Citat:
Vad du måste förstå är att en sjukersättning är inte permanent, du kan ända förutsättningarna exakt när du vill genom att bara börja jobb, som exempelvis mina vänner gjorde, bägge två hade hårda whiplashskador, efter drygt 10 insåg dom att sjukersättningen blev för låg, valde o börja jobba, bägge två som egna företagare, ena som osteopat o andra som programmerare, det menas även att deras krämpor inte försvann, men dom kunde lyfta upp sig ordentligt i ersättning till en ny nivå.
Denna tråd handlar om sjukersättning. Sjukpenning som många pratar om i tråden är helt annat.
Sjukersättning är det som för hette sjukpensionär.
Men nuförtiden följs det upp av försäkringskassan med några års mellanrum. Oftast händer inget.
I mitt fall har jag mycket högre sjukersättning än när jag hade sjukpenning.
Sjukersättning är det som för hette sjukpensionär.
Men nuförtiden följs det upp av försäkringskassan med några års mellanrum. Oftast händer inget.
I mitt fall har jag mycket högre sjukersättning än när jag hade sjukpenning.
Det är just vad dom flesta inte förstår, sälla man är så sjuk att man inte klara av o göra något, men dom flesta klarar av o göra annat, det är inte så att livet lägger av bara för man blev sjukpensionär, bästa är o lära sig o inse att man kan plugga undertiden till något annat som mina polare gjorde, sedan göra comeback o få sjukersättningen omvärderar på nytt efter X antal år.
Det är även vad jag förklarar jag gör, jag vill inte ha sjukersättning, jag vill ha sjukpenning som är högre, sjukersättning kan jag ta senare i livet.
Problemet är att folk tror man måste välja sjukersättning, nej o åter nej, varför vill man välja lägre ersättning när den ändå är fri o ändra exakt när man vill?