2026-01-23, 12:14
Medlem
brianmolkos avatar
Det är en ganska stor stad, men med småstadsutbud, eller gamla saker, gamla lumpbodar, trots det är en stor stad, verkligen sorgligt.
Citera
2026-01-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Jag, frun och ungen kommer flytta till Norrköping någon gång det här året, har inte bott där på 16 år då jag har inte längre koll på vilka områden som rekommenderas och vilka man ska hålla sig borta från. Kilar både på hus i utkanten av staden men även i mindre orter runt om upp till 30 minuter med bil, men även lägenheter inne i staden. Vill särskilt undvika stök och kaosmänniskor.

Jag antar att man fortfarande bör undvika Hageby och Navestad, men hur är t.ex. Haga?

Hur är det med småorterna runt om, Svärtinge verkar rätt fint, men hur är Krokek kan man bo där om man inte är släkt med alla andra? Östra Ryd? Västra Husby? Etc.

Tar tacksamt emot alla tips, råd och rekommendationer.

Letade men hittade bara utdaterade trådar på samma ämne.

Ska ni bo i hus ska ni satsa på Vikbolandet runt Östra Husby. Lugnt, ca 30 min till stan, smidigt med färjan om man ska till Sthlm, nära skärgård, mycket närodlat.
Östgötatrafiken har dragit ner mycket på bussar till många order men Vikbolandet går den ofta till.

Ska ni bo i lägenhet så rekommenderas Kneippen och Oxelbergen.
Citera
2026-01-24, 00:58
Medlem
Hamnade i Peking av en slump i Somras hamnade även på Ölstugan Tullen Norrköping av en slump vid samma tillfälle av samma slump var det fotbollsmatch mellan Norrköping och Hammarby några timmar efter jag var där. Det var fullsatt och mycket trevligt på Tullen alltså. Om det är skäl nog att flytta till Peking är ju upp till var och en men det är plus poäng i min värld.
Citera
2026-01-25, 02:22
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Man har även sprängt på Östermalm i Stockholm, och man har fiskat upp mänskliga likdelar i Norr Mälarstrand, det innebär inte att det är dåliga platser att bo på.

Jag kan också tänkas vara intresserad av Norrköping, men vill då ha lite mer nyanserat än att det har sprängts.
Haga är ett tillhåll, fortfarande lugnare område, ganska eftersatt och butiksdöden har inträffat. Men du kommer se droghandlare susa förbi med sina elfordon i nedknarkat tillstånd.

Säger som andra, undvik stadsdelar öht om du vill slippa den typen av problem. Kneipen är tillräckligt off för regelbunden aktivitet. Så får du tyvärr tänka kring bostadsområden.
Pryssgården så sett tror jag är okey. Mycket homos där bara.
Senast redigerad av daf66 2026-01-25 kl. 02:29.
Citera
2026-02-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daf66

Pryssgården så sett tror jag är okey. Mycket homos där bara.
Tror inte att homosexuella grannar är något större bekymmer.
Citera
2026-02-25, 06:16
Medlem
talcsofts avatar
Inte "Gamla staden"! Jävlar va mycket trasigt och knepigt folk. Lyhörda hus och du får lyssna på spårvagnen dundra förbi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in