Citat:
Tanten säger ju "om man granskar partiet nog så skulle man hitta saker". Varför frågar inte reportern vad detta är för saker hon menar? De hon intervjuar är helt vanliga sossar som inte kan någonting om politik. De har lärt sig att de ska kasta ur sig saker som "fascist" och "rasist", men de kan inte redogöra för varför. Därför måste reportern fråga följdfrågor för att sätta dem på pottkanten.
När din fru, mamma eller vilken kvinna som helst drar igång sitt feministiska tjat, är det verkligen lönt att debattera mot henne?
George Orwell sa:
Det stämmer verkligen. När kvinnor har fått sig en idé om hur de tycker att saker och ting är, då är de helt låsta på den grejen och har ingen förmåga att ändra sig. Det är ingen mening att övertyga dessa om du inte har en hel armé av närstående som tycker precis tvärt om. De följer alltid det som tycks vara mest acceptabelt inom sina kretsar. Ingen egen förmåga att tänka.
Videon nedan illustrerar detta:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPifLZu63Kw
Jag själv ändrar åsikter konstant och hela tiden eftersom jag är relativt öppensinnad. Jag identifierar inte mig med något parti då jag tycker alla har signifikanta defekter.
När min fru eller tidigare partners har dragit igång något feministiskt tjat har jag alltid låtsas hålla med dem för att få tillgång till deras sköte. Att vara så manipulativ som möjligt runt kvinnor är en nödvändighet enligt mig. Bara säga något och sedan göra precis tvärtom.
Möter man däremot män kan man ha en trevlig stund och debattera utan att någon blir helt galen för att du inte tycker som dem. Vi tar inte saker på för stort allvar.
Är det meningslöst att debattera mot kvinnor eftersom deras trångsynthet inte möjliggör en ändring av åsikt?
(Mod kan flytta tråden om den inte passar här)
George Orwell sa:
Det stämmer verkligen. När kvinnor har fått sig en idé om hur de tycker att saker och ting är, då är de helt låsta på den grejen och har ingen förmåga att ändra sig. Det är ingen mening att övertyga dessa om du inte har en hel armé av närstående som tycker precis tvärt om. De följer alltid det som tycks vara mest acceptabelt inom sina kretsar. Ingen egen förmåga att tänka.
Videon nedan illustrerar detta:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPifLZu63Kw
Jag själv ändrar åsikter konstant och hela tiden eftersom jag är relativt öppensinnad. Jag identifierar inte mig med något parti då jag tycker alla har signifikanta defekter.
När min fru eller tidigare partners har dragit igång något feministiskt tjat har jag alltid låtsas hålla med dem för att få tillgång till deras sköte. Att vara så manipulativ som möjligt runt kvinnor är en nödvändighet enligt mig. Bara säga något och sedan göra precis tvärtom.
Möter man däremot män kan man ha en trevlig stund och debattera utan att någon blir helt galen för att du inte tycker som dem. Vi tar inte saker på för stort allvar.
Är det meningslöst att debattera mot kvinnor eftersom deras trångsynthet inte möjliggör en ändring av åsikt?
(Mod kan flytta tråden om den inte passar här)
