2026-01-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ska man flytta till landsbygden så bör det va till en plats utanför den lilla stan/byn, till en enskild stuga i skogen eller så. Man vill inte ha ortens inskränkta befolkning in på knuten - dessa tölpar som aldrig varit i storstäderna nån gång utan som bara är fulla med fördomar och unkna ideal.
De saknar all form av upplysning och har ingen koll på nånting förutom bingolotto, sin äckliga hundar och när det är extrapris på tacotillbehör på ica maxi.

Jag har samma känsla. Det du beskriver är en rädsla man har till och med över livet på landet. Ekonomisk och mental fattigdom.
Citera
2026-01-10, 10:28
Medlem
Stockholm är väl ingen hit för småbarn. Trångt, otryggt och stökigt. Flytta till ett fint område i xxx-Köping! När barnen är stora, kan klara sig själva och uppskatta en storstad som Stockholm kan ni flytta tillbaka.
Citera
2026-01-10, 10:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholfriHbtqiBar
Hej!

Ja då har det skett. Jag är kronisk stockholmare och akademiker med stort kulturellt intresse. Nu efter barnafödsel vill frun flytta hem till sin håla, en jävla köpinghåla. För att ingen ska bli förolämpad skriver jag alltså köping som i en köping, inte staden Köping, tror ni fattar galoppen.

Det finns alltså en risk att min dotter blir av med oskulden i en Volvo 240 ombyggd till epa-traktor. Det är ju vulgärt och ociviliserat. (Borde ha rätt att hedersmörda?)

Hur ska man som storstadsbo överleva i detta Sveriges ingenstans? Hur kan man som akademiker börja prata med, kanske till och med bli vän med, sina grannar till VVStekniker och elektriker? Vad har ni för erfarenheter av att flytta från storstad till lantville?

Du får väl kolla på fittkonst på instagram istället för i tunnelbanan.
Citera
2026-01-10, 10:57
Medlem
pyroclasms avatar
Flyttar ni från Stockholm kommer ni inte kunna flytta tillbaks. Med få undantag. Från en köping? Nope, inte utan att göra en rejäl omstart i boendefrågan. Har du jobb? Hur skall det lösas?
Citera
2026-01-10, 16:45
Medlem
IceEyess avatar
Flytta. Stockholm är Sveriges mest överskattade stad.
Citera
2026-01-22, 08:56
Medlem
Stanna i Sthlm snälla! Vi som bor i köpingar vill inte ha genuscertifierade mandelmjölksdrickande fjantar som du i grannskapet.
Citera
2026-02-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholfriHbtqiBar
Hej!

Ja då har det skett. Jag är kronisk stockholmare och akademiker med stort kulturellt intresse. Nu efter barnafödsel vill frun flytta hem till sin håla, en jävla köpinghåla. För att ingen ska bli förolämpad skriver jag alltså köping som i en köping, inte staden Köping, tror ni fattar galoppen.

Det finns alltså en risk att min dotter blir av med oskulden i en Volvo 240 ombyggd till epa-traktor. Det är ju vulgärt och ociviliserat. (Borde ha rätt att hedersmörda?)

Hur ska man som storstadsbo överleva i detta Sveriges ingenstans? Hur kan man som akademiker börja prata med, kanske till och med bli vän med, sina grannar till VVStekniker och elektriker? Vad har ni för erfarenheter av att flytta från storstad till lantville?
Mitt förslag är att frun dumpar dig och flyttar till en mindre stad. Det gynnar nog både frun och dottern som slipper växa upp med en så dryg 08:a som dig som tror att du är civiliserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in