2026-01-24, 23:44
  #13
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
När din fru, mamma eller vilken kvinna som helst drar igång sitt feministiska tjat, är det verkligen lönt att debattera mot henne?

George Orwell sa:


Det stämmer verkligen. När kvinnor har fått sig en idé om hur de tycker att saker och ting är, då är de helt låsta på den grejen och har ingen förmåga att ändra sig. Det är ingen mening att övertyga dessa om du inte har en hel armé av närstående som tycker precis tvärt om. De följer alltid det som tycks vara mest acceptabelt inom sina kretsar. Ingen egen förmåga att tänka.

Videon nedan illustrerar detta:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPifLZu63Kw

Jag själv ändrar åsikter konstant och hela tiden eftersom jag är relativt öppensinnad. Jag identifierar inte mig med något parti då jag tycker alla har signifikanta defekter.

När min fru eller tidigare partners har dragit igång något feministiskt tjat har jag alltid låtsas hålla med dem för att få tillgång till deras sköte. Att vara så manipulativ som möjligt runt kvinnor är en nödvändighet enligt mig. Bara säga något och sedan göra precis tvärtom.

Möter man däremot män kan man ha en trevlig stund och debattera utan att någon blir helt galen för att du inte tycker som dem. Vi tar inte saker på för stort allvar.

Är det meningslöst att debattera mot kvinnor eftersom deras trångsynthet inte möjliggör en ändring av åsikt?

(Mod kan flytta tråden om den inte passar här)
Tanten säger ju "om man granskar partiet nog så skulle man hitta saker". Varför frågar inte reportern vad detta är för saker hon menar? De hon intervjuar är helt vanliga sossar som inte kan någonting om politik. De har lärt sig att de ska kasta ur sig saker som "fascist" och "rasist", men de kan inte redogöra för varför. Därför måste reportern fråga följdfrågor för att sätta dem på pottkanten.
Citera
2026-01-24, 23:51
  #14
Medlem
HerrTragisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Kvinnor kan tyvärr inte tänka logiskt så det känns bortkastat att försöka övertyga.

Det krävs ärlighet för att tänka logiskt. Ärlighet är en bristvara hos män. Något även TS visar i trådstarten.

Citat:
Ursprungligen postat av negern99
När min fru eller tidigare partners har dragit igång något feministiskt tjat har jag alltid låtsas hålla med dem för att få tillgång till deras sköte. Att vara så manipulativ som möjligt runt kvinnor är en nödvändighet enligt mig. Bara säga något och sedan göra precis tvärtom.
Citera
2026-01-24, 23:51
  #15
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Du ska göra som katten här:

https://www.youtube.com/shorts/OjZixcf4-zI
Citera
2026-01-25, 00:00
  #16
Medlem
Ja, i princip. Personangrepp och härskartekniker är i regel allt de har att komma med.
Citera
2026-01-25, 00:25
  #17
Medlem
Fantens avatar
Tycker att det låter rätt kärringaktigt att byta åsikt stup i kvarten.
Citera
2026-01-25, 00:35
  #18
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Tycker att det låter rätt kärringaktigt att byta åsikt stup i kvarten.
Man ska stå för sin sak tills någon annan har ett argument som är starkare än ditt argument. Då måste man ju kunna byta åsikt? Hur ska man annars utvecklas? Du är orubblig trots att den du pratar med drar upp fakta som motsäger din åsikt?
Citera
2026-01-25, 00:47
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
När din fru, mamma eller vilken kvinna som helst drar igång sitt feministiska tjat, är det verkligen lönt att debattera mot henne?

George Orwell sa:


Det stämmer verkligen. När kvinnor har fått sig en idé om hur de tycker att saker och ting är, då är de helt låsta på den grejen och har ingen förmåga att ändra sig. Det är ingen mening att övertyga dessa om du inte har en hel armé av närstående som tycker precis tvärt om. De följer alltid det som tycks vara mest acceptabelt inom sina kretsar. Ingen egen förmåga att tänka.

Videon nedan illustrerar detta:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPifLZu63Kw

Jag själv ändrar åsikter konstant och hela tiden eftersom jag är relativt öppensinnad. Jag identifierar inte mig med något parti då jag tycker alla har signifikanta defekter.

