2026-02-06, 09:16
  #13
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
8 åriga Gabriella utvisas för att hennes pappa tjänar 4000kr för lite!?

Detta gör mig så extremt förbannad!
En familj där båda föräldrarna arbetar och vill bidra till samhället utvisas för att pappan tjänar 4000kr för lite!?

Dessutom är flickan född i Sverige!
Detta visar hur extremt sjukt detta landet är.

När dessa äckliga politiker och rättsväsende låter kriminella, våldtäktsmän, pedofiler få stanna i Sverige för det är synd om dom då de kanske kan råka illa ut i hemlandet 😡

Eller vidriga somalier som förökar sig som råttor och lever på bidrag, genom våra skattepengar!

Då är något jävligt fel när myndigheterna utvisar en hårt arbetande barnfamilj före kriminella och smutsiga bidragsfuskare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8pJ9o/gabriella-8-i-forsbacka-ska-utvisas-till-el-salvador?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Kan det bero på att de som bestämmer i länderna som de kriminella kommer ifrån inte vill ha tillbaka dessa och därför vägrar att ta emot dem?
Citera
2026-02-06, 09:21
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, även om jag föraktar vänstern tror jag inte de medvetet offrar 8 åringar. Det beror på vad jag skrev ovan. Olika instanser, olika bedömningar. När det kommer till jurister vet ju sedan tidigare hur de dömer. Utvisning är omänskligt!
Varför är det "omänskligt"? dumheter, det är inte farligt att växa upp i annat land (sina föräldrars land) även om svenskars exceptionalism verkar få dem/er att tro det. Folk har flyttat för arbete i alla tider, det naturliga är såklart att barn flyttar med sina föräldrar när de flyttar hem eller vidare. Inte mer traumatiskt än alla ungar vars föräldrar skiljer sig och de får ny bosituation eller ungar som flyttar inom landet. Ska alla med en unge hindras från utvisningar kan vi inte göra några utvisningar alls. Att kriminella skulle utvisas; ja, tyvärr har medborgarskap delats ut som flingpaket, onödigt att ge människor svenskt medborgarskap överhuvudtaget.
Citera
2026-02-06, 09:24
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
8 åriga Gabriella utvisas för att hennes pappa tjänar 4000kr för lite!?

Detta gör mig så extremt förbannad!
En familj där båda föräldrarna arbetar och vill bidra till samhället utvisas för att pappan tjänar 4000kr för lite!?

Dessutom är flickan född i Sverige!
Detta visar hur extremt sjukt detta landet är.

När dessa äckliga politiker och rättsväsende låter kriminella, våldtäktsmän, pedofiler få stanna i Sverige för det är synd om dom då de kanske kan råka illa ut i hemlandet 😡

Eller vidriga somalier som förökar sig som råttor och lever på bidrag, genom våra skattepengar!

Då är något jävligt fel när myndigheterna utvisar en hårt arbetande barnfamilj före kriminella och smutsiga bidragsfuskare.

människor som skriker på våra gator om Palestina/Israel och skapar kravaller. Som ser Svenskar som ”otrogna” men våran välfärd ska dom nyttja!

Säger som Emil Haglund sa:
Politikerna borde man hänga frå ett träd!

Länk till artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8pJ9o/gabriella-8-i-forsbacka-ska-utvisas-till-el-salvador?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Vi ska inte ha lönedumpning i sverige.
Citera
2026-02-06, 09:25
  #16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Varför är det "omänskligt"? dumheter, det är inte farligt att växa upp i annat land (sina föräldrars land) även om svenskars exceptionalism verkar få dem/er att tro det. Folk har flyttat för arbete i alla tider, det naturliga är såklart att barn flyttar med sina föräldrar när de flyttar hem eller vidare. Inte mer traumatiskt än alla ungar vars föräldrar skiljer sig och de får ny bosituation eller ungar som flyttar inom landet. Ska alla med en unge hindras från utvisningar kan vi inte göra några utvisningar alls. Att kriminella skulle utvisas; ja, tyvärr har medborgarskap delats ut som flingpaket, onödigt att ge människor svenskt medborgarskap överhuvudtaget.
Ursäkta att det inte framgick jag var ironisk när jag skrev "omänskligt" Tyckte jag var tydlig, men förlåt då!
Citera
2026-02-06, 09:28
  #17
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
8 åriga Gabriella utvisas för att hennes pappa tjänar 4000kr för lite!?

Detta gör mig så extremt förbannad!
En familj där båda föräldrarna arbetar och vill bidra till samhället utvisas för att pappan tjänar 4000kr för lite!?

Dessutom är flickan född i Sverige!
Detta visar hur extremt sjukt detta landet är.

När dessa äckliga politiker och rättsväsende låter kriminella, våldtäktsmän, pedofiler få stanna i Sverige för det är synd om dom då de kanske kan råka illa ut i hemlandet 😡

Eller vidriga somalier som förökar sig som råttor och lever på bidrag, genom våra skattepengar!

