2026-01-09, 22:07
Medlem
Hejjj.
Med tanke på de rådande omständigheterna kring de försvunna tjejerna ,där en redan har bekräftats mördad och en annan fortfarande är försvunnen och jag kan inte låta bli att tänka, förlåt, men vad är egentligen chansen att hon fortfarande är vid liv när hennes kläder hittats utspridda och det inte finns ett enda spår av hennes kropp?

Som ung tjej börjar jag nu seriöst fundera på att införskaffa pepparspray. Jag vet att det är olagligt, men för min egen säkerhet känner jag mig inte långt ifrån att vara beredd att bryta lagen i det här fallet.

Vad tycker ni?
Är det värt risken eller en prick i belastningsregistret ifall det nu skulle upptäckas? om det i slutändan handlar om att skydda sitt eget liv
Citera
2026-01-09, 22:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erimitxd
Hejjj.
Med tanke på de rådande omständigheterna kring de försvunna tjejerna ,där en redan har bekräftats mördad och en annan fortfarande är försvunnen och jag kan inte låta bli att tänka, förlåt, men vad är egentligen chansen att hon fortfarande är vid liv när hennes kläder hittats utspridda och det inte finns ett enda spår av hennes kropp?

Som ung tjej börjar jag nu seriöst fundera på att införskaffa pepparspray. Jag vet att det är olagligt, men för min egen säkerhet känner jag mig inte långt ifrån att vara beredd att bryta lagen i det här fallet.

Vad tycker ni?
Är det värt risken eller en prick i belastningsregistret ifall det nu skulle upptäckas? om det i slutändan handlar om att skydda sitt eget liv
du åker inte fast om du inte använder den ,om du använder den i nödvärn så blir det endast lite böter men kan rädda dig , kör tänk inte och svaret är ja på frågan
Senast redigerad av chunky000 2026-01-09 kl. 22:19.
Citera
2026-01-09, 22:13
Medlem
franges avatar
Börja med att inte rösta på partier som vill ta in hela världens avskrapsfolk till Sverige, är emot stränga straff eller som tycker att bindgalna psykfall skall gå fria på gatorna.
Citat:
Ursprungligen postat av Erimitxd
Är det värt risken eller en prick i belastningsregistret ifall det nu skulle upptäckas?
Det är ju upp till dig själv att avgöra. Tycker du ett gäng dagsböter är värre än att bli våldtagen eller styckmördad, så...
Citera
2026-01-09, 22:16
Medlem
Åka dit för innehav lär väl vanligt folk inte göra - om man inte behöver hanvända.

Frågan är hur man får tag på det.
Citera
2026-01-09, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Åka dit för innehav lär väl vanligt folk inte göra - om man inte behöver hanvända.

Frågan är hur man får tag på det.
köpa i tyskland är väl vanligt
Citera
2026-01-09, 22:20
Medlem
Det jag tycker du ska ta dig en funderare på är hur stor risken faktiskt är. Realistiskt sett alltså. Visst är sådana nyheter skrämmande, men det är större risk att du dör av att bli påkörd av en bil.

Och med tanke det i kombination med din rubrik. Det är större risk för män att råka ut för oprovocerat våld än kvinnor.
Citera
2026-01-09, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det jag tycker du ska ta dig en funderare på är hur stor risken faktiskt är. Realistiskt sett alltså. Visst är sådana nyheter skrämmande, men det är större risk att du dör av att bli påkörd av en bil.

Och med tanke det i kombination med din rubrik. Det är större risk för män att råka ut för oprovocerat våld än kvinnor.
du tänker för mycket och analyserar , kan ju vara så statiskt sett , men irl så är ts ganska utsatt i dagens sverige.
Citera
2026-01-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
köpa i tyskland är väl vanligt

Ja, men många åker väl dit när de beställer via nätet?
Säkrast vore att ta in det i bilen om man orkar köra av autobahn och köpa på lämpligt ställe.
Vågar inte ta på flyget.
Citera
2026-01-09, 22:24
Medlem
"Känna sig trygga"?

Kvinnor verkar aldrig känna sig trygga, oavsett vad samhället hittar på.

Har man bara en liten smula sunt förnuft så finns noll anledning att känna sig otrygg. Gäller särskilt kvinnor, för som föregående postare skrev är risken mycket större för män att drabbas av våld.
Citera
2026-01-09, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, men många åker väl dit när de beställer via nätet?
Säkrast vore att ta in det i bilen om man orkar köra av autobahn och köpa på lämpligt ställe.
Vågar inte ta på flyget.
kör tii hamburg eller berlin med bil enklast och rätt riskfritt. på vintern går det inte iofs då man inte får köra med dubbdäck i tyskland , men vår snart ju. nej nätet skulle jag nog inte beställa något på.
Senast redigerad av chunky000 2026-01-09 kl. 22:28.
Citera
2026-01-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
du tänker för mycket och analyserar , kan ju vara så statiskt sett , men irl så är ts ganska utsatt i dagens sverige.
Tänk mindre och skydda dig mot osannolika saker och ignorera de risker som betyder något om det gör dig lyckligare.
Citera
2026-01-09, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tänk mindre och skydda dig mot osannolika saker och ignorera de risker som betyder något om det gör dig lyckligare.
tänk inte kör bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in