Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-08, 16:31
  #1
Medlem
WeeMaans avatar
Som topic lyder.
Hur gamla var ni när ni tog det stora steget till IV missbruk?
Samt hur har det gått för er?

Må väl // WeeMaan
Citera
2006-09-08, 19:10
  #2
Medlem
Porrpojkes avatar
Porrpojke fick smaka på denna gudabenådade substans genom en kanyl vid 18 årsålder...delade på en 5:a pulver med en polare den natten o minns att jag mådde underbart...lyssnade på "Billy" med GT...sen dess har det rullat på såfort tillfälle getts...har slagit sällskap med en tjackhynda nu som fixat-trixat o styrt dom senaste 3 veckorna...sovit 4 nätter under den tiden men kliver av i dag eftersom jag själv inte har fått en krona från F-kassan sen den 22 Juni o soc avslog min ansökan rakt av, fick iofs 744kr i form av en matrekvision som jag handlade div basvaror för. Ska på möte med beroendeenheten på tisdag o det lutar åt behandlingshem för Porris vilket jag inte ser fram emot...men men, blir säkert bra...hur gammal var du själv killen?
Citera
2006-09-08, 21:28
  #3
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Porrpojke fick smaka på denna gudabenådade substans genom en kanyl vid 18 årsålder...delade på en 5:a pulver med en polare den natten o minns att jag mådde underbart...lyssnade på "Billy" med GT...sen dess har det rullat på såfort tillfälle getts...har slagit sällskap med en tjackhynda nu som fixat-trixat o styrt dom senaste 3 veckorna...sovit 4 nätter under den tiden men kliver av i dag eftersom jag själv inte har fått en krona från F-kassan sen den 22 Juni o soc avslog min ansökan rakt av, fick iofs 744kr i form av en matrekvision som jag handlade div basvaror för. Ska på möte med beroendeenheten på tisdag o det lutar åt behandlingshem för Porris vilket jag inte ser fram emot...men men, blir säkert bra...hur gammal var du själv killen?

Du var iallafall myndig, det är en förutsättning för att få injicera narkotika tycker jag.
Själv var jag dock 16 när tjacket flödade in i mitt armveck, vet ej om det var rena verktyg och det var en blatte jag träffat tidigare på kvällen som slog den i mig. Jag minns att det var en sval natt i någon av sthlms bakgator, blatten som fick äran att sätta jungfrun på mig bjöd jag hem och sedan "råkade" han ta med sig en datorskärm och lite annat smått och gått med sig när han for.
Trevlig kille, träffade dock han alldrig efter det
Citera
2006-09-09, 02:44
  #4
Medlem
Ralf2s avatar
Första silen tog jag nog när jag var ca 18 år. Det blev lite av en besvikelse, eftersom jag tog på tok för lite tjack. Senare kom man på att man behövde ta lika stor mängd när man skjöt som när man bombade, och då blev det betydligt trevligare!

Har inte hänt nåt speciellt sen dess. Injicerar rätt sällan, och när jag ändå gör det så blir det bara första dosen jag skjuter.

Jag kan dock märka ibland om man nyligen tog en sil, att man kan ligga i sängen på natten när man ska sova, och så börjar man tänka på hur det känns att sticka in en kanyl i armen, man tänker sig hur man får svar osv. Då är det som om reptilhjärnan tar över lite, och man börjar ligga och vrida och vända sig i sängen, och hjärtat börjar bulta osv. Ännu en anledning för min del att inte ta det så ofta, det märks ju att det är extra beroendeframkallande.
Citera
2006-09-09, 05:20
  #5
Medlem
lyckofeens avatar
Ja asså jag va faktist 18 när ja fick min första, me vaket...men ja, tycker nog att ja kunnat vänta ett tag till...eller ja menar sku ha varit bra om ja inte testat de över huvudtaget. Men gjort e gjort o kommer aldrig mer igen som mamma brukade säga....
Sen hur de går för mej då...hmm ja du, de borde väl alla här veta om nån kollat tråden vem går på tjack jusst nu! Ja, asså jag e en periodare ibland så e ja duktigt nere i skiten men sen lyckas ja skärpa till mej lite, men innan ja vet ordet av så sitter ja där igen...men va kan ja göra?? lifes sucks! get used to it....
Citera
2006-09-09, 14:32
  #6
Medlem
WeeMaans avatar
Ja tror ja ljög för er faktiskt, jag hade fyllt 17 innan jungfrun slank ner!
Fyllt år en vecka eller 2 före jag tog det korkade steget att börja IVa tror jag..
Måste forska lite i det där
Citera
2006-09-09, 14:42
  #7
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralf2
Första silen tog jag nog när jag var ca 18 år. Det blev lite av en besvikelse, eftersom jag tog på tok för lite tjack. Senare kom man på att man behövde ta lika stor mängd när man skjöt som när man bombade, och då blev det betydligt trevligare!