Då är något jävligt fel när myndigheterna utvisar en hårt arbetande barnfamilj före kriminella och smutsiga bidragsfuskare.

människor som skriker på våra gator om Palestina/Israel och skapar kravaller. Som ser Svenskar som ”otrogna” men våran välfärd ska dom nyttja!

Säger som Emil Haglund sa:
Politikerna borde man hänga frå ett träd!

Länk till artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8pJ9o/gabriella-8-i-forsbacka-ska-utvisas-till-el-salvador?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Nu kommer ju dock Gabriella troligtvis vara tillbaka i Sverige snart med tanke på vad som står längre ner i artikeln.
Citera
2026-02-06, 09:28
  #18
Medlem
Typiskt Sverige att ömma för kriminella som borde ut ur landet, men vara stenhård mot barn, ungdomar och hårt arbetande invandrare. Väntat.
Citera
2026-02-06, 09:29
  #19
Medlem
Aftonbladet mål är inte att hjälpa denna flicka.

De har mer mål att vi åter igen ska översvämmas av unga män.

Tycker vi borde ge fler kvinnor asyl eftersom de utgör inget hot mot Sverige ,däremot dessa Islamister och brottsliga män och pojkar borde inte vara här.

De tar upp en flicka för det ger mer sympati ,men de flesta unga som kommer till Sverige illegalt är pojkar och män. Dessa länder vi inte vill ha personer från skickar iväg sina pojkar ,inte sina flickor.
Citera
2026-02-06, 09:33
  #20
Medlem
Merwinnas avatar
Från Aftonbladets rubrik skulle man kunna tro att flickan skickas ensam till ett barnhem i El Salvador, men så var det alltså inte. Hon ska flytta hem med sina föräldrar, och det är i sig inget konstigt att en familj från El Salvador flyttar tillbaka till El Salvador. Hon kan med största sannolikhet språket också, för det lär de ha talat hemma.

...och detta med klasskamraterna som sörjer SÅ mycket måste man också ta med en nypa salt. Jag kommer ihåg när jag som barn tvingades - ja TVINGADES, det fanns ingen valfrihet - ut att demonstrera för att en kurdisk familj skulle få stanna kvar i Sverige. Skolan beslutade om demonstrationen. Det var bara det att i verkligheten kände nästan alla att det skulle vara en lättnad att bli av med dessa. Det var en jobbig storfamilj med ett störigt syskon i varje årskurs, och på skolgården höll de ihop och mobbade och plågade andra barn. Så hur Gabriella egentligen är som kompis vet vi inte.

Detta med inkomstregeln tillkom också av en anledning. Det fungerar inte att importera människor till en massa låglönejobb, det är inte lönsamt alls. Det är mycket bättre att de som redan bor här - invandrare och svenskar - får ta de jobben. Varför importera en städare från en annan världsdel, liksom, det blir ju alltid väldigt stora start-up-kostnader när folk ska komma hit som inte kan språket eller kulturen. När det som sagt redan finns arbetslösa som skulle kunna ta städjobbet.

Med detta sagt så är det kanske ändå onödigt att skicka ut dem efter så lång tid som åtta år... men det vettigaste hade varit om de aldrig hade fått stanna här från början.
Citera
2026-02-06, 09:56
  #21
Medlem
Citat:
Och att Silvia, som arbetar som huvudplanerare inom hemtjänsten och tjänar över kravet spelar inte heller någon roll, hennes uppehållstillstånd är knutet till Jonathan.

Det är så mycket byråkratisk röd tejp överallt att man blir mörkrädd. När systemet ska fungera är det bra men allt är inte svart och vitt. Det ska finnas nyanser, undantag, etc. Vi är människor, inte robotar. Varje ärende behöver ses över separat.

Helt fel personer att utvisa ur landet.
Citera
2026-02-06, 10:03
  #22
Medlem
kyrkstockens avatar
Paret sökte asyl på falska grunder, fick avslag.

Istället lyckades de mygla till sig ett arbetstillstånd.

Problemet här är att de inte skickats hem långt tidigare. JA det var dåligt av myndigheterna.
Citera
2026-02-06, 10:15
  #23
Medlem
BombaySaphires avatar
De skulle aldrig ha släppts in i landet från första början.
Citera
2026-02-06, 10:16
  #24
Medlem
Facades avatar
Det är så hemskt och galet.
Vi har mördare från Somalien/Etiopien/Eritrea/Marocco som är en verklig fara i vårat samhälle som vi absolut inte gör någonting åt. Hela deras släkt(er) är enbart en nollinkomst, systembelastning och fara för allmänheten.
Men här har vi en familj som gör rätt för sig dag in dag ut. Dom är en absolut och bidragande del till svenska samhället och så får dom detta.
Skitsamma om du är vänster eller höger - Det Är Fel. Fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in