När min fru eller tidigare partners har dragit igång något feministiskt tjat har jag alltid låtsas hålla med dem för att få tillgång till deras sköte. Att vara så manipulativ som möjligt runt kvinnor är en nödvändighet enligt mig. Bara säga något och sedan göra precis tvärtom.

Möter man däremot män kan man ha en trevlig stund och debattera utan att någon blir helt galen för att du inte tycker som dem. Vi tar inte saker på för stort allvar.

Är det meningslöst att debattera mot kvinnor eftersom deras trångsynthet inte möjliggör en ändring av åsikt?

(Mod kan flytta tråden om den inte passar här)

Du har alltså helt låsta åsikter mot feminism. Då kanske du kan försöka att vara lite ödmjuk och börja tänka att kvinnirna du har omkring dig är låsta i sina åsikter om feminism. Ni är samma skrot och korn i er låst-het kan man säga.
Citera
2026-01-25, 00:48
  #20
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Man ska stå för sin sak tills någon annan har ett argument som är starkare än ditt argument. Då måste man ju kunna byta åsikt? Hur ska man annars utvecklas? Du är orubblig trots att den du pratar med drar upp fakta som motsäger din åsikt?
Det beror helt på vad vi pratar om. Om det är en faktabaserad fråga så är det ju inte argumenten i sig som avgör, utan om premisserna är korrekta. Då är det självklart att man ska kunna ändra sig.
Men att 'ändra åsikt konstant' är något helt annat - det signalerar inte öppenhet, det signalerar att man inte har någon egentlig värderingsgrund alls.

Ta musik som exempel: du kan ge mig världens bästa argument för varför jag borde älska Dream Theater, men om jag inte gillar musiken så spelar argumenten ingen roll. Det är en preferens, inte en logisk slutsats.

Och i TS:s fall handlar det uppenbart om värderingar och politik. Där är det helt normalt att två personer kan ha hur bra argument som helst men ändå inte landa på samma plats, för man utgår från olika grundsyn.

Så nej — jag är inte orubblig. Men jag byter inte åsikt bara för att någon pratar övertygande. Det måste finnas något verkligt att bygga på.
Citera
2026-01-25, 01:13
  #21
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
SD-kvinnor är tyvärr WT. De snyggaste kvinnorna återfinns på den vänstra planhalvan.
Det finns alltid undantag.
Citera
2026-01-25, 01:25
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, det är inte möjligt. Kvinnor kan inte skilja mellan sak och person.

Oj lite grov generalisering.
Handlar nog om att vissa människor inte kan diskutera.
Ofta är det nått ämne .typ invandring.femenism.politik.
Moralfrågor.lika bra att låta blir .det leder bada till att man blir arg.dessutom att diskutera handlar inte om att vinna
Citera
2026-01-25, 02:39
  #23
Medlem
Flaskpostenss avatar
Debattera aldrig med en kvinna som inte sväljer och säger "tack pappa" efteråt
Citera
2026-01-25, 06:16
  #24
Medlem
busy-signals avatar
TS, det verkar på ditt inlägg som att du tror att debattera är samma sak som att diskutera i största allmänhet?
Det trodde jag också ärligt talat, en bra bit upp i vuxen ålder tyvärr. Idag tycker jag att "debatt" är en konstgjord diskussionsform, som främst är till för publiken.
Men nej, det är sällan lönt att försöka "vinna" en vanlig diskussion heller, oavsett kön på motparten. Men särskilt inte med kvinnor.

Jag försöker förhålla mig ungefär som till en tonåring, eller en katt för den delen. För om katten tigger mat så kan den lika gärna vara uttråkad eller vara utsvulten på uppmärksamhet, som att den är hungrig.
Då blir det rätt självklart att inte dra igång en föreläsning bestående av välartikulerade debattargument. Även om man inte är världens tankeläsare.

Sen har jag inte varit på banan på flera år, så vad vet jag egentligen. Jag har numera god hand med katten, men hade knappast varit solo om jag hade haft samma talang för att kommunicera med kvinnor. Men jag tror jag kommer ha bättre förutsättningar nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in