i. Det var en brutal tid vi var med om. De värsta dreven, hatet och hoten syns inte ens i dokumentären, fortsätter Greta. Vi var inte någon rik elit. Vi var bara barn."

Var media och extremhögern för hårda mot Greta? Varför vågar hon inte vara kvar i Sverige? Är det rätt att tvinga Greta att bo ur sin ryggsäck resten av livet? Hur ska hon klara sig?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-inte-trygg-i-sverige-langre

https://www.etc.se/kultur-noje/greta-thunberg-om-doedshoten-accepterat-att-jag-inte-kommer-leva-saerskilt-laenge
Inte direkt konstigt.
Citera
2026-04-16, 07:37
Medlem
Sezlows avatar
Det är nog fler än Greta som känner sig otrygga i Sverige.
De senaste 50 åren har det gått utför med mycket.
Det är politiker och aktivister som den omhuldade Greta som ligger bakom förfallet.
Citera
2026-04-16, 09:19
Medlem
TotalWars avatar
Man kan ha Onda Ögat "med sig" i flera år, t.o.m årtionden för att Ögat i ett handslag gör en 360 och förföljer dig istället (karmisk skuld). Den angripne känner av detta genom att saker och ting helt plötsligt går emot en, man känner sig inte "trygg" längre eller förstår att man inte "kommer leva särskilt länge till".

En annan som fått Onda Ögat på sig är galningen Hubinette. Onda Ögat är en förbannelse, men vi kan inte med säkerhet säga att fenomenet existerar. men inte heller att det inte gör det. Det är därför upp till var och en och tro vad den vill. Min bedömning är att det med 80% sannolikhet finns ett fenomen som kan tillskrivas detta. När flera kulturer över tid och rum och oberoende av varandra beskriver samma sak är man ofta något på spåret.
Citera
2026-04-16, 10:31
Medlem
2022
"”Måste välja det minst sämsta”
Du är förstagångsväljare, har du bestämt dig för vilket parti du kommer rösta på?

– Nej, det har jag inte. Jag vacklar fram och tillbaka hela tiden. Det ska kännas bra att rösta men jag kan inte stå bakom något. Jag tycker att det känns väldigt konstigt att rösta. För jag måste rösta på något men jag kan inte stå bakom något parti för det finns inget som har en politik som ligger i linje med Parisavtalet.

Hon konstaterar dock att man ändå måste välja det minst sämsta alternativet."

hon kan väl starta 1 nytt parti och se hur många som delar hennes tro?
Citera
2026-04-16, 10:37
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
2022
"”Måste välja det minst sämsta”
Du är förstagångsväljare, har du bestämt dig för vilket parti du kommer rösta på?

– Nej, det har jag inte. Jag vacklar fram och tillbaka hela tiden. Det ska kännas bra att rösta men jag kan inte stå bakom något. Jag tycker att det känns väldigt konstigt att rösta. För jag måste rösta på något men jag kan inte stå bakom något parti för det finns inget som har en politik som ligger i linje med Parisavtalet.

Hon konstaterar dock att man ändå måste välja det minst sämsta alternativet."

hon kan väl starta 1 nytt parti och se hur många som delar hennes tro?

Är det en tro hela klimatfrågan menar du? Då måste du missat en del. Visserligen är allt som rör klimatfrågan en bluff i Flashback-kretsar och det krävs både alternativa källor och konspirationsteorier för att det ska kunna bli peer reviewd här på forumet.
Citera
2026-04-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Är det en tro hela klimatfrågan menar du? Då måste du missat en del. Visserligen är allt som rör klimatfrågan en bluff i Flashback-kretsar och det krävs både alternativa källor och konspirationsteorier för att det ska kunna bli peer reviewd här på forumet.
Haha ja klimatrörelsen liknar mer en religiös sekt än balanserad vetenskaplig diskussion. Greta är profeten. Halleluja.
Citera
pudelluss avatar

Moderatormeddelande

Postat av pudellus 2026-04-16, 10:56
Moderator
Tråden flyttad från Politiker (15/4).
Topic (se trådstarten): drev och hat som Greta Thunberg anser sig vara drabbad av som aktivist.

/Mod
Senast redigerad av pudellus 2026-04-16 kl. 11:27.
2026-04-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha hon blev aldrig torterad i något israeliskt fängelse sluta sprida propaganda.

Vad det finns mängder av i Sverige är islamister och diverse vänsterextrema psykfall.

Du har fel: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-har-landat-pa-arlanda
Citera
2026-04-16, 12:42
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Du har fel: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-har-landat-pa-arlanda

Kan du länka till en annan mindre partisk sida än SVT? SVT är på Hamas sida..
Citera
2026-04-16, 12:57
Avstängd
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2

Intressant att rubriken lyder ” Greta Thunberg: Vi utsattes för tortyr i israeliskt fängelse” men ingenstans i texten återkopplar man till detta påstående..

Så nej, man kan lugnt säga att det inte hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in