Har inte hänt nåt speciellt sen dess. Injicerar rätt sällan, och när jag ändå gör det så blir det bara första dosen jag skjuter.

Jag kan dock märka ibland om man nyligen tog en sil, att man kan ligga i sängen på natten när man ska sova, och så börjar man tänka på hur det känns att sticka in en kanyl i armen, man tänker sig hur man får svar osv. Då är det som om reptilhjärnan tar över lite, och man börjar ligga och vrida och vända sig i sängen, och hjärtat börjar bulta osv. Ännu en anledning för min del att inte ta det så ofta, det märks ju att det är extra beroendeframkallande.

Hur klarar du att hålla på snorta och bomba om du är bekant med IVandets effekter?
Visst har jag gått över till att bomba från att skjuta under en några månaders period, men det var mest för att jag gjorde samhällstjänst och ville vara lagom tjackad hela dagen. Varje dag.
Kan tilläggas att jag gjorde många extratimmar, dom måsta säga till på skarpen att jag skulle fara hem och sluta jobba ett antal gånger. Springa runt med en röjsåg på en prästgård, det var tider det
Fanns inte ett träd kvar på prästgården efter mina bravader dock, istället för att "luckra upp" lite så rensade jag slätt
For några av hans äppelträd och dylikt på köpet som inte var så uppskattat men fick toppbetyg av dom iallafall på grund av min entusiasm och arbetsvilja.
Citera
2006-09-09, 15:51
  #8
Medlem
Ralf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Hur klarar du att hålla på snorta och bomba om du är bekant med IVandets effekter?

Visst är det jäkligt härligt, men jag har ganska bra disciplin på mig själv. Sedan tycker jag att det är ett litet bök med att skjuta, man ska bereda lösningen, filtrera, tvätta armen, hitta svar osv. Ganska bekvämt att bara kunna göra en snabb bomb och svälja. Också därför jag bara brukar skjuta första dosen, när jag sen blir tjackad har jag inte tid att hålla på skjuta, då är jag upptagen att pillra sönder grejer osv .

Men jag måste erkänna att frekvensen av skjutandet steg medans jag hade fenmetrazin, det gav ju en sån sjujävla kick när man skjöt det.
Citera
2006-09-09, 17:37
  #9
Avstängd
Herr Papavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Hur klarar du att hålla på snorta och bomba om du är bekant med IVandets effekter?
Visst har jag gått över till att bomba från att skjuta under en några månaders period, men det var mest för att jag gjorde samhällstjänst och ville vara lagom tjackad hela dagen. Varje dag.
Kan tilläggas att jag gjorde många extratimmar, dom måsta säga till på skarpen att jag skulle fara hem och sluta jobba ett antal gånger. Springa runt med en röjsåg på en prästgård, det var tider det
Fanns inte ett träd kvar på prästgården efter mina bravader dock, istället för att "luckra upp" lite så rensade jag slätt
For några av hans äppelträd och dylikt på köpet som inte var så uppskattat men fick toppbetyg av dom iallafall på grund av min entusiasm och arbetsvilja.

Samma sak för mig, jag föredrar att skjuta tjacket, men det tas både bomber och näsor också.

Oftast så snortar jag i sällskap med andra människor, tycker att det känns pundigt att fippla med sprutor osv. i sällskap där ingen annan gör det.

Min åsikt har alltid varit att man inte ska skylta med sina ovanor
Citera
2006-09-09, 21:51
  #10
Medlem
Trollishs avatar
Tror jag var runt 18 år gammal men har skjutit väldigt lite.
Och nu för tiden så skjuter jag inte alls mest pga märken och har stilat mig lite gran.
Citera
2006-09-10, 01:45
  #11
Avstängd
giFFs avatar
Tur att man har lite sprutfobi! Jag kan testa i princip allt, bara det inte är "sprutan i armen" ändå.

Fobiet får man väl stärka och se som positivt
Citera
2006-09-10, 06:08
  #12
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giFF
Tur att man har lite sprutfobi! Jag kan testa i princip allt, bara det inte är "sprutan i armen" ändå.

Fobiet får man väl stärka och se som positivt

Samma här, sprutan i armen är bara för mycket.
Kommer aldrig göra det ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback