Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Jag har en väldigt traditionell syn på sex och även fast jag varit kåt som ett djur i mina tonår precis som alla andra killar så har jag mer insett riskerna och konsekvenserna av att ha sex.
Jag gillade en tjej som fan när jag var 14 och hon ville ligga med mig men då jag inte ville bli förälder så sa jag nej, för kom igen, oskyddat sex där båda är fertila KAN leda till att det blir ett barn.
Med preventivmedel och abort är det dock inget som hindrar dagens unga att knulla som kaniner redan från ung ålder.
Vet ju att det moderna samhället, femenism, och vår syn på sex har förändrats ganska mycket senaste 100 åren men om vi säger fram till 1700 talet ugnefär, hur såg man på sex då i sverige?
Vad jag vet var det väl att många hade sex först efter dom gift sig eller iaf väntade med sex tills dom var vuxen.
Har man verkligen sett på sex som en njutning som man gör idag?
Känns som förr i tiden knullade man först när man hittade en partner man ville leva med och tillfälliga sexuella relationer var ganska sällsynt, speciellt bland kvinnor.
Har svårt att se att det normala för en kvinna i 20 års åldern var att ha legat med 5-10 killar redan, som det är idag.
Man blev väl snarare gravid i den åldern med sin första riktiga kille och sen födde man ungar på löpande band ända upp i 40 års åldern.
Unga människor behöver inte ligga - man kan ligga med sig själv, typ onani.
Nästan alla har ett behov av sexuell njutning, tidigt.
Enligt en artikel från RFSU för några år sedan skrev man att 50% av alla 10-åriga flickor onanerar regelbundet.