2026-02-08, 09:56
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Nja dom bryter mot lagen, man kör med avstängda positionssignaler utöver det båtens kurs och form.
sedan har man en underrättelsetjänst som är samman kopplad med flera länder.

Påstå man bara skjuter en radom båt är att ljuga.

Nej dom bryter inte mot någon lag. Dessutom vad jag har förstått så befinner sig båtarna långt från amerikanskt territorialvatten även om man räknar in Puerto Rico.

Jag påstår att det både är olagligt och omoraliskt att sänka båtarna och dess besättning utan att man har på annat sätt försökt få stopp på dessa först. Hade dessa båtar varit utanför Miami, New York eller annat storstadsområde vid kusten och det funnits misstanke om att båtarna skulle användas som bomber kan jag förstå att man skjuter först.
Citera
2026-02-08, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej dom bryter inte mot någon lag. Dessutom vad jag har förstått så befinner sig båtarna långt från amerikanskt territorialvatten även om man räknar in Puerto Rico.

Jag påstår att det både är olagligt och omoraliskt att sänka båtarna och dess besättning utan att man har på annat sätt försökt få stopp på dessa först. Hade dessa båtar varit utanför Miami, New York eller annat storstadsområde vid kusten och det funnits misstanke om att båtarna skulle användas som bomber kan jag förstå att man skjuter först.
Man måste titta djupare för att se sanningen, man ser det som en väpnad konflikt genom att dom oftast är beväpnade. på så sätt behöver man inte stoppa dessa, man får rätt att skjuta.

Vad vi ser är en förändring i världen, fler o fler terrorister som är verksamma inom egna grupper, vare sig det handlar om en drogkartell eller annan terrorism.

Genom detta behöver man inte fråga vem det är, man följer bara själva handlingen dessa utför, finns heller inga krav att intervjua en terrorist som du även sett med Israel spränger byggnader, planterar explosiva personsökare osv, det är fullt lagligt.
Citera
2026-02-08, 11:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, enfaldiga personer finns det onekligen gott om.

Jag håller inte med dig om din teori om sportfiskare. På vilket sätt skulle just sportfiskare drivas av en så pass stor dödslängtan? Jag kan heller inte se några fiskespön som hänger ut från båten.

Din teori att President Trump skulle vara någon sorts rasist får du ta i en annan tråd. Jag tror dock att detta inte håller då han uppenbarligen har en kubansk person som utrikesminister, en irländare som hälsominister och en afrikan som rådgivare kring statliga nedskärningar.
Det är fakta och en jämförelse med att det finns ovanligt korkade människor.

Inte heller kan du veta om det finns fiskespön i båten, alla visar dom inte för alla.

Sen såg jag det var något prat om inkomster, du försöker väl inte inbilla dig det finns de som har gott om pengar också och deras existens?

Och en till, bara ute och nöjesåka ser jag dagligen på sommaren vid våra sjö, men alla måste vara drogsmugglare
Faktiskt oerhört obegåvat att inbilla sig, att någon har varit, så svaret endast kanske, och för de inte ens bryr sig om att kolla efter.
Och vittnen dödar dom.
Citera
2026-02-08, 12:02
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Tillvägagångssättet får man väl se som högst kontroversiellt, att förstöra egendom och ta andra staters medborgares liv på deras eget, eller internationellt territorialvatten.

Om det har tagits tester kring båtvraken vet jag inte, men jag tror inte att det rör sig om fiske- eller fritidsbåtar. Vanliga fiskare har inte den typen av båtar med dubbla stora motorer.
Man kan ju fråga sig varför det säljs så starka motorer om det är lagligt att mörda båtägare med snabba båtar.
Varför inte avrätta alla som köper motorer äver 30hk t.ex, finns ju ingen rimlig anledning att åka så snabbt om man inte smugglar knark eller,,,
Citera
2026-02-08, 12:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Man kan ju fråga sig varför det säljs så starka motorer om det är lagligt att mörda båtägare med snabba båtar.
Varför inte avrätta alla som köper motorer äver 30hk t.ex, finns ju ingen rimlig anledning att åka så snabbt om man inte smugglar knark eller,,,
Jadu, varför köper folk motorstarta båtar för, antar för det är roligt.
Och i denna lilla pöl där jag bor 10x3km, där åker de V8r.

