Citat:
Jag förklarar bara motsägelserna i det du säger, utan att lägga några värderingar i det. Själv verkar du ha massa värderingar om andra och hur man ska få vara. Att själv kalla de som kallar andra för svaga, för svaga, betyder faktiskt att du själv beter dig på samma sätt. Tveklöst.
Jag vet inte om du väljer att förbise vad jag skriver, eller om du bara inte förstår. Jag jämför mig inte med männen i manosfären, det är de som vill skapa nivåer och kategorisera sig själva som bäst och starkast. Min åsikt är att detta beteende visar dem som raka motsatsen till vad de önskar, vilket jag tycker är ironiskt.
Du verkar ha svårt att ta till dig att det faktiskt går att observera och kritisera utan att värdera. Alltså; jag observerar att dessa självutnämnda ”alfaman” mest framstår som vad de själva skulle kategorisera som ”betamän” (eller ”omegamän” om det finns såna), och för min del så får de vara precis som de vill - men jag tycker att de själva borde kunna se den kognitiva dissonansen i sitt beteende.
Och ”varför” jag för en diskussion kanske har att göra med att det just förs en diskussion om detta i ett diskussionsforum. Jag beskriver vad jag ser, och hur jag tolkar det, vilket är rimligt i en diskussion. Du, däremot, väljer att släppa diskussionen och istället fokusera på personangrepp mot mig, vilket är ett vanligt grepp när någon saknar faktiska argument. Kom med något vettigt istället, du drar ju den här diskussionen ordentligt off topic.
Du verkar ha svårt att ta till dig att det faktiskt går att observera och kritisera utan att värdera. Alltså; jag observerar att dessa självutnämnda ”alfaman” mest framstår som vad de själva skulle kategorisera som ”betamän” (eller ”omegamän” om det finns såna), och för min del så får de vara precis som de vill - men jag tycker att de själva borde kunna se den kognitiva dissonansen i sitt beteende.
Och ”varför” jag för en diskussion kanske har att göra med att det just förs en diskussion om detta i ett diskussionsforum. Jag beskriver vad jag ser, och hur jag tolkar det, vilket är rimligt i en diskussion. Du, däremot, väljer att släppa diskussionen och istället fokusera på personangrepp mot mig, vilket är ett vanligt grepp när någon saknar faktiska argument. Kom med något vettigt istället, du drar ju den här diskussionen ordentligt off topic.
Tråden handlar om alfamän och du har själv betett dig som man säger alfamän gör. Tveklöst. Jag förstår att du inte vill se det så. Jag har även visat på det tidigare.
Att du själv använder ord som är värdeladdade, men som du anser inte är det, förändrar ingenting. Du vet förstås att andra upplever dem som värdeladdade och det är därför du använder dem mot andra för att peka på dem som svaga, till skillnad från dig då.