2026-01-31, 21:54
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boys
Finns så många fördelar med att legalisera cannabis så det är märkligt hur lite intiativ som finns till att debattera FÖR cannabis.

När legaliseras cannabis egentligen? Gick rykten om att cannabis skulle legaliseras redan år 2023.
Nu är det år 2026 och det ekar fortfarande tomt i lådan.
I Tyskland så började allt med en debatt och nu är Tyskland i full gång med att avkriminalisera cannabis fullt ut.

Hur kan vi göra för att till Sveriges fördel sprida vidare information samt uppmärksamhet om att legalisera cannabis?

I full gång? Tyskland har inte bara avkriminaliserat, cannabis är legaliserat sedan snart två år tillbaka. Du får hänga med i svängarna.
Citera
2026-01-31, 22:01
Medlem
Citat:
Finns så många fördelar med att legalisera cannabis så det är märkligt hur lite intiativ som finns till att debattera FÖR cannabis.

När legaliseras cannabis egentligen? Gick rykten om att cannabis skulle legaliseras redan år 2023.
I Tyskland så började allt med en debatt och nu är Tyskland i full gång med att avkriminalisera cannabis fullt ut.

Hur kan vi göra för att till Sveriges fördel sprida vidare information samt uppmärksamhet om att legalisera cannabis?

Vi kan legalisera Cannabis, fine för min del. Vi får dock samtidigt parera med utökade drogkontroller i samband med bilkörning. Hittar man minsta spår så rycker kortet och ny uppkörning.

Hade varit bra om man införde nån typ utav motbok som vi hade på alkohol tidigare. Så det blir lätt att spåra vilka det är som röker. Sen får man såklart samköra det registret med transportstyrelsen och diverse andra register där det inte är lämpligt att ha spår av droger i sig.
Citera
2026-01-31, 22:02
Medlem
DonLatinos avatar
När horgubbarna dör. Typ som 90% av användarna är i denna tråd. Gubbar utan verklighetsförankring. De äter upp allt som media trycker ner i halsen på folk. De tror också på ologiska konspirationsteorier, och att det inte finns några dåliga poliser. Vi får hoppas ni +45are dör fortare.
Citera
2026-01-31, 22:06
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Ligger mycket i det där. Det är en helt annan nivå på hemlösa, junkies, knarkare, slödder och vinddrivna existenser som lever på gatorna i Tyskland. Framför allt då i de stora städerna som du nämner. Berlin och Hamburg är rena skräckexemplen. Det ligger även i deras kultur - alltså att dessa "inslag" i gatubilden har normaliserats och blivit socialt accepterade. Slöddret som lever på gatan (samtliga drogmissbrukare) lever detta som livsstil, precis som deras olycksbröder gör i USA).

Så ja, Tysklands liberala alkohol- och drogpolitik får konkreta och synbara konsekvenser.

Men ändå tycker jag det är för strikt i Sverige. Vi skulle ha Danmarks modell. Ett mellanting.

Det där med "våldsamma gatukonflikter" i Tyskland känner jag dock inte igen. De har inte mer sånt än vi, och det är alltid arab- och negerslödder som är inblandade.

Det ligger ganska lite i det. Jag har bott i Hamburg rätt många år, långt innan cannabis blev legaliserat. Det är ingen som helst skillnad på två år innan legaliseringen och två år efteråt. Det finns områden jag aldrig skulle sätta min fot i, varken innan eller efter legaliseringen. De problem som Hamburg och många andra tyska städer har är på intet sätt cannabisrelaterade.
Citera
2026-01-31, 22:09
Medlem
Citat:

Fördelar? För lata hippies att röka i soffan utan risk för problem?

Supersunkigt.
Citera
2026-01-31, 22:14
Avstängd
Citat:
Du är alltså en typisk nybörjare. Första gången känner man inget av och sedan ska gräset vara av bra kvalitet också för att det ska kännas av.

Är du helt pantad jag hade de bästa som sålde på den tiden, jag hade ett liv och tycker du också ska skaffa dig ett jävla pundare!
Citera
2026-01-31, 22:23
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Att cannabisen blir starkare är nog fullt möjligt, fortfarande noll dödsfall.

Det farligaste här är alla syntetiska cannabinoider i form av Spice, HHC, THCNM som folk använder sig av istället för det inte syns på urinprov för de inte vill riskera att förlora körkort, jobb och vårdnad av barn.

Jag säger inte emot dig i det. Men de nya styrkorna har visat sig vara ett problem där de får säljas fritt. Tyskland har ju en "mogen" mellanväg för cannabis nu. Semestrade där i somras, det var trevligt. Röker själv inte (längre, förut hände det) och det sköttes snyggt, städat folk i alla åldrar från 20 och uppåt som avslutade middagen med en joint. Eller njöt en på stranden.
Citera
2026-01-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Sverige kommer såklart inte att legalisera cannabis.

Länder som förbjuder naturen är allt annat än av godo !
Citera
2026-01-31, 22:37
Medlem
Symptms avatar
hade varit kul om det blev lagligt för att se hur arga alla flashbackkrigare blev som inte kunde tolerare att det nu var lagligt lol, kul att se hur folk måste inse att dom tillslut måste acceptera läget och hålla käften
Citera
2026-01-31, 22:38
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det finns många nackdelar med en legalisering också. Varenda haschrökare jag känner har mentalt stannat på en 13-årings nivå. Det var också vid den åldern de började röka på.

Att ha Tyskland som en förebild är inget jag rekommenderar i det här fallet.

Säger mer om vilka du väljer att umgås med än hur cannabisbrukare beter sig. Jag har träffat doktorer, advokater, ekonomer och ingenjörer som brukar.
Citera
2026-01-31, 22:38
Medlem
Hur tänker du? Lagligt?
I Sverige aldrig, i andra länder så de finns väl redan länder där de är lagligt.
Men jag tror du menar sverige och då är de aldrig som gäller.
Citera
2026-01-31, 22:54
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Vi kan legalisera Cannabis, fine för min del. Vi får dock samtidigt parera med utökade drogkontroller i samband med bilkörning. Hittar man minsta spår så rycker kortet och ny uppkörning.

Hade varit bra om man införde nån typ utav motbok som vi hade på alkohol tidigare. Så det blir lätt att spåra vilka det är som röker. Sen får man såklart samköra det registret med transportstyrelsen och diverse andra register där det inte är lämpligt att ha spår av droger i sig.

Problemet med det är att cannabis är fettlösligt och man kan hitta spår i flera veckor efteråt. Men jag håller med dig i att ingen ska köra påverkad, oavsett drog. Är för legalisering själv men Sverige är ett extremt land och tror aldrig det kommer hända. Vi är extremt liberala i vissa avseenden som att barn ska byta kön men att äta en space cake en fredagkväll kan sabba hela ens framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in