Varför avrätta, varför inte stoppa och påvisa hur det är med smugglingen om den är så stor som det påstås.
För nu ser man just bara avrättningen, och den berättar att man inte tagit reda på något.
Och sure, det är väl fullt möjligt att någon av dessa har just varit en smuggelbåt.
Men man är bra korkad om man inbillar sig alla är och helt utan att veta.
Och sen sitter man i trådar om hur man ska ge bevis för donalds pedofili/sexa med minderåriga.
Verkar som dessa individer har olika regler för samma sak och bevis.(Men i fascismen är det standard att göra så, och de inbillar sig ingen skulle märka det.)
Citera
2026-02-08, 14:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är fakta och en jämförelse med att det finns ovanligt korkade människor.

Inte heller kan du veta om det finns fiskespön i båten, alla visar dom inte för alla.

Sen såg jag det var något prat om inkomster, du försöker väl inte inbilla dig det finns de som har gott om pengar också och deras existens?

Jag har gett dig flera anledningar till att det knappast rör sig om vanliga civila båtar.

Nu ska jag tala om en sak för dig, så håll i dig riktigt hårt, för du kommer att bli högst förvånad - vanliga människor är inte beredda att riskera sina liv för en fisketur eller nöjestur med båt.

Sedan tror jag inte du riktigt har förstått vad Venezuela av idag är för sorts land. Det är brist på det mesta, däribland bränsle.

Citat:
Och en till, bara ute och nöjesåka ser jag dagligen på sommaren vid våra sjö, men alla måste vara drogsmugglare

1. Nu används inte svenska sjöar till att smuggla narkotika. Eller menar du att kokain produceras i Gränna och skeppas till Jönköping?

2. En stor del av den amerikanska flottan befinner sig inte i närheten av svenskt vatten och beskjuter alla båtar som de anser smugglar kokain.
Citera
2026-02-08, 15:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag har gett dig flera anledningar till att det knappast rör sig om vanliga civila båtar.

Nu ska jag tala om en sak för dig, så håll i dig riktigt hårt, för du kommer att bli högst förvånad - vanliga människor är inte beredda att riskera sina liv för en fisketur eller nöjestur med båt.

Sedan tror jag inte du riktigt har förstått vad Venezuela av idag är för sorts land. Det är brist på det mesta, däribland bränsle.

1. Nu används inte svenska sjöar till att smuggla narkotika. Eller menar du att kokain produceras i Gränna och skeppas till Jönköping?

2. En stor del av den amerikanska flottan befinner sig inte i närheten av svenskt vatten och beskjuter alla båtar som de anser smugglar kokain.
Dina anledningar ändrar inte att det inte alls behövt vara smuggelbåtar.

1 Det berättar att det finns stora båtar som används som fiskebåtar.
Men ärligt talat, försökte du inbilla dig jag pratade om smuggling i denna insjö?
För om så, så inser jag att du är på så låg nivå att det blir menlöst istället, så antar du bara försökte göra dig lustiga, för annars är det illa.

2 Jaså, amerikanska flottan finns inte nära denna svenska insjö.
No kidding, du måste skoja, kan ju aldrig vara sant det du säger att de inte är där
Varför dumförklarar du dig?

För allt det är, det är ett exempel på att det är inte alls enligt dina generaliseringar.

Också fascinerande du inbillar dig den fattiga arbetaren skulle köpa stora båtar får djuphavsfiske
Hur inbillade du dig det var dom vi pratade om som hade stora båtar?

En sak som är ett stort problem, det är att de inte ens kollar efter om det är fiskebåt, nöjeskörning eller drogsmugglare.
Och förhör är ju inte aktuellt heller, för de dödar överlevare på detta.
Citera
2026-02-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En sak som är ett stort problem, det är att de inte ens kollar efter om det är fiskebåt, nöjeskörning eller drogsmugglare.
Och förhör är ju inte aktuellt heller, för de dödar överlevare på detta.

1. USA har väl typ hintat vid något tillfälle om att de haft identitet på smugglare.
I Venezuela hade dom väl insiders enligt en del, det kan väl dom ha här också?

2. Hur vet vi att de inte har tagit överlevare? Det kan ju helt enkelt vara så att filmer på smugglare som fångas utan fet explosion inte släpps till msm. mystery solved...
Citera
2026-02-10, 02:02
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systernbolaget

2. Hur vet vi att de inte har tagit överlevare? Det kan ju helt enkelt vara så att filmer på smugglare som fångas utan fet explosion inte släpps till msm. mystery solved...
De enda defacto drog smugglarna (ubåten) valde usa att skeppa tillbaka till Ecuador utan rättegång för att de skulle hålla käften om krigsbrotten som usa begått. Talar väl emot Usas krig mot droger, när man inte ens vill åtala misstänkta.

https://www.bbc.com/news/articles/cn97vl7vy7xo

Jag tror att även den mest inbitna maga supporter är rätt less på Trump cirkusen. Men att de inte för sitt livs skull vågar medge det av nån inbillad skamkänsla. För har man dedikerat snart 10 års hopp på att en dement gubbe ska "rädda västvärlden" och han istället tar emot mutor till höger och vänster, så svider det rejält varje gång man tänker på det.
Citera
2026-02-10, 07:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systernbolaget
1. USA har väl typ hintat vid något tillfälle om att de haft identitet på smugglare.
I Venezuela hade dom väl insiders enligt en del, det kan väl dom ha här också?

