2026-02-04, 22:45
Medlem
Rumpkorvens avatar
Regeringen vill som bekant rycka medborgarskapen från kriminella. Det finns alltså folk som är emot denna idén. Samtliga är vänsterblivna. Kan inte någon som tycker detta träda fram här så jag får prata lite med dig? Måste fan få veta hur ni tänker..
Citera
2026-02-04, 22:49
Medlem
(FB) Uppgifter: Tidöpartierna vill kunna återkalla gängkriminellas medborgarskap

(FB) S svänger – säger ja till Tidöförslag om indragna medborgarskap för gängtoppar
Citera
2026-02-04, 22:49
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Regeringen vill som bekant rycka medborgarskapen från kriminella. Det finns alltså folk som är emot denna idén. Samtliga är vänsterblivna. Kan inte någon som tycker detta träda fram här så jag får prata lite med dig? Måste fan få veta hur ni tänker..
Att det är farligt att göra lagar där man kan frånta människor medborgarskap.
Citera
2026-02-04, 22:54
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Varför? Vill du ha kvar dem här?
Citera
2026-02-04, 22:57
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Varför? Vill du ha kvar dem här?
Nej. Det går djupare än så. Det är farligt när staten ges för mycket makt över individers rättigheter. Som när man gör regler för att bevaka terrorister och sen avlyssnas hela befolkningen.
Citera
2026-02-04, 22:58
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Om någon är medborgare kan tyvärr ingen annan medborgare frånta denne medborgarskapet. Ingen övertrumfar någon annan.
Citera
2026-02-04, 23:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen

Det är det normala i majoriteten av världen så varför ska Sverige vara ett undantag?
Citera
2026-02-04, 23:01
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Om någon är medborgare kan tyvärr ingen annan medborgare frånta denne medborgarskapet. Ingen övertrumfar någon annan.
Om de är gängkriminella, våldtar och beter sig så ska det kunna gå. Varför älskar du dem ?
Citera
2026-02-04, 23:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Det är ju just detta som regeringen vill ändra (påstår de iaf. än så länge har inte ens ett första lagförslag röstats igenom)
Citera
2026-02-04, 23:05
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Om de är gängkriminella, våldtar och beter sig så ska det kunna gå. Varför älskar du dem ?
Det gör jag inte. Jag tycker att de inte borde ha fått medborgarskap alls. Men nu har de det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är ju just detta som regeringen vill ändra (påstår de iaf. än så länge har inte ens ett första lagförslag röstats igenom)
Javisst, politiker brukar älska att ha sönder lagen.
Citera
2026-02-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Uppdraget skall slutredovisas senast 20 mars så ingår kanske i den förkortade semestern.
Citera
2026-02-04, 23:07
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Det gör jag inte. Jag tycker att de inte borde ha fått medborgarskap alls. Men nu har de det.

Och då ska vi inte göra något åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in