2026-02-03, 20:00
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej, det är jag 'kanske' inte. Och den enda jag slåss emot, är personen som jag var igår.

Du kanske inte slåss mot kött och blod, men du slåss uppenbarligen mot vanföreställningar.
Jag tror du är likadan som blatten du menar. Som en spegelbild. Båda pekar på varandra och säger motsvarande "blatte"
Bättre att inte säga nåt. Döm inte. Om du inte är dömd (under dom)själv.
Samla med Jesus Sonen. Det är Vägen. Frälsning. Liv.
Annars är du ju likadan som "blatten" eller värre.
Name-calling på det sättet kan inte vara bra. Vad är du då? Ska man kalla dig för nåt? Oss.
Kan "blatten" bli lika bra som dig? Vad skulle ni kalla er? Din nya elitgrupp. Kan blatten kvala in i din a-grupp? Det kommer finnas blattar så länge. Du kommer alltid hitta blattar nånstans. Nån som avviker för mycket. Som du ser som främmande eller hot. Av nån anledning.
Det kunde vart mods eller nåt. Om det inte fanns dina älskade blattar. Som gör att du får höra till eliten. Din a-grupp.

Det är lätt att välja ut en grupp som får agera blattar. Det kommer alltid finnas blattar för dig.
Jag skulle vilja veta vad en blatte är. Varför är du inte en blatte? Och varför blatten är blatte.
Blattar är untouchable? Oberörbara. Kommunister? Skit i dem då. Se om ditt eget hus.

Matteusevangeliet 16:18-19 Svenska Folkbibeln (SFB98)
Jag säger dig: Du är Petrus, och på denna klippa skall jag bygga min församling, och helvetets portar skall inte få makt över den. Jag skall ge dig himmelrikets nycklar. Allt vad du binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt vad du löser på jorden skall vara löst i himlen."

Såna här är vi alla. Till syvende och sist.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-02-03 kl. 20:49.
Citera
2026-02-03, 20:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Jag tror du är likadan som blatten du menar. Som en spegelbild. Båda pekar på varandra och säger motsvarande "blatte"
Bättre att inte säga nåt. Döm inte. Om du inte är dömd (under som)själv.
Samla med Jesus Sonen. Det är Vägen. Frälsning. Liv.
Annars är du ju likadan som "blatten" eller värre.
Name-calling på det sättet kan inte vara bra. Vad är du då? Ska man kalla sig för nåt?
Kan "blatten" bli lika bra som dig? Vad skulle ni kalla er? Din nya elitgrupp. Kan blatten kvala in i din a-grupp? Det kommer finnas blattar så länge. Du kommer alltid hitta blattar nånstans. Nån som avviker för mycket. Som du ser som främmande eller hot. Av nån anledning.
Det kunde vart mods eller nåt. Om det inte fanns dina älskade blattar. Som gör att du får höra till eliten. Din a-grupp.

Det är lätt att välja ut en grupp som får agera blattar. Det kommer alltid finnas blattar för dig.
Jag skulle vilja veta vad en blatte är. Varför är du inte en blatte? Och varför blatten är blatte.
Blattar är untouchable? Oberörbara. Kommunister? Skit i dem då. Se om ditt eget hus.

Matteusevangeliet 16:18-19 Svenska Folkbibeln (SFB98)
Jag säger dig: Du är Petrus, och på denna klippa skall jag bygga min församling, och helvetets portar skall inte få makt över den. Jag skall ge dig himmelrikets nycklar. Allt vad du binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt vad du löser på jorden skall vara löst i himlen."

Såna här är vi alla. Till syvende och sist.
Som sagt, vanföreställningar.
Citera
2026-02-03, 20:41
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Som sagt, vanföreställningar.
Jag menar bara.
Petrus är blatte. Blattar är vi allihopa. Deal with it Du är inte märkvärdig tror jag. Vi måste hjälpa folk så de får höra om Jesus. Kanske du hjälper bäst på det här sättet så det får vara som "det ska vara"

Är du en Petrus? En blatte latte.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-02-03 kl. 20:48.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in