Även om vi leker med den tanken att det är en smuggelbåt, så är ju det inte ens säkert de har droger just då.
Eller ens att drogsmugglarna kör båten, kanske det är en helt annan ägare som gör.
Men när man inte har kollat så är det bara ett godtyckligt avrättande och inget annat.
Med det säger jag inte att alla inte skulle kunna vara smuggelbåtar med droger, men det tragiska är när vissa försöker inbilla sig själva alla har varit smuggelbåtar med droger.
Det är då man vet om att agendan är här, som är helt ointresserad faktisk fakta.
Och att dom sen skjuter mer på en redan söndrig båt och för döda resten.
Ja, det är då man vet att man har med fascism och göra, och för att döda vittnen så de inte skulle kunna vittna.

2 Är det svart och vitt?
För inte hävdat att de dödat alla vittnen, dock har dom dödat vittnen och när båten varit helt oskadliggjord och det berättar ALLVARLIGA fel här.
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
De enda defacto drog smugglarna (ubåten) valde usa att skeppa tillbaka till Ecuador utan rättegång för att de skulle hålla käften om krigsbrotten som usa begått. Talar väl emot Usas krig mot droger, när man inte ens vill åtala misstänkta.

https://www.bbc.com/news/articles/cn97vl7vy7xo

Jag tror att även den mest inbitna maga supporter är rätt less på Trump cirkusen. Men att de inte för sitt livs skull vågar medge det av nån inbillad skamkänsla. För har man dedikerat snart 10 års hopp på att en dement gubbe ska "rädda västvärlden" och han istället tar emot mutor till höger och vänster, så svider det rejält varje gång man tänker på det.
Det är ju också så fascismen fungerar, brott sina egna gör är inga brott alls.(Såklart några kämpar nog med den, då de redan vet att donalds är svårt korrupt och gjort galet mycket brott.)
Men de fortsätter och låtsas ändå.

Intressant att de verkar släppt och inte åtalat.
Men har dom annars ens haft överlevare?
Dock det mest pinsamma är att de skjuter på redan oskadliggjord båt och hur de klamrar sig fast i vrakdelar för sitt liv och så avslutar USA med att bara döda dom ändå.
Citera
2026-02-10, 08:18
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akihabara
Ser inte att det gör någon skillnad?

1. Det är inte amerikansk jurisdiktion
2. Avrättning utan rättegång är i strid med internationell lag (och även amerikansk, även om den inte är tillämplig)

Av någon anledning kommer USA (och judarna) alltid undan med sådant, medan man skriker sig fördärvad så fort någon annan gör sådant.

Man får räkna på i siffror med hur många amerikaner dör som resultat av att en knarkbåt lyckas ta sig fram och leverera godset.

Hur många amerikanska liv räddar man om man sänker en knarkbåt?

Har man det perspektivet likt en krigssituation så blir det motiverat.

Vad gör en vänstermänniska i samma situation?

Gapar och tittar på hur tusentals ton med knark flödar in i landet och avrättar amerikaner?

Då är det väl bättre med någon som gör ett seriöst försök att angripa problemen snarare än att likt vänstermänniskor slicka olika knarkbaroners rövhål? Inte sant?
Citera
2026-02-21, 07:24
Medlem
Om det inte var knarkbåtar. Vad var det för båtar?

Man kan tänka sig att familjemedlemmar till fiskarna borde protestera, och det har de gjort också.
Några har blivit intervjuade, såhär låter det:

The last time Carranza's family heard from the fisherman, he had hopped a bus from Santa Marta to La Guajira, where word had spread of a large — and lucrative — school of fish along the coast. According to local media reports, Carranza telephoned his eldest daughter Zaira before setting sail.

He warned her that he might be without communication for a while. It is not unusual for fishermen to spend days on the waves, chasing billfish and other big game.

"Zaira, I'm going fishing now. I'm going to be out of contact," his daughter remembers him saying, according to reporting from RTVC Noticias. Neither his family nor his friends heard from him again.

Local news outlets have reported that Carranza was accused in 2016 of stealing weapons from a Santa Marta police station.

https://www.aljazeera.com/news/longform/2026/1/16/inevitably-difficult-inside-a-familys-fight-against-the-us-boat-strikes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in