2026-01-17, 23:46
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Hej tack för svar. Titan television. https://www.dagensmedia.se/ljud-och-rorligt/streaming/anders-knave-titan-har-en-stolt-historia/

Det är nerlagt vad jag förstår, är det någon som vet hur man gör då?

Hej ts,
Går det att få fram namn på någon som jobbat på tv-bolaget? Med lite tur kanske någon anställd eller gammal delägare har kvar kopior av program eller vet om det finns räkenskaper eller listor på medverkande i de olika programmen kvar någonstans.
Citera
2026-01-18, 10:36
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Privatekonomi --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
2026-01-18, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Hej ts,
Går det att få fram namn på någon som jobbat på tv-bolaget? Med lite tur kanske någon anställd eller gammal delägare har kvar kopior av program eller vet om det finns räkenskaper eller listor på medverkande i de olika programmen kvar någonstans.

Ja det går att få fram.

Tack för alla tips.
Citera
2026-01-18, 15:33
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Jag förstår det, jag letade efter ett avsnitt av en gammal tv-serie som placerade nämdemannen i rummet med BO. 20 år sen är precis i skarven i digitaliseringen så det fanns inte ens kvar hos de som gjorde det eller hos programledarna som hade programmet.

Jag var lite indisponerad när det där sändes, men det var BO som berättade om det.

Men jag tänker att iaf skatteverket brukar ha koll. Alltså jag har redan snackat med BO och sagt att inget som hände var hennes fel, det var hennes strul som fick henne att anmäla. Det hade framgått extremt tydligt om ljudupptagningarna från rättegången funnits kvar.

Men inte ens det går att få tag på längre.

Jag är en lynchad nigger som går runt och rasslar med kedjorna helt enkelt. Någon hobby ska man ha.

Tack för snälla och uppmuntrande ord alla.

Kolla med Kungliga Biblioteket. Dom har en avdelning som arkiverar tv program.

https://smdb.kb.se/

Lycka till,

LL
Citera
2026-01-18, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Kolla med Kungliga Biblioteket. Dom har en avdelning som arkiverar tv program.

https://smdb.kb.se/

Lycka till,

LL

Tack för tipset.

Jag hittade programmet, tack vare snälla flashbackare tror jag, jag behöver fastställa identiteterrna på papper.
Citera
2026-01-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Möjligen Skatteverket.

Vet inte hur stor ersättning man får för att vara publik (trodde faktiskt man betalade).men om ersättningen understiger 1000kr behöver inget skatteavdrag göras och ingen kontrolluppgift lämnas in.
Citera
2026-01-18, 16:25
Medlem
Citat:
Jag förstår det, jag letade efter ett avsnitt av en gammal tv-serie som placerade nämdemannen i rummet med BO. 20 år sen är precis i skarven i digitaliseringen så det fanns inte ens kvar hos de som gjorde det eller hos programledarna som hade programmet.

Ska du försöka ogiltigförklara en rättegång med motivet att nämndemannen är jävig då denne var med i samma TV-program som BO för 20 år sedan?
Citera
2026-01-18, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ska du försöka ogiltigförklara en rättegång med motivet att nämndemannen är jävig då denne var med i samma TV-program som BO för 20 år sedan?

Det går inte. Domvilla går bara att visa på i 6 månader.

Men det är del av en sammantagen bild jag vill lägga fram om hur vi behandlades.

Du vet, vi fick ett ex gratia pga kastrationstvånget.

Till dagens datum har ingen fått en ursäkt från staten.

Ingen.

Nu snackar de om att vi återigen ska marginaliseras.

Domen hade som sagt varit olagligt idag.

Det är mitt problem, allt jag gör här är att be om hjälp att hitta information.

Så jag har fått svar, jag vill inte gå OT.
Citera
2026-01-18, 16:41
Medlem
Citat:
Hej,

jag behöver hitta någon form av dokumentation för löneutbetalningar ett produktionsbolag gjort som är 19 år gamla.

Var kan man hitta sånt?

Det handlar om människor som deltog i ett program som publik där någon form av ersättning bör ha utgått.

Ligger tråden fel, flytta gärna dit den hör hemma.

Skatteverket har information om inkomster som kan beställas från 1991. Kan kosta en peng, men vet inte hur mycket. Beror nog på hur mycket du söker, men det upplyser de dig om. Lycka till!
PS. Alla ni som killgissar här på Flashback, sluta med det. DS
Citera
2026-01-18, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trohoppochkarlek
Skatteverket har information om inkomster som kan beställas från 1991. Kan kosta en peng, men vet inte hur mycket. Beror nog på hur mycket du söker, men det upplyser de dig om. Lycka till!
PS. Alla ni som killgissar här på Flashback, sluta med det. DS

Stort tack.

Jag kontaktade BO och vi redde ut våra känslor för varandra. Jag var en "hon" genom alla förhör i FUP.

Hennes generositet mot mig gör att det handlar inte om mig mer.

Jag hade låtit det bero om inte en podd dragit upp det igen.

Och nu de här sista utspelen som driver transhatet, jag kan inte acceptera det med min historik.

Folk måste veta vad vi riskerar att förlora.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in