2026-01-27, 18:07
Medlem
Alfa, något som är plockat från djurvärlden, flockdjur. Men okej, se då på silverrygen. Han bråkar inte, brusar oftast inte upp, markerar oftast bara. Vill helst bara ligga i solen, äta gott, jamsa lite med ungarna och sätta på någon villig hona då och då. Men se nu på framförallt de unga hannarna, de som attackerar allt som ens närmar sig flocken, de är de farliga, "vakthundarna", de får inte sätta på några honor, annat än möjligen lika lågt ställda och utstötta honor. De står lägst i flocken.

Se de "positiva" egenskaperna hos psykopaten, beslutsam, grandios, kan ta ett rum, bossig, till synes självsäker. Rätt attraktiva egenskaper. Även narcissisten har en rad attraktiva egenskaper. Mycket av det är genetiskt, gissa hur de generna överlevt årtusendena.. Men när saker går dem emot, lättretade, ömfotade, lättstötta, våldsamma osv.. Knappast "alfa" någe mer, allt storkukslugn som bortblåst.

Skulle kunna nominera Stefan Löven, Hans Blix, Pierre Schori, Jan Eliasson, advokaten Johan Eriksson å varför inte Carl Bildt.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-01-27 kl. 18:08. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-01-27, 18:38
Medlem
Minns en utställning på Fotografiska i Stockholm. Två bilder, bedvid varann, samma format och inramning. På den ene var tre diktatorer, Muhammar Khadaffi, Idi Amin plus någon jag glömt. I militära kläder och solglajor, framställandes som mycket tuffa. Det andra fotografiet föreställde en färgglad prideparad, festande människor med rätt mycket "peace love and understanding". Det slog mig då att de förra rent av är rädd för de senare. Små och rädda, knappast nåt "alfa" där..
Citera
2026-01-29, 01:07
Medlem
Jag e Finsk Rom, och Jag ber inte om ursäkt för att jag är en Alpha man, och jag bryr mig inte det minsta om vad folk tycker och tänker om mig elr min kultur.

Visserligen så bor jag i Sverige, men jag skulle aldrig anamma den Svenska kulturen och dess Feministiska ideer om jämmlikhet och vad som är Pk, och att vara Alpha i Sverige betyder. enligt Svensk kultur or sociala normer, per definition att jag har "Fragile ego" och Toxic masculinity...

stackars snöflinge samhälle.
Citera
2026-01-29, 02:32
Medlem
grafikverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyschen
Jag e Finsk Rom

lmao
Citera
2026-02-11, 23:19
Medlem