Lol, möter Jesus och så trycker du benso och lyssnar på nån atheisttomte för att fly. Jag har nog aldrig använt något annat än cannabis samtidigt.
Edit: För att ödmjuka mig, jag gick på olanzapin under ett gäng år och glömde bort det kvällen innan en toppistur och tog det nog även någon gång efter en ayaceremoni för att lugna mig och sova.
Samt: ditt jävla löske du har inte en aning om vad jag genomlider, bara försvinn.
Tack för en välskriven rapport kring en sannerligen spektakulär upplevelse.
Jag har själv deltagit i nattvard vid högmässa i en katedral söderut i Europa under påverkan av LSD. Rekommenderas varmt för den som vågar utmana sin tro - eller brist därpå - på allvar.
Denna upplevelse lämnade mig djupt berörd, men i övrigt lika agnostisk som tidigare
Tack för en välskriven rapport kring en sannerligen spektakulär upplevelse.
Jag har själv deltagit i nattvard vid högmässa i en katedral söderut i Europa under påverkan av LSD. Rekommenderas varmt för den som vågar utmana sin tro - eller brist därpå - på allvar.
Denna upplevelse lämnade mig djupt berörd, men i övrigt lika agnostisk som tidigare
Jag tror jesus förlåter oss att vi inte underkastar oss skrifterna eller följer de som säger sig föra hans talan. När någon säger sig veta hur gud vill jag ska leva drar jag öronen åt mig, låter mig inte tilltalas på det viset faktiskt. Vem fan är du att säga liksom. Den enda rimliga hållningen anser jag.
Samtidigt känner jag ett kall att bära vittnesbörd. Samt att säga "gud välsigne" - och mena det - till volontärer som serverar mat till de minst bemedlade eller andra som gör gott utifrån sin tro och övetygelse.
Det är farligt med knark haha
Senast redigerad av Psilosopher 2026-01-27 kl. 03:41.
Må det goda tecknet följa dig genom snön
och gryningen
genom kyrkovalven och de tysta promenaderna
Må ljus lysa på dina steg när mörkret känns tungt
och nåd möta dig precis där du är naken och
sårbar.
Må frid stilla suget, stilla oron, stilla allt som
vill ha mer.
Och må du bära det vidare