2026-03-31, 14:03
Medlem
Mohaves avatar
Booli vs Hemnet?

Var är bäst att köpa eller sälja bostad?
Citera
2026-03-31, 14:30
Medlem
Hemnet är väl ljusår mycket större än vad Booli är. Nackdelen med båda är väl att du inte kan annonsera själv utan det ENBART är auktoriserade fastighetsmäklare som får annonsera.
Citera
2026-03-31, 14:36
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedclub
Hemnet är väl ljusår mycket större än vad Booli är. Nackdelen med båda är väl att du inte kan annonsera själv utan det ENBART är auktoriserade fastighetsmäklare som får annonsera.
Men Booli verkar rappare än Hemnet och har bättre sökfunktioner. Mitt spontana intryck,
Citera
2026-03-31, 14:38
Medlem
Mohaves avatar
Måste betona att jag inte äger aktier i något av bolagen.
Citera
2026-03-31, 15:14
Medlem
Som spekulant söker jag numera endast på booli. Ser ingen anledning att använda hemnet längre.

Räcker med att studera hemnets aktiekurs för att inse att deras tid är förbi.
Citera
2026-03-31, 15:33
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Tycker Hemnet är bra, enkelt och roligt att använda. Booli använder jag bara för att se fler och äldre slutpriser. Men det tråkiga med Hemnet är att alla försäljningar inte kommer ut där. Det är väl efter vad säljaren och mäklaren kommer överens om att göra. Så på det sättet är det faktiskt bättre att gå in på varje enskild mäklarfirmas hemsida och titta istället.
Citera
2026-03-31, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av weedclub
Booli är större än Hemnet sett till publicerade objekt. Men du kanske menar att Hemnet har fler besökare?

Booli är hur som helst bättre.
Citera
2026-03-31, 19:45
Medlem
Hemnet är på dekis.. många fastigheter,BRF kanske främst i attraktiva områden säljs rätt av på booli, de tar knappt betalt.
Vissa objekt som ligger länge då lägger mäklarna upp det på Hemnet. Men de har haft monopol länge och perversa arvoden, idag har de säkert sänkt priser.
Aktien har gått åt skogen...
Citera
2026-04-01, 16:28
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Hemnet är enkel att hitta i men har fan så dyra annonser!
Citera
2026-06-01, 21:34
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Ekonomi: övrigt --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem