Citat:
Ursprungligen postat av
Ballooong
Du frågar alltså hur du ska utföra ett bedrägeri på min bekostnad där du vill få bidrag trots att du jobbar?
Du gräver ett djupare hål. Försiktig, det kan göra dig
återbetalningsskyldig för allt tidigare med en ännu högre skuld och även andra juridiska problem.
Betala av skulden? Sett till räntan så lär det vara en av de allra bästa investeringarna du kan göra
Vad du frågar om nu är raka motsatsen. Du frågar hur du kan ta ett lån där straffvärdet sett till risk nog är betydligt dyrare än ett klassiskt lån.
De anpassar väl givetsvis bidrag efter betalningsförmåga? Ärligt talat så tror jag inte att du behöver begå bedrägeri. Är det något de har sagt själva? Att du inte får betala av din skuld? Det tvivlar jag startkt på.
Det kan väl inte bara vara jag som har hört om ränta-på-ränta-effekten?
Jag vill såklart inte begå bidragsbrott. Jag vill göra rätt för mig.
Hyran är det viktigaste men jag har hamnat i en loop där jag ligger efter med den senaste hyran.
Det jag i första hand tänkte är om nån har tips på nån form av stiftelse eller liknande som kan hjälpa med hyran.
Med alla utgifter så har jag ca 1500 kr kvar till mat. Så det är svårt att spara ihop den summan.
Jag har inte frågat dem om det finns ett undantag när det kommer till hyran men det ska jag göra. Väldigt bra tips, tack så mycket.
Jobbet jag har nu är på timmar men jag söker jobb hela tiden för att få till en heltids.
Pinsamt nog ville varken Burger King eller Donken ha mig och jag söker städjobb t.ex. Jag är inte kräsen.